Rozrywka

Recenzja: Drugi sezon „I Just Like That” przypomina „Seks w wielkim mieście”.

  • 22 czerwca, 2023
  • 11 min read
Recenzja: Drugi sezon „I Just Like That” przypomina „Seks w wielkim mieście”.


Pierwsze dwa odcinki pt I tak właśnie jest drugi sezon są dostępne do transmisji na Max 22 czerwca 2023 r.



Większość rozmów na temat programów telewizyjnych w dzisiejszych czasach, zwłaszcza tych cennych prestiżowych projektów, dotyczy tego, kto wygra. Każdy emitowany odcinek jest albo dobry, albo zły dla postaci. Działania i dialogi tych postaci są postrzegane jako dobre lub złe dla ich sukcesu, podczas gdy działania i dialog ich odpowiedników przemawiają na ich niekorzyść (oczywiście będąc bardziej dobrymi lub gorszymi dla ich własnego sukcesu). Pod koniec sezonu lub serii ktoś wyraźnie wyszedł na szczyt.

Winić Gra o tron, które opowiadają o ziejących ogniem smokach i tyranach zdecydowanych zasiąść na tronie z mieczy. Jego DziedziczenieTo też wina, ponieważ nikt tak naprawdę nie mógł zrezygnować z trójki dzieci nepo walczących o to, kto będzie mógł bawić się z firmą medialną tatusia. Jest także Wielkie kłamstewka I Biały lotospokazuje, które nie są specjalnie o triumfie w górę, ale nadal były analizowane w taki sposób.

Nasza obsesja na punkcie kogoś, kto wygrywa pozornie każdy program telewizyjny, jest powodem, dla którego przez ostatni, najdłuższy rok mojego życia z niepokojem czekałem na jedyny program odporny na tego typu gadaninę: wspaniały serial, który jest I właśnie tak (AJLT).

Lepiej znany jako Seks w wielkim mieście odrodzenie, I właśnie tak wyobraża sobie sprośnie bogaty świat fantasy, w którym trzy czwarte naszych oryginalnych bohaterek — Carrie (Sarah Jessica Parker), Miranda (Cynthia Nixon) i Charlotte (Kristin Davis) — już wygrało. Wszyscy dobrze się ożenili. Wszyscy mają tony pieniędzy. Nawet gdy umierają ich współmałżonkowie, zdradzają miłość swojego życia lub czują się jak okropne matki, wszyscy wygrywają! Z tego punktu widzenia znacznie łatwiej jest śmiać się z niepowodzeń życiowych.

Nikt nie prosi, abyś czuł się źle z powodu tych niezwykle bogatych kobiet, ponieważ one z pewnością nie czują się tak źle ze sobą. Będą płakać nad swoimi pieniędzmi i ostatecznie wszystko będzie dobrze. W tym świecie nawet pogrzeby są wspaniałe.

Kiedy zdasz sobie sprawę, że ten serial to bombastyczny eskapizm – i porzucisz wszelkie ukryte idee, że ludzką egzystencję można wygrać, przegrać lub zdobyć władzę – zabawniej I właśnie tak staje się. Nauczywszy się z nierównego pierwszego sezonu, I właśnie tak odkrył, co sprawiło, że oryginalna seria była tak uwielbiana i czego fani naprawdę oczekują od odrodzenia.

Co poszło nie tak w pierwszym sezonie I właśnie tak

I właśnie takznalezienie swojego rytmu zajęło pierwszemu sezonowi trochę czasu. W pierwszych kilku odcinkach wydaje się, że robią kontrolę szkód Seks w wielkim mieścieprzeoczenia. Jakkolwiek przełomowa była oryginalna seria, duża krytyka skierowana na odrodzenie polegała na tym, że serial nie był zróżnicowany. Chociaż oryginalne cztery kobiety mieszkały w, jak twierdziły, największym mieście na Ziemi, ich Nowy Jork był boleśnie kaukaski. Carrie, Miranda, Charlotte i Samantha (Kim Cattrall) zostały napisane jako wspaniałe, życzliwe, postępowe i otwarte osoby (Charlotte, surowa wyznawczyni episkopatu i dumna WASP, która przeszła na judaizm w ostatnim sezonie!), więc to trochę szokujące, że miasto, które kochają, i ludzie, z którymi je dzielą, będą tak samo tacy sami.

Warto przeczytać!  Książę i księżna Walii zabierają 9-letniego księcia George'a i 7-letnią księżniczkę Charlotte do Laponii w Wielkiej Brytanii

Wreszcie w I właśnie tak sezon drugi, dostajemy brunche!

Craig Blankenhorn/Maks

Seks w wielkim mieście niezdarność, jeśli chodzi o tematy takie jak rasa, może nie była złośliwa, ale wydaje się, że była wynikiem braku różnorodności w pokoju pisarzy. W późnych latach 90. i na początku lat wielu ludzi, w tym scenarzyści z białej telewizji, nie miało świadomości ani języka, by mówić o reprezentacji, płci czy rasie w sposób, w jaki robimy to teraz. Do 2021 r., kiedy AJLT miał swoją premierę, przedstawiając „realistyczną” wersję Nowego Jorku bez odzwierciedlania różnorodności ludzi, którzy tam mieszkają i sprawiają, że jest to najwspanialsze miasto na Ziemi, czułby się umyślnie ignorantem.

Za nimi stoją producenci i scenarzyści AJLT wydawało się, że wziął sobie tę krytykę do serca, przedstawiając postacie takie jak Lisa Todd Wexley (Nicole Ari Parker), Seema Patel (Sareeta Choudhury), Che Diaz (Sara Ramirez) i dr Nya Wallace (Karen Pittman) jako nowych przyjaciół. Ale serial nie wydawał się wiedzieć, jak pozwolić im być ludźmi. Che był zasadniczo zbiorem wpisów w Wikipedii z niebieskimi linkami na temat „queer”, „non-binary” i „podcaster”, podczas gdy Lisa Todd Wexley, stylowa, niezwykle bogata mama, potrzebowała Charlotte, aby pouczała swoich czarnych przyjaciół o czarnej sztuce. Pierwsze chwile Nyi na ekranie polegały na tym, że była świadkiem, jak Miranda pomyliła kogoś i niezdarnie rozmawiała o włosach czarnych kobiet.

Sprawianie, że oryginalni bohaterowie byli tak zawstydzeni rasą i płcią, wydawało się komentarzem redakcyjnym do rozmowy Seks w wielkim mieściebrak różnorodności, a nie serial, w którym powracamy do kobiet, w których się zakochaliśmy. Czy Miranda, postępowa prawniczka, która całe życie mieszkała w Nowym Jorku, naprawdę przemówiłaby w ten sposób do czarnej kobiety?

W połączeniu z ciężkimi historiami, takimi jak śmierć Biga i niewierność Mirandy, AJLT miał fatalny początek. Jednak w miarę upływu sezonu ostatecznie przekształcił się w przezabawną czarną komedię o starzeniu się.

Scenarzyści w tym sezonie podjęli świadomy wysiłek, aby zająć się rasą i płcią w sposób, który wydaje się bardziej organiczny niż postać, która potrzebuje trzech minut na wyjaśnienie, że zamierza rozmawiać o rasie i płci. Te momenty nie zawsze są udane, ale jest poprawa.

AJLT sezon drugi również bardzo korzysta na tym, że nie trzeba wyjaśniać, kim są ci nowi ludzie, dlaczego istnieją i jak są powiązani z oryginalnymi bohaterami. Teraz te postacie mogą być prawdziwymi przyjaciółmi i prawdziwymi ludźmi — cóż, tak prawdziwymi, jak ludzie AJLT. Seema ma irracjonalną listę czerwonych flag, ale wciąż umawia się z mężczyzną, który mieszka ze swoją byłą żoną. Lisa Todd Wexley ma irytującą teściową i niezwykle napalonego męża. Nya ma zjełczałe małżeństwo, z którego musi się wydostać. Może prawdziwa równość w SATC uniwersum polega na tym, że kolorowe kobiety mają te same dokuczliwe problemy osobiste, co Carrie, Charlotte, Miranda, a nawet Samantha (która rzekomo pojawi się w epizodzie pomimo sporu Cattrall z Parkerem). W końcu mogą po prostu iść na brunch, żeby narzekać.

Warto przeczytać!  Oglądaj film Colina Farrella za darmo – Rolling Stone

Herbert Wexley (Christopher Jackson) i Lisa Todd Wexley (Nicole Ari Parker) czują się jak prawdziwi ludzie w drugim sezonie.

Craig Blankenhorn/Maks

Choć brzmi to brunchowo, na tym właśnie polega magia Carrie i jej przyjaciół: grupa przyjaciół jedzących, pijących i odbijających się od siebie nawzajem. To zawsze był najważniejszy rodzaj relacji w serialu. Włączenie tych nowych postaci do rezerwacji — i sprawienie, by ich obecność przy stole była naturalna i zabawna — jest kanonicznie potężnym gestem włączającym. Poza tym oglądanie to przyjemność.

Charlotte Kristin Davis kradnie show I właśnie tak sezon drugi

Niesamowicie genialna sprawa Seks w wielkim mieście w ten sposób skrystalizowało czterech głównych bohaterów w oczywiste archetypy – cynika, romantyka, seksbombę i ego – i jakoś nadal sprawiało, że czuli się ludzcy i ujmujący. Doszło do tego, że ludzie widzieli siebie w tych postaciach.

Do dziś „Jestem ____ (wstaw Carrie, Miranda, Charlotte lub Samantha)” funkcjonuje jako rodzaj skrótu. Miranda są praktyczni, cyniczni i niezależni. Samanthas są przewiewne, odważne i seksowne. Charlottes są romantyczne, szczere i lojalne. Carry są impulsywne i refleksyjne; przewlekle główni bohaterowie. Identyfikacja siebie jako jednej z tych kobiet była sposobem na opowiedzenie o serialu, ale także sposobem na opowiedzenie o sobie, o tym, jak widzisz świat i o cechach, które lubimy, a których nie lubimy u innych i u siebie.

I właśnie tak porzucił tę dynamikę, głównie dlatego, że wielu postaci już nie ma Miasto. Samantha Jones nadal mieszka w Londynie. Miranda Hobbes pod koniec pierwszego sezonu przeniosła się do Los Angeles, aby być z Che. Nawet Stanford Blatch odszedł, a aktor Willie Garson zmarł w 2021 roku, a jego postać uciekła z małżeństwa na bardziej zielone pastwiska. Charlotte York-Goldenblatt, ostatnia z pierwszych przyjaciółek Carrie, domyślnie przyjmuje różne tryby komicznej ulgi i głosu rozsądku — przynajmniej do czasu, gdy nowicjusze wejdą do rotacji.

Charlotte Kristin Davis kradnie cały drugi sezon.

Craig Blankenhorn/Maks

Podczas gdy Carrie uczy się, jak zostać bogatą wdową — odkrywa i przywdziewa suknię ślubną Vivienne Westwood, którą jej nieżyjący już mąż zostawił ją kiedyś przy ołtarzu — a Miranda jest w Los Angeles, podążając za emocjonalnym buldożerem Che, Charlotte jest prawdziwym zwycięzcą drugiej pora roku.

Davis, który rozumie, jak głupie i zabawne powinny być te momenty, nadaje spektaklowi lekkości i lekkości. Wydaje się, że wiedziała, że ​​z pierwszego sezonu brakowało obozu i głupoty, a jej misją jest naprawienie tego w każdej scenie, w której się znajduje.

Warto przeczytać!  Ben Affleck wpada w kłopoty z samochodem, gdy próbuje wyjechać swoim mercedesem z ciasnego miejsca parkingowego

„Jak duży jest jego kutas?” Charlotte pyta w pierwszym odcinku, grillując Carrie na temat sytuacji z przyjacielem z korzyściami. To jest linia, która jest dowolna Seks w wielkim mieście fan może usłyszeć, jak Cattrall dostarcza, a Davis pochyla się nad szokiem, dostarczając go z przekonującą powagą. Jeśli nie ma nikogo, kto mógłby być Samanthą, wyjaśnia Charlotte, ona to zrobi. Mówi, że może też kierować dokuczliwym tonem Mirandy, a potem to robi: „Jeśli sypiasz z kimś w pracy, oddajesz swoją moc, Carrie”.

Zamiast wygłaszać wykłady na temat czarnej sztuki lub walczyć, by pogodzić się z tym, że jej dziecko wychodzi jako niebinarne, scenarzyści podarowali Charlotte kilka lżejszych bitew w tym sezonie. Ma do czynienia z problemami, takimi jak to, czy martwić się suchym wytryskiem męża Harry’ego (co najwyraźniej jest rzeczą, jeśli jesteś starszym mężczyzną, który nie ćwiczył mięśni kegla). Widzisz, Charlotte kocha nasienie – w uroczysty sposób, który porównuje do fajerwerków 4 lipca – a jego brak sprawia, że ​​czuje się jak na korowodzie bez konfetti. W bardzo charlottowski sposób umawia się na spotkanie z najlepszym urologiem w Nowym Jorku i oczywiście rozmawia o tym z Carrie i resztą ich grupy przyjaciół.

Pytanie, czy Charlotte podniecająca się spermą, jest dla większości widzów czymś oczywistym i pozwala jej kumplom się wtrącić. Miranda uważa, że ​​to trochę dziwne. Carrie myśli, że Mirandzie wydaje się to dziwne tylko dlatego, że Miranda nie lubi już cis-mężczyzn. Carrie oświadcza również, że nigdy wcześniej nie zastanawiała się zbytnio nad wytryskiem, ale cieszy się, że Charlotte docenia tę widowiskowość. Anthony chce tylko, aby wszyscy wiedzieli, że nadal jest zdolny do wytrysku.

Charlotte ma psa o imieniu Richard Burton w drugim sezonie I właśnie tak. Jej pies w Seks w wielkim mieście nazywała się Elżbieta Taylor.

Craig Blankenhorn/Maks

Ci przyjaciele pieką się nawzajem, żeby to zrobić, sprawią, że przypomnisz sobie rytm i śmiałość oryginalnej serii. Często najbardziej cytowane momenty z serialu dotyczyły szczerych kobiet na temat seksu.

Na końcu oryginał Seks w wielkim mieście serialu, jedną z największych krytyki jest to, że serial nigdy nie pogodził się z twierdzeniem, że przyjaźń jest cenniejsza i bardziej satysfakcjonująca niż mężczyźni. Wszyscy czterej bohaterowie zostali połączeni do końca, a więzi, które ze sobą stworzyli, ostatecznie znalazły się na drugim miejscu. Znalezienie ich długo i szczęśliwie z mężczyznami było porażką credo serialu. I właśnie tak daje temu pomysłowi drugą szansę, pokazując nam, jak ważne jest, aby te kobiety istniały w życiu innych — nawet jeśli jest to tylko po to, by życie było trochę łatwiejsze do śmiechu.


Źródło