Recenzja „The Flash”: Ezra Miller występuje w wieloświatowym filmie DC, który klika wszystkie cylindry
Warner Bros. Pictures i DC Comics
Ezra Miller występuje w filmie DC „The Flash”.
CNN
—
Różne wyprawy Marvela do multiwersum przyniosły twórczą mieszankę, więc DC/Warner Bros. przypisuje uderzające złoto za pierwszą próbę z „The Flash”, filmem, który nosi swoją miłość do komiksów, które go zainspirowały, na szkarłatnych smugach rękaw. Zabawny, pełen akcji i skutecznie wzruszający, każdy, kto zna stajnię bohaterów DC, powinien biec, a nie chodzić, aby to zobaczyć.
Zbliżając się do końca serii CW, ten „Flash” wydawał się mieć dodatkowy stopień trudności i w interesującym momencie, gdy DC wkracza w nowy kierunek pod kierownictwem Jamesa Gunna i Petera Safrana. Co więcej, ta wersja postaci ma swoje korzenie w „Lidze Sprawiedliwości” Zacka Snydera, która dała początek jednemu z bardziej otwartych i wymagających kontyngentów fanów we wszechświecie popkultury.
To, co pod pewnymi względami funkcjonuje jako opowieść o początkach Flasha, łączy nie tylko to, co wyczarował Snyder, ale także dziesięciolecia DC w filmie, z nieskrywanym włączeniem Batmana Michaela Keatona, a także wersji Bena Afflecka, gdy Flash / Barry Allen ścigają się z powrotem, aby zmienić oś czasu, dając dziwny i nieznany wszechświat.
Wreszcie, są rozrywki związane z gwiazdą Ezrą Millerem, której problemy prawne poza ekranem zostały dobrze udokumentowane i wisiały jak chmura nad tym wysokobudżetowym przedsięwzięciem. Bez względu na osobiste problemy aktora, Miller występuje we wspaniałej podwójnej kreacji jako osobne wersje tej postaci, zręcznie oscylując między głupkowatą komedią a bólem i bólem straszliwej straty.
Strata i sposób, w jaki sobie z nią radzimy, jest ostatecznie sednem „Flasha”, ponieważ zabójstwo jego matki i niesłuszne skazanie ojca odegrały kluczową rolę w wychowaniu Barry’ego. To ból, który dzieli z Batmanem, który w obu wcieleniach ostrzega go przed niebezpieczeństwem igrania z przeszłością i radzi mu, że utrata rodziców nie może być uwolniona od człowieka, którym się stał.
Z Warner Bros.
Michael Keaton powraca jako Batman w „The Flash”.
„Nie pozwól, by twoja tragedia cię zdeterminowała” — mówi mu znużony światem Bruce Wayne grany przez Afflecka.
Oczywiście, gdyby Barry posłuchał rad mędrca, nie byłoby podstaw do filmu, a poza tym Flash ma historię wykorzystywania swojej szybkości do zaginania czasu.
Nawet gdy zwalnia, aby Barrys mógł się związać i kłócić, film otrzymuje wstrząs ze względu na sposób, w jaki splata wiedzę z ekranu DC w całym projekcie, a Keaton wydaje się mieć absolutną frajdę w ponownym zakładaniu peleryny i kaptura, na tyle, by zrobić jeden podwójnie odgadł zeszłoroczną decyzję o rezygnacji z filmu „Batgirl”, w którym zagrał jedną z głównych ról.
Reżyser Andy Muschietti (który kierował filmami „IT” dla Warner Bros.) i scenarzystka Christina Hodson („Ptaki Nocy”) również przywracają Michaela Shannona jako złoczyńcę Zoda z „Człowieka ze stali” i przedstawiają Sashę Calle jako Kara- El, czyli Supergirl, przyciągający wzrok dodatek, który dodaje filmowi dodatkowego przypływu energii.
Mówiąc szerzej, Muschietti wykorzystuje różne urządzenia do zabawy z przedstawianiem superszybkości postaci, od dramatycznego spowolnienia jej dla uzyskania efektu komicznego (podobnie jak filmy „X-Men” zabawnie przedstawiały wyczyny Quicksilvera) po przyspieszenie jej, swobodnie zmieniając biegi po drodze.
Warner Bros. zrobił wszystko wstecz, przeskakując bezpośrednio do „Ligi Sprawiedliwości”, zanim indywidualnie ustanowił postacie, takie jak Flash i Aquaman, ale te samodzielne filmy należą do najjaśniejszych miejsc we wszechświecie DC.
Praktycznie rzecz biorąc, DC znajduje się na rozdrożu. Jednak to wyczucie czasu sprawia, że jeszcze bardziej imponujące jest to, jak „The Flash” zdołał uruchomić wszystkie cylindry, oddać szacunek przeszłości firmy, osiągając równowagę, która może i być może powinna wskazywać drogę do przyszłości.
Premiera „The Flash” 16 czerwca w amerykańskich kinach. Ma kategorię PG-13. Podobnie jak CNN, DC i Warner Bros. są jednostkami Warner Bros. Discovery.