Rozrywka

„Ready To Die” Biggiego i „La-Di-Da-Di” Douga E. Świeżego i zgrabnego Ricka wpisane do krajowego rejestru nagrań

  • 16 kwietnia, 2024
  • 4 min read
„Ready To Die” Biggiego i „La-Di-Da-Di” Douga E. Świeżego i zgrabnego Ricka wpisane do krajowego rejestru nagrań


We wtorek Carla Hayden, bibliotekarka Kongresu, ujawniła dodanie 25 nagrań do Krajowego Rejestru Nagrań. W tegorocznej selekcji kultura hip-hopowa została uczczona poprzez włączenie definiującego kulturę debiutanckiego albumu The Notorious BIG z 1994 roku Gotowy na śmierć oraz kultowy singiel „La-Di-Da-Di” z 1985 roku autorstwa Douga E. Fresha i MC Ricky’ego D.

Gotowy na śmierć i „La-Di-Da-Di” dołączają do klasy National Recording Registry 2024 wraz z „Dancing Queen” zespołu ABBA, „Ain’t No Sunshine” Billa Withera, „Parallel Lines” Blondie i innymi nagraniami.

W oświadczeniu Hayden pochwalił 25 nowych tytułów za ich znaczenie w historii muzyki, określając je jako wartościowe nagrania cieszące się uznaniem amerykańskiej publiczności.

„Biblioteka Kongresu z dumą zachowuje dźwięki amerykańskiej historii i naszej różnorodnej kultury za pośrednictwem Krajowego Rejestru Nagrań” – powiedział Hayden. „W tym roku wybraliśmy skarby audio, które warto zachować wraz z naszymi partnerami, obejmujące szeroką gamę muzyki z ostatnich 100 lat, a także komedie. Byliśmy podekscytowani otrzymaniem rekordowej liczby nominacji publicznych i cieszymy się z ich opinii na temat tego, co powinniśmy zachować w następnej kolejności”.

Jeden z najczęściej samplowanych utworów hiphopowych, „La-Di-Da-Di”, który nie tylko zwiększył globalną atrakcyjność hip-hopu, ale także posłużył jako platforma do zaprezentowania innowacyjnych aspektów rozwijającego się wówczas gatunku. Piosenka była pionierska, ponieważ zawierała beatboxing, który został umiejętnie wykonany przez Douga E. Fresha, MC i tancerza znanego ze swojej umiejętności wykorzystywania ust, warg, gardła i języka jako czegoś więcej niż tylko narzędzia do pisania tekstów. Bezbłędnie naśladując automat perkusyjny, Fresh użył swojego głosu jako instrumentu, podczas gdy MC Ricky D, obecnie znany jako Slick Rick, podszedł do mikrofonu i zaprezentował rewolucyjną formę opowiadania historii, która wstrząsnęła postawą emcee w latach 80-tych.

Wydanie przez Snoop Dogga wersji klasycznego singla „Lodi Dodi” na jego debiutanckim albumie Doggystyle z 1993 roku pomogło zmienić niechęć raperów z lat 80. i 90. do nagrywania piosenek innego rapera. Według Biblioteki Kongresu do „La-Di-Da-Di” odwołuje się ponad 1000 piosenek i nagrań.

Gotowy na śmierć jest domem dla niektórych z najbardziej znanych singli Biggie Smalls, w tym „Juicy”, „Big Poppa”, „One More Chance”, „Gimmie the Loot” i „Respect”. Utwory te odegrały kluczową rolę w zdefiniowaniu brzmienia nowojorskiego hip-hopu połowy lat 90-tych.

Legendarny album zawiera bezkompromisowy skład producentów boom-bapu, takich jak zmarły Mister Cee, DJ Premier, Easy Mo Bee, Lord Finesse, Chucky Thompson i nie tylko. Występ Smallsa Gotowy na śmierć obejmuje ciężkie, funkowe bary, które przedstawiają trudy i efektowne elementy bogatego życia ulicznego i służą jako odzwierciedlenie siły hip-hopu.

Często okrzyknięty jednym z najwspanialszych albumów hiphopowych wszechczasów, Gotowy na śmierć otrzymał wiele wyróżnień. Sprzedał się w 57 000 egzemplarzy w pierwszym tygodniu i zaledwie dwa miesiące po premierze uzyskał status złotej płyty od RIAA. Singiel z albumu zapewnił Biggiemu kilka sukcesów Billboard listach przebojów, w tym Hot 100, Hot R&B/Hip-Hop Single & Tracks oraz Hot Rap Singles. W 1995 roku Biggie wywarł znaczący wpływ na galę Source Awards 1995, zdobywając tego wieczoru cztery nagrody, w tym Album Roku. Gotowy na śmierć w 1996 roku zdobył nominację do nagrody Grammy w kategorii Najlepszy solowy występ rapowy za utwór „Big Poppa”.

Gotowy na śmierć i „La-Di-Da-Di” znajdują się wśród 16 nagrań rapu/hip-hopu w rejestrze National Recording. Dzielą ten zaszczyt z kultowymi nagraniami, takimi jak „The Message” Grandmaster Flash i Furious Five, Wu-Tang Clan Wejdź do Wu-Tang (36 komnat)Nas’ Illmatic„Dear Mama” Tupaca Shakura i inne ponadczasowe wydawnictwa hiphopowe.


Źródło

Warto przeczytać!  Karol G SLAMS GQ Mexico za obróbkę zdjęć ZARÓWNO jej twarzy, jak i ciała na okładce najnowszego magazynu