Rozrywka

Redaktor dźwięku z wojny secesyjnej na temat tego, czy film wojenny Garland z A24 jest za głośny

  • 15 kwietnia, 2024
  • 4 min read
Redaktor dźwięku z wojny secesyjnej na temat tego, czy film wojenny Garland z A24 jest za głośny


Poruszający debatę film bojowy Alexa Garlanda, będący najbardziej dochodowym weekendem otwarcia A24 w historii Wojna domowa narobił mnóstwo hałasu – zarówno w przenośni, jak i dosłownie.

Projekt, w którym występują Kirsten Dunst, Cailee Spaeny i Wagner Moura, wywołał dyskusję na temat przedstawienia małej grupy dziennikarzy, którzy są świadkami brutalnie podzielonych Stanów Zjednoczonych w drodze do zarobienia w ten weekend 25,7 miliona dolarów ze sprzedaży krajowej. Do najgłośniejszych elementów filmu należy jego udźwiękowienie, jak np Wojna domowa’użycie zgrzytliwego odgłosu bitewnego wraz z imponującym kontrastem między salwą strzelanin a momentami śmiertelnej ciszy. To wszystko potęguje chaos i napięcie.

Wojna domowa nadzorujący montażysta dźwięku Glenn Freemantle, zdobywca Oscara za rok 2013 Powagaopowiada Reporter z Hollywood że on i jego częsta współpracowniczka Garland byli na bieżąco z tym, jak najlepiej stworzyć dystopijny świat filmu.

„Przede wszystkim powiedział: „Wojna to chaos”. Jest brzydki. Jestem pewien, że broń jest po prostu cholernie głośna i nie jest ładna” – wspomina Freemantle. „To była koncepcja, zgodnie z którą wszystko miało być tak realne, jak to tylko możliwe. Powiedział też, że nie będzie zbyt wielu punktów. Zatem za każdym razem, gdy mamy do czynienia z dużą sekwencją akcji, rozgrywa się ona naprawdę.”

Warto przeczytać!  Hoda Kotb powraca do „Today”, ujawnia hospitalizację córki Hope

Freemantle pochwala decyzję o ograniczeniu ilości muzyki i docenia A24 za wsparcie tej strategii. „Nie robimy obu jednocześnie, a to zupełnie inna sprawa” – mówi. „Wiele studiów lubi mieć pewność, że wspiera je muzyką. To jest jak koc ochronny przez cały czas. Ale Alex nie jest takim reżyserem.”

Zespół Freemantle’a stworzył spokojne momenty na początku filmu, aby przygotować widzów na ostre kontrasty, które będą się pojawiać w dalszym ciągu, w tym moment w pierwszej połowie filmu, który cichnie, gdy główni bohaterowie wspólnie udają się na protest.

„To chyba najdłuższa cisza, jaką kiedykolwiek użyłem w filmie w tej jednej chwili” – mówi. „Niektórzy ludzie mówią: «Czy powinniśmy coś umieścić?» Powiedziałbym: „Niczego nie potrzebujemy”. Podjąłeś decyzję. Poza tym na podłodze wiruje butelka z wodą, co wycisza dźwięk, co jest cudowne, ponieważ wizualnie można do niej przyczepić.”

Freemantle wspomina, jak jego zespół wybrał się na weekend do Pinewood Studios pod Londynem, aby strzelać z broni palnej, a projektant dźwięku chciał odpowiednio osiągnąć „przytłaczający” poziom karabinów M16. Niektórzy widzowie komentowali głośność filmu, ale Freemantle nie opierał się na miernikach poziomu dźwięku, aby ocenić, czy hałas może być zbyt intensywny.

Warto przeczytać!  Cameron Diaz, Dramat Jamiego Foxxa: Meltdown, czy ona znowu rzuci aktorstwo?

„Wiesz, kiedy go złamiesz, ale nie był już tak dobry jak minutę temu” – mówi Freemantle o instynktownej wiedzy, kiedy hałas może sięgnąć zbyt daleko. „Ale dopóki nie pójdziesz trochę dalej, tak naprawdę nie wiesz. Tak naprawdę nie patrzymy na metry ani nic. Wiesz o tym, bo wtedy czujesz intensywność.

Freemantle i Garland poznali się, gdy projektant dźwięku pracował nad thrillerem Danny’ego Boyle’a z 2000 roku z Leonardo DiCaprio w roli głównej Plażana podstawie powieści Garland. Od tego czasu Freemantle pracował nad filmami Garland Była maszyna (2014), Unicestwienie (2018) i Mężczyźni (2022) i docenia zaufanie, jakim reżyser obdarza otaczających go ludzi.

„Nie pozwoliłem mu słuchać Avy aż do chwili, gdy zaczęliśmy miksować” – wspomina Freemantle ze śmiechem. Była maszyna’Postać AI grana przez Alicię Vikander. „Czasami możesz się do czegoś za bardzo przyzwyczaić i wtedy chcesz to zmienić, ale może być świetnie. Jest genialny w pozwalaniu ci robić różne rzeczy, to na pewno.”


Źródło