Biznes

Recenzja Bajaj Pulsar N250 2024, pierwsza jazda

  • 23 kwietnia, 2024
  • 6 min read
Recenzja Bajaj Pulsar N250 2024, pierwsza jazda


Bajaj Pulsar to legenda. Nie ma na to dwóch sposobów. Z nazwą Pulsar, która została zbudowana na tradycji oryginalnych Pulsarów 150 i 180, wiąże się pewna waga. Dzisiaj jest trochę inaczej. Obecnie w sprzedaży jest łącznie 10 różnych trybów Pulsara. Są one podzielone na trzy szerokie kategorie – serie Pulsar Classics, Pulsar N i Pulsar NS. Za kategoryzację produktów Pulsar odpowiadają ludzie z Bajaj i, według nich, każda kategoria służy określonemu celowi. Na przykład Pulsar Classics ma nadwozie wyglądające na oldschoolowe, ale z unowocześnionymi silnikami i kolorami. Seria NS opiera się wyłącznie na osiągach, a seria N zapewnia równowagę pomiędzy wyrafinowaniem a sportowym charakterem. Seria N składa się obecnie z niedawno zaktualizowanych modeli N150 i N160, a także najwyższej klasy modelu N250, który również otrzymał aktualizację. Jeździliśmy najnowszą wersją Pulsara N250 i jest wiele do nadrobienia.

Zaktualizowany Pulsar N250 ma zaktualizowaną grafikę i trzy nowe kolory. Ten nazywa się Glossy Racing Red.

Na początek dostępne są trzy nowe opcje kolorystyczne i zaktualizowana grafika. Osobiście zawsze byłem fanem serii N. Wyglądają elegancko i groźnie, a ogólny projekt charakteryzuje się nowoczesnością. Zaktualizowana grafika rzeczywiście wygląda nieco na twarz, ale podejrzewam, że to bardziej odróżnia N250 od N160. Mój wybór to Brooklyn Black, ale Glossy Racing Red i Pearl Metallic White też wyglądają całkiem elegancko. Jedną z największych zmian, które można zauważyć jako pierwszy, jest odwrócony widelec o średnicy 37 mm w kolorze złotym, który otacza okrągły reflektor LED projektora i światła dzienne przypominające brwi. Są też tryby jazdy ABS, które, szczerze mówiąc, po prostu zmieniają czułość ABS w zależności od trzech oferowanych trybów – Road, Rain i Offroad. Tryby te można przełączać za pomocą zaktualizowanego przełącznika, który wydaje się jeszcze lepiej uporządkowany niż wcześniej. Tuż pod znakiem „m” znajduje się przycisk, którego dwukrotne naciśnięcie umożliwia przełączanie pomiędzy wspomnianymi trybami ABS. Bajaj dodał także system kontroli trakcji, który można całkowicie wyłączyć w trybie „Offroad”.

Warto przeczytać!  ZUS już wypłaca 1200 zł. Pieniądze dostaną tylko aktywni zawodowo
Silnik o pojemności 249 cmXNUMX pozostaje niezmieniony. Obie opony są jednak teraz szersze o 10 mm. Dwukanałowy ABS jest standardem.

Zaktualizowany N250 jest również wyposażony w w pełni cyfrowy ekran LCD z łącznością Bluetooth, która umożliwia szczegółową nawigację w aplikacji Bajaj Ride Connect. Istnieje również możliwość otrzymywania powiadomień i monitów w przypadku połączenia przychodzącego. Szczerze mówiąc, jest to jedna rzecz, której nie chciałbym zmieniać. Starszy zestaw wskaźników z analogowym miernikiem obrotów pośrodku idealnie komponował się z obudową konsoli. Jednak, jak to jest znak naszych czasów, wszystko wydaje się zmierzać ku cyfryzacji, ale nie zawsze jest to dobre, zwłaszcza jeśli chodzi o estetykę. Oprócz tych zmian N250 jest również wyposażony w szersze opony na obu końcach, z których każda została zwiększona o 10 mm. Waga również wzrosła o 2 kg i obecnie wynosi 164 kg. Jeśli chodzi o zmiany i aktualizacje, to właściwie tyle. Wszystko inne w Pulsarze N250 pozostaje takie samo jak w poprzedniej iteracji.

Bajaj zaktualizował Pulsara N250 o nowy cyfrowy zestaw wskaźników LCD. Nowością jest także rozdzielnica, dzięki dodaniu trybów jazdy ABS.

Jednocylindrowy, chłodzony powietrzem i olejem silnik o pojemności 249 cm3 nadal generuje moc 24 KM i moment obrotowy 21,5 Nm. Współpracuje z pięciobiegową skrzynią biegów wyposażoną w system poślizgu i wspomagania. Z przodu znajduje się tarcza płatkowa o średnicy 300 mm i tarcza o średnicy 270 mm z tyłu, a na szczęście dwukanałowy ABS jest teraz standardem. Z przodu znajduje się reflektor projektora LED, z tyłu zaś charakterystyczna lampa tylna i kierunkowskazy Pulsar LED. Ładowarka USB typu A znajduje się tuż nad 14-litrowym zbiornikiem paliwa, co zapewnia łatwy dostęp. Wysokość siedziska wynosi 800 mm, a prześwit 165 mm. Teraz, gdy fakty i liczby zostały już usunięte, czas odpowiedzieć na najważniejsze pytanie ze wszystkich. Jak zmiany w N250 wpływają na jazdę i prowadzenie?

Warto przeczytać!  Dreamlinery PLL LOT bd lata nad biegunem pnocnym. Loty krtsze a o 1,5 godziny
Pozycja podczas jazdy jest bardziej sportowa. Jakość jazdy na nowym Pulsarze N250 jest przyjemna.

Gdy tylko wsiądziesz na siodło, masz wrażenie, że ten motocykl ma sportowe zamierzenia. Kierownica jest przesunięta nieco do przodu, a podnóżki lekko do tyłu. Po pewnym czasie powierzchnia siedziska stała się nieco twarda, ale jest dość wygodna. Przyspieszenie silnika o pojemności 249 cm3 jest mocne od samego początku. Bajaj twierdzi, że 85 procent maksymalnego momentu obrotowego jest dostępne w przedziale od 3000 do 6500 obr./min i z pewnością można to odczuć. Na trzecim biegu łatwo jest jechać z prędkością od 20 do 25 kmpl, a dzięki temu, że moment obrotowy pojawia się wcześniej, wyprzedzanie na niemal każdym biegu sprowadza się tylko do dodania gazu i ruszania. W silniku słychać było przyjemny szorstki dźwięk, a dźwięk wydobywający się z wydechu był głęboki. Nie jest to maszyna wybitnie zorientowana na wydajność, ale jest na wysokim poziomie. Przód wydaje się cięższy dzięki widelcowi USD. Dzięki temu zapewnia lepsze połączenie z drogą i stabilność na otwartych odcinkach. Jednak czułem, że tylny monoshock był nieco miękki w porównaniu do przedniego zawieszenia. Również promień skrętu z postoju nie jest zbyt duży, ale tego można było się spodziewać po takiej zmianie. Ogólnie występ wydawał się dość energiczny. W dziale obsługi N250 wydaje się nieco ciężki, ale nie w sposób, który łamie umowę. Jazda również była całkiem dobrze zorganizowana i kontrolowana, na otwartych odcinkach i lekko uszkodzonych drogach.

Warto przeczytać!  To będzie jeden z najtańszych nowych samochodów w Polsce. Nigdy bym się nie spodziewał, co mnie spotka wewnątrz
Największą nowością w Pulsarze N250 jest odwrócony widelec w kolorze złotym.

Biorąc pod uwagę, że cena wynosi obecnie 1,51 lakh rupii (po salonie), co stanowi wzrost o zaledwie 829 rupii w porównaniu z poprzednim modelem, trudno nie polecić Pulsara N250. W każdym razie Bajaj uczynił argumenty za N250 jeszcze mocniejszymi niż wcześniej, bez konieczności zwiększania ceny do wygórowanej kwoty. Właśnie za to Bajaj zasługuje na pochwałę i N250 na Waszą niepodzielną uwagę.

Dane techniczne Bajaja Pulsara N250:

  • Silnik – 249 cm3, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem i olejem
  • Moc – 24 KM przy 8750 obr./min
  • Moment obrotowy – 21,5 Nm przy 6500 obr./min
  • Skrzynia biegów – 5-biegowa
  • Rozstaw osi – 1342 mm
  • Prześwit – 165 mm
  • Pojemność paliwa – 14 litrów
  • Wysokość siedzenia – 800 mm
  • Cena – 1,51 lakh rupii (były salon)

Opublikowany przez:

Abhinava Jakhara

Opublikowano:

23 kwietnia 2024 r


Źródło