Motoryzacja

Recenzje Dodge’a Horneta 2023-24: włoskie kotlety inżynieryjne w klasycznym amerykańskim opakowaniu

  • 28 marca, 2023
  • 4 min read
Recenzje Dodge’a Horneta 2023-24: włoskie kotlety inżynieryjne w klasycznym amerykańskim opakowaniu


„W zwykłym trybie hybrydowym, który maksymalizuje oszczędność paliwa między silnikiem benzynowym a elektrycznym układem napędowym, R/T jeździ z godną szacunku mocą. R/T wykorzystuje sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów zamiast dziewięciobiegowej z GT i ma płynne zmiany biegów, które są wspomagane przez zelektryfikowany układ napędowy, ale biegi są długie i często nie chce przyspieszać, gdy zostanie złapany na najniższym biegu.

Byłem naprawdę zaskoczony ciszą i wyrafinowaniem silnika, biorąc pod uwagę, jak głośne są inne czterocylindrowe produkty Stellantis. Przejścia R/T z benzynowego na elektryczny iz powrotem są wyrafinowane i płynne w sposób, który umyka innym produktom PHEV firmy Stellantis, w tym Jeepowi Grand Cherokee 4xe i Wrangler 4xe.

W trybie elektrycznym R/T zapewnia przyzwoitą moc, a ponadto łatwo jest pozostać w trybie EV, dopóki nie ominiesz zapadki pedału przyspieszenia, która uruchamia silnik benzynowy, aby uzyskać dodatkową motywację. Silnik elektryczny o mocy 90 kW, który napędza tylne koła R/T, jest tylko nieznacznie słabszy niż silnik elektryczny o mocy 100 kW stosowany w Jeepach Grand Cherokee i Wrangler 4xe PHEV z rodziny Stellantis. 15,5 kilowatogodzin w porównaniu z 17,3 kWh Jeepa. Naprawdę, Hornet R / T to dobra wtyczka do jazdy z odpowiednimi możliwościami ładowania; jego maksymalna szybkość ładowania 7,4 kW może uzupełnić akumulator w zaledwie 2,5 godziny, mówi Dodge”.

Warto przeczytać!  Optymalizacja biznesu samochodowego pod kątem sukcesu: Auto News: Auto World News

– Joe Bruzek, Cars.com

„W modelu GT turbodoładowany silnik I4 przekazuje prawą stopę wystarczającą moc, aby nie wykonywać zbyt wielu manewrów. Rozpędzenie się do prędkości autostradowej zajmuje tylko kilka sekund. Podczas gdy pierwsze uruchomienie odbywa się po bardziej konserwatywnej stronie z miękkim otwarciem przepustnicy, przełączenie na tryb sportowy sprawia, że ​​początkowe wciskanie pedału gazu jest bardziej agresywne i ekscytujące.

Z drugiej strony modele R/T są znacznie żywsze od samego początku. Pomimo mniejszego ICE R/T, jego elektryczny silnik tylny pomaga kompensować przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Według Dodge, Hornet R/T rozpędza się do 60 mil na godzinę w zaledwie 5,6 sekundy. Chociaż nie jest to poziom osiągów supersamochodu, przyspieszenie w Hornecie R/T jest naprawdę zaskakujące. Ten sprint do 60 mil na godzinę obejmuje funkcję overboost nazwaną PowerShot z systemu hybrydowego R / T, która daje dodatkowe 30 KM przez 15 sekund podczas cofania manetek zmiany biegów.

To podejście o wyższej wydajności wydaje się również karać Horneta pod względem oszczędności paliwa. Póki my didn”t notujemy rzeczywistą paliwową ekonomię, Odskok powiada Szerszenie sieci 21 mpg miasto, 29 mpg szosa, i 24 połączone mpg. Porównanie tego z podstawowymi Mazdami CX-5 i Hondami CR-V może nie być całkowicie uczciwe, biorąc pod uwagę różnicę w osiągach, ale zawsze jest to kompromis. Oficjalna paliwowa ekonomia nie była laszowana na R/T, ale tamte liczby muszą wzrosnąć pomimo tego wzoru robiącego bardziej moc niż baza GT.

Warto przeczytać!  Mercedes-Benz Level 3 Drive Pilot uruchamia się wśród pytań

Podejście Dodge’a do osiągów nie kończy się na układzie napędowym. Standardowe Hornety mają amortyzatory Koni na wszystkich czterech rogach. Wybór pakietu Track Pack zastępuje te Konis dwustopniowymi regulowanymi amortyzatorami, które reagują na wybrany tryb jazdy.

Wyposażony w Track Pack GT radzi sobie z drogą w normalnym trybie jazdy bez zbytniego bólu i cierpienia. Stosunkowo wąska ściana boczna może mieć trudności z zarządzaniem kraterami na północnych drogach, ale regulowane zawieszenie działa. W standardowym trybie jazdy lekkie wyboje i tarki na drodze w dużej mierze omijają kabinę. Jeśli jednak chcesz lepiej wyczuć drogę, przełączenie na tryb sportowy usztywni zawieszenie na tyle, by przypomnieć Ci, że nawierzchnia drogi nie jest tak gładka, jak pamiętałeś.

– Wesley Wren, Autoweek


Źródło