Podróże

Recenzja: „Speechless” w Nevada Museum of Art w Reno

  • 27 października, 2023
  • 4 min read
Recenzja: „Speechless” w Nevada Museum of Art w Reno


Witamy w One Fine Show, w którym Observer prezentuje niedawno otwartą wystawę w muzeum pod Nowym Jorkiem – miejscu, które znamy i kochamy, a które już cieszy się dużym zainteresowaniem.

„Biuro Gospodarki Gruntami” (2023). Dzięki uprzejmości artysty i Garth Greenan Gallery w Nowym Jorku. Zdjęcie: Wendy McEahern

David Foster Wallace zauważył, że Amerykanie to grupa ludzi szukających powodu, dla którego mogliby oddać życie. To szczególnie zabawny pomysł, ponieważ Amerykanie są zwykle obiektem kultu cargo, a nie jego ofiarami: termin kult cargo wszedł do użytku antropologicznego po II wojnie światowej i badaniach mieszkańców wysp z Melanezji, którzy po raz pierwszy zetknęli się z towarami przemysłowymi dzięki zrzutom lotniczym ich wyspę, podarowaną im przez półbogów, o których myśleli, że nazywają się „Tom Navy”. Dziś oczywiste zachodnie nastawienie tych badań oznacza, że ​​nie zawsze wychowywane są w kulturalnym towarzystwie i to samo można niestety powiedzieć o DFW.

Jest jednak coś pociągającego w koncepcji kultu cargo, która zainspirowała pracę zaprezentowaną w „Speechless”, właśnie otwartej wystawie nowych prac Cannupy Hanski Lugera w Nevada Museum of Art w Reno. „Wystawa odwraca spojrzenie Zachodu na siebie, aby odzwierciedlić fakt, że we współczesnej kulturze Ameryki Północnej wszyscy jesteśmy wyznawcami kultu cargo” – mówi artystka w notatce prasowej. „Poświęcając nasze życie «bezimiennym bogom» konsumpcji, bogactwa i sławy, naśladujemy tych, którzy mają to, czego pragniemy, w formie tajemnego rytuału – modlitewnego działania, bez praktycznego zrozumienia tego, dla kogo to robimy i po co to robimy. składają petycję.”

Warto przeczytać!  11 ukrytych miejsc w Wielkiej Brytanii, o których Twój przewodnik turystyczny nie powie Ci

Przypomina się, że Reno jest głównym punktem wyjścia dla Burning Mana, ale w ciągu ostatnich kilku lat świat stał się znacznie bardziej Burny, więc dlaczego nie cieszyć się sztuką pasującą do tego klimatu? Chociaż wystawa nie zawiera elementów dźwiękowych, wiele znajdujących się na niej rzeźb można opisać jako przypominające boom boxy lub wieże głośnikowe, których okrągłe stożki są wykonane z wyciszonej ceramiki, a nie funkcjonalne. Ponadto kilka z nich ma kucyki. Kolejne muzyczne trompe l’oeil można znaleźć w wielkiej wieży radiowej, którą Luger zbudował na potrzeby tego programu, ozdobionej ręcznie robionymi papierowymi piórami, które zostały ukończone podczas niedawnej rezydencji artysty w Dieu Donné w Nowym Jorku. Z tytułami takimi jak Bogactwo I Biuro Gospodarki Przestrzennej, te najnowsze prace są wyraźnym komentarzem na temat sił, które dyktują nam taniec i każą nam tańczyć, ale są także listem miłosnym do masywnego, przemysłowego projektu urządzeń odtwarzających muzykę w XX wieku.

Getty Trust i Getty Foundation ogłaszają granty PST ART na wsparcie wystaw Art & Science Collide
Artysta Cannupa Hanska Luger. Zdjęcie: Ryan Miller/Getty Images dla Getty Trust i Getty Foundation

Na SITE Sante Fe w 2020 roku Luger zaprezentował instalację pt Przyszłe technologie przodków: przetrwamy cię (od 2019 r.). Wśród rzeźb znajdował się kamper w stylu #vanlife z tkanymi drewnianymi elementami przymocowanymi do maski, dzięki czemu przypominał indiański kosz lub przybudówkę. To było połączenie, które uwypukliło wiele z tego, co można zobaczyć w tym nowym programie, w którym współczesny świat okazuje się znacznie starszy, niż moglibyśmy podejrzewać.

Warto przeczytać!  Wyjazd za granicę na wakacje? Przeczytaj najpierw to

„Speechless” można oglądać w Nevada Museum of Art do 2 czerwca 2024 r.

One Fine Show: „Speechless” w Nevada Museum of Art w Reno




Źródło