Fotografia

Recenzja Megadap ETZ21 Pro: adapter obiektywu bezlusterkowego Sony do Nikona z imponującą wydajnością autofokusa: przegląd fotografii cyfrowej

  • 8 lutego, 2024
  • 7 min read
Recenzja Megadap ETZ21 Pro: adapter obiektywu bezlusterkowego Sony do Nikona z imponującą wydajnością autofokusa: przegląd fotografii cyfrowej


Zdjęcie: Dan Bracaglia

Nie ma nic złego w ciekawości – Megadap ETZ21 Pro to niedrogie i zaskakująco kompaktowe akcesorium z funkcją AF, umożliwiające dopasowanie szkła Sony z mocowaniem E do korpusów Nikona z mocowaniem Z, w tym zarówno do pełnoklatkowych, jak i przyciętych obiektywów/aparatów.

Wyceniony na 250 dolarów, ETZ21 Pro obsługuje komunikację elektroniczną w celu zapewnienia pełnego autofokusa, automatycznej ekspozycji, stabilizacji obrazu i kontroli przysłony. Dane EXIF ​​są również przesyłane z obiektywu do korpusu aparatu. Ale jak to działa? Czytaj.

Kluczowe cechy

  • Dostosowuje obiektywy Sony z mocowaniem E do korpusów aparatów Nikon z mocowaniem Z
  • Kompatybilny z obiektywami/korpusami pełnoklatkowymi i uprawowymi
  • Elektroniczne styki umożliwiające pełną kontrolę AF, AE, IS i przysłony
  • Przesyłanie danych EXIF ​​pomiędzy obiektywem a aparatem
  • Cienka, nierdzewna konstrukcja
  • 250 dolarów

Mocowanie Megadap ETZ21 Pro Sony E do Nikon Z jest dostępny już za 250 dolarów.


Kup Teraz:


Konkurs

ETZ21 Pro jest naprawdę cienki.

Zdjęcie: Dan Bracaglia

Dostępnych jest wiele adapterów o podobnej cenie i specyfikacji, zapewniających pełną kompatybilność AF/AE, w tym opcje od FotodioX I Techart. Wygląda na to, że ten pierwszy mógł zostać wysłany z tej samej fabryki co Megadap. To ostatnie wygląda bardzo podobnie do akcesorium Megadap poprzedniej generacji umożliwiającego przejście z Sony na Nikon, o czym możesz przeczytać więcej w naszej recenzji.

Wycofany Megadap ETZ11 jest poprzednikiem obecnego ETZ21. Oferuje podobną funkcję, ale ogólnie mniejszą szybkość działania i gorszą jakość wykonania. Jeśli masz taką możliwość, wybierz nowszą wersję.

Są też oczywiście

Projekt

To maleńkie urządzenie technologiczne ma zachwycającą moc.

Zdjęcie: Dan Bracaglia

Megadap ETZ21 Pro to niezwykle drobne akcesorium. Dodaje tylko 2 mm do długości obiektywu, ale to nie jest dowolna ilość. Spowoduje to ustawienie dostosowanych obiektywów z mocowaniem typu E w odległości mocowania od czujnika wynoszącej 18 mm, dla której zostały zaprojektowane, zamiast odległości 16 mm, jaką zapewnia kamera z mocowaniem Z.

Warto przeczytać!  Ostatni teledysk Beatlesów pod ostrzałem w związku z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Zbudowany ze stali nierdzewnej, sprawia wrażenie solidnego i dobrze wykonanego w dłoni. Jednak w przypadku niektórych obiektywów i korpusów aparatów dopasowanie może być niepokojąco ciasne. Demontaż Megadapa z mojego Nikona Z50 wymaga nadal znacznego wysiłku.

Metalowa zakładka na adapterze pełni funkcję blokady obiektywu. Poza tym nie ma wiele do omówienia pod względem projektowym poza stykami elektronicznymi i znakami montażowymi. Ostatecznie jest to odświeżająco prosty kawałek technologii.

Wydajność

Wykrywanie twarzy i oczu działa świetnie.

Nikon Z8 + Sony 24-70mm F/2.8 GM II. JPEG z aparatu. ISO 450 | 1/250 sek | F/2,8 | 70mm

Zdjęcie: Dan Bracaglia

Wypróbowałem Megadap ETZ21 Pro przy użyciu dwóch różnych konfiguracji: Nikona Z8 z najnowszym obiektywem Sony 24-70mm F/2.8 GM II i Nikona Z50 z dołączonym starym obiektywem kitowym E 16-50mm f/3.6-5.6.

Szybkość i precyzja AF zrobiły na mnie wrażenie w przyzwoitych warunkach oświetleniowych oraz przy użyciu aparatu Nikon najnowszej generacji i obiektywu Sony. Wykrywanie obiektów i śledzenie ostrości firmy Nikon działają niemal tak, jakby podłączony był natywny obiektyw. Szybkość AF nieco spada przy słabym oświetleniu, ale nadal jest bardzo dobra. Ogólnie rzecz biorąc, mogłem z dużym sukcesem korzystać z wykrywania twarzy i oczu na Z8, pomimo podłączonego obiektywu Sony.

Nikon Z8 + Sony 24-70mm F/2.8 GM II. JPEG z aparatu. ISO 64 | 1/250 sek | F/3,2 | 24mm

Zdjęcie: Dan Bracaglia

Kombinacja Z50 i Sony 16–50 mm radziła sobie skromnie w przyzwoitym świetle. Biorąc pod uwagę, że obiektyw jest tak długi w zębie, że równie dobrze mógłby być stalaktytem, ​​ponownie byłem pod wrażeniem jego działania. Jednak przy słabym oświetleniu natknąłem się na mnóstwo polowań i źle ustawionych ujęć, czego dokładnie się spodziewałem. To powiedziawszy, nie wątpię, że nowsze stałoogniskowe Sony z jaśniejszą przysłoną, takie jak Sony E 15 mm f/1,4 Gbędzie działać znakomicie poprzez Megadap na moim Z50.

Warto przeczytać!  Peak Design wprowadza na rynek linię Outdoor z czterema nowymi plecakami i torbami typu sling

Warto również wspomnieć, że nie wszystkie szkła z mocowaniem typu E innych firm są obecnie obsługiwane przez ten adapter. Niektórzy ludzie zgłaszają problemy z AF w przypadku szczególnie długich teleobiektywów. Jedzenie na wynos? Jeśli zastanawiasz się nad Megadap ETZ21 Pro, spróbuj wypróbować go z obecną konfiguracją, zanim zdecydujesz się na zakup lub przetestujesz go w oknie zwrotu.

Udało mi się wykorzystać zestawowy zoom Sony 16–50 mm w Nikonie Z50, ale nie bez niewielkiego (no cóż, dużego) winietowania.

JPEG z aparatu. ISO 12 800 | 1/320 sek | F/3,5 | 16mm

Zdjęcie: Dan Bracaglia

Wykonywanie korekt obiektywu

Zdjęcia wykonane na moim Z8 wyglądają absurdalnie ostro, pomimo nietypowego doboru sprzętu, ale nie każdy obiektyw też sobie z tym poradzi. Ponieważ aparat Nikon nie rozpoznaje dostosowanych obiektywów z mocowaniem typu E, w wyjściowym formacie JPEG aparatu nie można zastosować korekcji zniekształceń geometrycznych ani winietowania. Stanowi to wyzwanie dla każdego obiektywu zaprojektowanego z myślą o automatycznym korygowaniu tych korekcji.

Przetwarzanie plików Raws zapewnia nieco większą elastyczność, ale w przypadku tych plików program Adobe Camera Raw miał pewne wątpliwości, jak podejść do korekcji obiektywu. W przypadku zestawu Z8 funkcja ACR automatycznie ustawiała się domyślnie na Nikon 24–70 mm F/2.8, gdy wybrałem opcję automatycznej korekcji obiektywu. W przypadku Z50 firma ACR nawet nie zadała sobie trudu podania profilu obiektywu, gdy kliknąłem opcję auto. Capture One zapewnił podobne rezultatyTo. Korekcje można wybrać ręcznie w ACR, warto jednak sprawdzić, czy preferowany program pozwoli na wprowadzenie poprawek dla kombinacji obiektywów, których twórcy się nie spodziewali.

Warto przeczytać!  6 błędów w fotografii martwej natury (i jak je naprawić)

Wniosek

Megadap ETZ21 to solidny produkt stworzony dla dość specyficznego tłumu.

Zdjęcie: Dan Bracaglia

Adapter Megadap ETZ21 Sony E-mount do Nikon Z-mount to niezawodna metoda mocowania obiektywów bezlusterkowych Sony do korpusów bezlusterkowych Nikon Z-mont bez poświęcania możliwości autofokusa, automatycznej ekspozycji i stabilizacji obiektywu. Wydajność jest imponująca, ale to nie magik.

Nadal będziesz mieć lepszą ogólną wydajność AF i precyzję trzymania się obiektywów z natywnym mocowaniem, bez adaptera. Starsze obiektywy Sony mają zwykle problemy z przystosowaniem się do każdych, z wyjątkiem najlepszych, warunków oświetleniowych. Dodatkowo, nie zawsze możliwe jest zastosowanie korekcji obiektywu, która jest istotnym elementem niektórych konstrukcji soczewek.

Jeśli jednak chodzi o to, co jest obecnie dostępne dla strzelców Sony pragnących zagłębić się w świat Nikona, nie ma lepszej opcji na rynku niż adapter Megadap ETZ21 Sony E-mount do Nikon Z-mount.

Megadap ETZ21 to naprawdę ledwo dostępny adapter do obiektywu.

Zdjęcie: Dan Bracaglia

Co lubimy Czego my nie robimy
  • Szybkość AF jest imponująco duża
  • Współpracuje z AF oczu i twarzy
  • Przechwycone dane Exif
  • Oprogramowanie sprzętowe można aktualizować za pomocą dołączonego korpusu aparatu
  • Konstrukcja całkowicie metalowa
  • Grubość 2 mm po zamontowaniu
  • Najwydajniejszy adapter w swojej klasie
  • Zacięta walka z niektórymi korpusami i obiektywami
  • Nie jest kompatybilny ze wszystkimi obiektywami z mocowaniem typu E innych firm
  • AF może być wybredny w przypadku długich teleobiektywów
  • Korekcja obiektywu może nie być dostępna podczas przetwarzania

Kup Teraz:



Źródło