Biznes

Recenzja Tata Curvv EV: Ostrożnie Curvv przed nami – Auto Reviews News

  • 13 sierpnia, 2024
  • 7 min read
Recenzja Tata Curvv EV: Ostrożnie Curvv przed nami – Auto Reviews News


Dzięki dynamicznemu wzornictwu, nowoczesnemu wnętrzu i najnowocześniejszym funkcjom Currv EV ma szansę stać się pionierem w segmencie SUV-ów.

Tata Motors śmiało wkroczyła do jednego z najbardziej konkurencyjnych segmentów indyjskiego rynku samochodowego, wprowadzając SUV-a coupe, a co najważniejsze, całkowicie elektryczny model jako swoją pierwszą iterację. Przedstawiając Curvv EV, który ma bezpośrednią konkurencję jedynie ze strony MG ZS EV. Jako wiodący indyjski producent pojazdów elektrycznych, firma rzuca wyzwanie konwencjonalnej mądrości odważnym podejściem.

Powtarzając opinię Marka Zuckerberga, że ​​„największym ryzykiem jest niepodejmowanie żadnego ryzyka…”, wybraliśmy się na przejażdżkę Curvv EV – z wąskich uliczek Udaipuru na kręte ścieżki Rayta Hill, aby przekonać się, czy samochód ten ma w sobie coś więcej niż tylko ładną buzię.

Recenzja Tata Curvv EV: Jak się nim jeździ?

Curvv EV oferuje dwa warianty baterii: 45 kWh i 55 kWh. Wersja 55 kWh zapewnia 166 KM, podczas gdy 45 kWh zapewnia 148 KM. Jednak oba modele wytwarzają ten sam moment obrotowy 215 Nm. Podobnie jak Nexon EV, Curvv EV oferuje trzy tryby jazdy: Eco, City i Sport. Testowaliśmy topowy model 55 kWh.

Tata Curvv EV
Recenzja Tata Curvv EV (Zdjęcie: Express Drives)

Kluczowym aspektem jest moment obrotowy 215 Nm, który zapewnia, że ​​podczas przyspieszania nie wciśnie Cię z powrotem w fotel, a surowa moc samochodu nie przytłoczy kierowcy. Przyspieszenie Curvv EV jest stałe, co jest korzystne, szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z pojazdami elektrycznymi i mogą nie oczekiwać natychmiastowej reakcji pojazdu, w przeciwieństwie do opóźnienia w silniku spalinowym. Aby zwiększyć emocje, włączony tryb Sport zapewnia ekscytujące przyspieszenie przypominające platformę startową. Tata Motors twierdzi, że model 55 kWh osiąga 0–100 km/h w 8,6 sekundy, podczas gdy model 45 kWh potrzebuje 9 sekund.

Warto przeczytać!  Plany obniżek stóp procentowych przez Fed mogą zwiększyć perspektywy Joe Bidena w sondażach prezydenckich w USA w 2024 r

Curvv EV ma czteroramienną kierownicę, podobną do Harrier i Safari, zapewniającą przyzwoitą wagę bez uszczerbku dla wrażeń z jazdy. Wyposażony w łopatki zmiany biegów Curvv EV oferuje cztery opcje hamowania regeneracyjnego, aby zwiększyć swoją wydajność. Dobrze radzi sobie w powolnym ruchu, nawigując z łatwością. Dzięki niskiemu środkowi ciężkości Curvv EV pozostaje stabilny na zakrętach i pomimo swojej wagi doświadcza mniejszego przechyłu nadwozia w porównaniu z innymi tradycyjnymi średniej wielkości SUV-ami.

Tata Curvv EV
Tata Curvv EV (Zdjęcie: Express Drives)

Podobnie jak wszystkie pojazdy elektryczne, jazda ma tendencję do bycia twardą, co staje się nową normą, do której trzeba się dostosować. Curvv EV radzi sobie z małymi rowami i nierównymi drogami z względnym opanowaniem, ale ma problemy z trudnymi warunkami drogowymi, szczególnie podczas napotykania głębokich dziur. Jest to szczególnie zauważalne dla pasażerów na tylnych siedzeniach.

Recenzja Tata Curvv EV: zasięg i ładowanie

W rzeczywistych warunkach jazdy cyfrowy zestaw wskaźników oferuje 376 km w trybie Sport, 396 km w trybie City i 420 km w trybie Eco. Będziemy musieli przeprowadzić dokładny test, aby potwierdzić te liczby. Według danych podanych przez ARAI, wersja 45 kWh oferuje zasięg 502 km, a wersja 55 kWh 585 km. Tata Motors oświadczyła, że ​​są to idealne warunki testowe, a w rzeczywistości wersja podstawowa powróci w regionie 350 km i około 502 km dla najwyższego modelu.

Bagażnik Tata Curvv EV
Bagażnik Tata Curvv EV (zdjęcie: Express Drives)

Curvv EV 55 kWh ma największą pojemność baterii w swoim segmencie, a dzięki ładowarce 70 kW może naładować się z 10 do 80 procent w ciągu 40 minut. W przypadku szybkiego ładowania bateria może zapewnić zasięg 150 km w ciągu 15 minut dzięki szybkiej ładowarce 70 kW.

Warto przeczytać!  Warszawa. M3, trzecie linia metra, metro na Gocław. Przetarg na projekt, jedna oferta

Recenzja Tata Curvv EV: wnętrza i funkcje

Układ wnętrza jest podobny do Nexon EV, co jest dobrą rzeczą, ponieważ ma świeży, współczesny układ. Co mogłoby być lepsze, to użycie mniejszej ilości twardego plastiku, zwłaszcza górnej warstwy deski rozdzielczej. Jednak dzięki kontrastowym kolorowym przeszyciom, warstwom wykończenia ze sztucznego włókna węglowego i skóry, sprawia wrażenie premium.

Pojazd może pochwalić się 12,3-calowym systemem informacyjno-rozrywkowym, a błyszcząca czarna konsola środkowa zawiera przyjazne dla użytkownika przyciski dotykowe i przełączniki do sterowania prędkością wentylatora i temperaturą. Ponadto konsola kierowcy zawiera 10,25-calowy wyświetlacz cyfrowy, który służy jako system nawigacyjny, zwiększając wygodę.

Wnętrza Tata Curvv EV
Wnętrza Tata Curvv EV (zdjęcie: Express Drives)

Curvv EV ma wszystkie standardowe bajery, takie jak bezprzewodowa ładowarka do telefonu, technologia łączności, panoramiczny dach sterowany poleceniami głosowymi, 9-głośnikowy system dźwiękowy JBL, tempomat, bezprzewodowy Android Auto i Apple CarPlay, oczyszczacz powietrza i oświetlenie ambientowe.

Siedzenia zasługują na szczególną uwagę. Currv EV ma wentylowane przednie siedzenia, 6-stopniowo regulowany elektrycznie fotel kierowcy i 6-stopniowo ręcznie regulowany fotel pasażera z przodu. Chociaż tylne siedzenie ma dwustopniową funkcję odchylania, godne uwagi są podniesiona podłoga i brak podparcia ud na siedzisku siedzenia. Chociaż przestrzeń z tyłu nie jest tak duża jak w innych SUV-ach w tej kategorii, pozostaje wygodna i przestronna. Tylna ławka wygodnie pomieści dwie osoby dorosłe, a na środku jest miejsce dla dziecka.

Deska rozdzielcza Tata Curvv EV
Deska rozdzielcza Tata Curvv EV (zdjęcie: Express Drives)

Jeśli chodzi o przestrzeń w kabinie, pasażerowie poniżej 6 stóp znajdą dużo miejsca nad głową, dzięki wyprofilowanej linii dachu. Ponadto kabina nie jest klaustrofobiczna, ponieważ konstrukcja słupka C uzupełnia duże i szerokie okna.

Warto przeczytać!  Po tyle będzie węgiel w Polsce! Cena po nowym roku zaskakuje! Zobacz, ile kosztuje tona węgla – 2 stycznia 2024

Recenzja Tata Curvv EV: Zewnętrzne

Curvv EV ma wyjątkową strukturę z linią dachu sportowego coupe i wysoką postawą. Curvv ma rozdzielony projekt reflektorów z eleganckim oświetleniem LED DRL pod maską, które ma inteligentne funkcje oświetlenia, takie jak animacja powitania i pożegnania, wskaźnik ładowania i sekwencyjne kierunkowskazy. Posiada wszystkie światła LED, w tym światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów.

Curvv ma elektrycznie sterowaną przednią klapę ładowania, 11,6-litrowy bagażnik, w którym można umieścić przewody ładowania, oraz 18-calowe felgi aluminiowe. Currv EV jest pierwszym w swoim segmencie, który ma elektrycznie otwieraną tylną klapę ze sterowaniem gestami i ma 500 litrów przestrzeni bagażowej, co jest najlepszym wynikiem w tym segmencie. Model 55 kWh ma prześwit 186 mm i 190 mm dla modelu 45 kWh. Curvv EV ma funkcjonalność pojazd-ładunek i pojazd-pojazd, tak jak Nexon EV.

Tata Curvv EV
Recenzja Tata Curvv EV (Zdjęcie: Express Drives)

Recenzja Tata Curvv EV: Czy warto go kupić?

Curvv EV ma konkurencyjne ceny, zaczynając od 17,49 lakh rupii do 21,99 lakh rupii jako oferta wprowadzająca. Oferuje szereg funkcji bezpieczeństwa, w tym ADAS poziomu 2, sześć poduszek powietrznych, hamulce tarczowe, przednie czujniki parkowania, elektroniczny hamulec postojowy z automatycznym przytrzymaniem, asystenta przytrzymywania na wzniesieniu, kontrolę zjazdu ze wzniesienia i wiele innych. Curvv EV oferuje elegancki design, przestronną kabinę i doskonałe prowadzenie na drodze. Tata Motors ma wprowadzić na rynek Curvv ICE we wrześniu, a dzięki dostępności wielu układów napędowych, oczekuje się, że sprzedaż SUV-a coupé wzrośnie jeszcze bardziej, podobnie jak w przypadku Puncha.




Źródło