Marketing

Red Robin na razie wstrzymuje rozszerzenie Donatosa

  • 11 stycznia, 2023
  • 3 min read
Red Robin na razie wstrzymuje rozszerzenie Donatosa


Red Robin dodał pizzę Donatosa do swoich menu w kilkudziesięciu restauracjach w 2018 roku, generując wzrost sprzedaży, a jednocześnie zapewniając autonomiczne działanie marki na zewnętrznych platformach handlowych. Donatos zasadniczo funkcjonował jako wirtualna restauracja poza lokalizacjami Red Robin na długo przed pandemią, która wprowadziła takie koncepcje na mapę.

Współpraca okazała się takim sukcesem, że Red Robin dodał do tej mieszanki kolejne 120 restauracji, zwiększając w sumie ponad 200 lokalizacji w całym systemie marki burgerów dla smakoszy w 2021 roku. Sześć miesięcy temu ówczesny dyrektor generalny Paul Murphy zauważył, że pizza Donatos „ nadal przekraczał oczekiwania”, dodając, że firma była „szczególnie zachęcona rosnącą sprzedażą” generowaną dzięki partnerstwu. Murphy powiedział, że pizza Donatos wygenerowała około 6,2 miliona dolarów sprzedaży w drugim kwartale, z mieszanką około 60% posiłków na miejscu i 40% poza lokalem.

„Restauracje obsługujące Donatos osiągnęły lepsze wyniki niż restauracje bez Donatos o 8,4 punktu procentowego pod względem porównywalnych przychodów restauracji w porównaniu z 2019 r. w drugim kwartale” – powiedział Murphy podczas rozmowy telefonicznej Red Robin w drugim kwartale. „Dodatkowo czeki gości, które obejmują pizzę Donatos, są średnio o 10 USD wyższe niż te, które jej nie zawierają”.

Warto przeczytać!  Globalny raport dotyczący rynku premiksów witaminowo-mineralnych 2023:

Rosnąca sprzedaż, wyższe czeki, czego nie lubić?

Wkrótce po tej rozmowie GJ Hart został mianowany prezesem i dyrektorem generalnym Red Robin i chociaż zauważył, że partnerstwo Donatos rzeczywiście ma wiele do życzenia, jego priorytety przesunęły się wprost na wdrożenie szeroko zakrojonego planu naprawczego dla flagowej marki. Hart przedstawił ten plan na początku tego tygodnia podczas konferencji ICR w Orlando, w tym pięć kluczowych obszarów, takich jak podniesienie jakości obsługi gości i przekształcenie w firmę skoncentrowaną na operacjach.

Z powodu tej zmiany punktu ciężkości dalsze wdrażanie Donatosa zostało na razie wstrzymane. Na zegarku Murphy’ego planowano dodać Donatos do pozostałych 150 restauracji Red Robin w 2023 roku. Teraz „prawdopodobnie będzie to 2024”, powiedział Hart.

„Przeniesiemy go do całego systemu, ale robimy mały krok wstecz, aby móc ponownie zainwestować w nasze bieżące aktywa. W końcu okrętem flagowym jest Red Robin, więc musimy najpierw zrobić pierwszą rzecz. Planujemy wdrożyć go w pozostałej części systemu, po prostu nie mamy dokładnych ram czasowych” – powiedział.

Opóźnienie na bok, Red Robin pozostaje uparty w stosunku do partnerstwa. Hart powiedział, że Donatos to „niewiarygodnie dobry produkt, z którym odnieśliśmy wielki sukces”, dodając, że restauracje, które serwują Donatos, są bliskie osiągnięcia dwucyfrowej różnicy w przychodach w porównaniu z tymi, które tego nie robią.

Warto przeczytać!  Hybrydowa komunikacja w opiece zdrowotnej: 2023 – PharmaLive

„Daje nam to dodatkową ofertę. Szczerze mówiąc, z perspektywy pozycjonowania myślimy o Red Robin i jego ofertach i to jest prawdziwa Americana” – powiedział, dodając, że uzupełnia pizzę, która jest również „kultową amerykańską” podstawą. „To była bezproblemowa realizacja. Uważamy, że ma to zalety i wdrożymy je w pozostałej części systemu”.

Skontaktuj się z Alicią Kelso pod nr [email protected]


Źródło