Reklamy Super Bowl 2023: Oto zwycięzcy i przegrani
Kansas City Chiefs nie byli jedynymi zwycięzcami tegorocznej edycji Super Bowla kilku reklamodawców uzyskało najwyższe oceny swoich reklam podczas niedzielnego meczu.
Według Kellogg School of Management z Northwestern University, która co roku ocenia reklamy w Super Bowl Advertising Review, wśród najlepiej ocenianych reklam znalazły się reklamy Google Pixel, T-Mobile, Kia i PopCorners.
Według serwisu Deadline.com reklamodawcy w tym roku pokazali swoje reklamy 113 milionom widzów, najwięcej od sześciu lat.
„Marki grały bezpiecznie”
W wielkiej grze pojawiła się także garstka przegranych, którzy marnowali swoją szansę na pozyskanie widzów swoimi reklamami, powiedział Kellogg. Reklamodawcy mieli wiele do stracenia, którzy w tym roku zapłacili 7 milionów dolarów za 30-sekundową reklamę podczas Super Bowl LVII – i którzy mogli wydać od 10 do 15 milionów dolarów łącznie po kosztach produkcji spotu, zauważył Derek. Rucker, profesor Kellogg i współprzewodniczący szkolnej oceny reklam.
Świetna reklama może pomóc w katapultowaniu wizerunku marki, a nawet zwiększyć sprzedaż, na przykład kultowego produktu Reklama „1984”. przez Apple, który pojawił się podczas Super Bowl XVII w 1984 roku. Podobnie straszna reklama zaszkodzić marcetakich jak niesławna reklama Just for Feet z 1999 roku, którą potępiono jako rasistowską.
Tegoroczny zbiór reklam Super Bowl nie zawierał żadnych wielkich hitów ani chybień i był ogólnie lekki i optymistyczny, powiedział Rucker.
„Spodziewałem się, że będzie to względnie bezpieczny rok: głównie pozytywne, optymistyczne tony, i to w dużej mierze widzieliśmy” – powiedział Rucker. „Marki grały bezpiecznie”.
Oceny Kellogg, które wahają się od A do F, opierają się na akademickich ramach, które mierzą reklamy na podstawie cech marketingowych, takich jak wyróżnienie i pozycjonowanie, przy czym zespół studentów kierunków biznesowych stosuje wskaźniki do reklam. W tegorocznym zestawieniu reklam nie ma żadnej, która otrzymała ocenę „F” od panelu.
Zwycięzcy: T-Mobile, Kia, reklamy Google
Wiele reklam grał na nostalgii, korzystając z odniesień kulturowych z lat 70., 80. i 90. XX wieku. Jedną z tegorocznych nagrodzonych reklam był spot T-Mobile z udziałem Johna Travolty, który ponad 40 lat temu zagrał w filmie „Grease”, nucąc przebój musicalu „Summer Nights” z nowymi tekstami podkreślającymi możliwości marki.
Kolejny zwycięzca: Google Pixel 7, który pokazał, że telefon potrafi poprawiać zdjęcia poprzez usuwanie niechcianych elementów i poprawianie ostrości już po zrobieniu zdjęcia. Ta reklama uzyskała dobre wyniki, ponieważ jasno przedstawiała, co technologia jest w stanie zrobić dla konsumentów, zauważył Rucker.
Kolejna topowa reklama: reklama Kia przedstawiająca ojca zabierającego swoją Kia Telluride na wyboistą przejażdżkę, gdy wraca do domu, by odzyskać binky swojego dziecka, które zostało przypadkowo pozostawione.
„To zabawna reklama, wciągająca. Pokazują, do czego zdolna jest marka” – powiedział Rucker. „Niektórzy ludzie mogą pomyśleć, że Kia nie jest bardzo wytrzymałym samochodem, ale pokazuje, że może jeździć w terenie”.
Niektórzy ze zwycięzców Kellogg School otrzymali również najwyższe oceny w liczniku reklam USA Today, który umieścił reklamę T-Mobile z Johnem Travoltą na 7. miejscu. Najwyżej oceniana reklama w USA Today pochodziła od The Farmer’s Dog, firmy produkującej karmę dla psów, co, jak zauważyła gazeta, było „pierwszą„ sentymentalną ”reklamą od 2015 roku, która znalazła się na pierwszym miejscu”.
Humorystyczna reklama Netflix/GM z udziałem Willa Ferrella uzyskała ocenę „A” z Kellogg School, podobnie jak reklama PopCorners, w której gwiazdy „Breaking Bad” ponownie wcielają się w role Waltera White’a i Jessego Pinkmana — ale tym razem zamiast tego robią uzależniające przekąski narkotyków.
„PopCorners był bardzo skoncentrowany na marce” – zauważył Rucker. „Wprowadzają postacie, które możesz rozpoznać, ale produkt jest centralnym punktem rozmowy”.
Przegrani: M&Ms, Rémy Martin
Wśród tegorocznych zbiorów słabo ocenianych reklam były spoty M&Ms, które w tym roku były uwikłane w pewne kontrowersje dotyczące „rzecznicy” i koniak Rémy Martin.
USA Today’s Ad Meter również przyznało niskie noty tym dwóm spotom, umieszczając je w pierwszej piątce wszystkich reklam wyświetlanych podczas gry.
Spot M&M, który pojawia się po tym, jak marka ogłosiła, że wstrzymuje swoje rzeczniki na czas nieokreślony, przedstawiał komika Mayę Rudolph w reklamie „ukąszeń małży w cukierkach ma&ya”. Ale osobna reklama, wyemitowana pod koniec gry, przedstawia rzeczników mówiących, że wrócili.
„Zasadniczo istnieje cała historia tego, w której powiedzieli, że usuniemy postacie i zastąpimy je Mayą Rudolph” – powiedział Rucker. „Źle przedstawiłeś intencje swojej marki. Teraz brzmi to jak„ Żartowałem ”.
W reklamie Rémy Martin Serena Williams mówiła o tym, co trzeba zrobić, aby wygrać, ale do samego końca bez wyraźnego powiązania tego z marką koniaku.
„Masz Serenę, ale ta reklama mogła dotyczyć wszystkiego” – powiedział Rucker. „Rémy Martin to prawie refleksja”.
Najniżej oceniona w rankingu USA Today’s Ad Meter była reklama występu na żywo U2, w której kule unosiły się nad Ziemią. Reklama uderzyła wielu widzów w dziwny moment, biorąc pod uwagę zgłoszone Chińskie balony szpiegowskie zestrzelonych nad Stanami Zjednoczonymi
Oto reklamy według klas według Kellogg School.
A
Google Pixel 7
Dorota
Disneya
KIA
T Mobile
Uber One
Netflix/GM
KwadratPrzestrzeń
Popcornery
B
Światło bud
Pies farmera
Skechery
Baran
CrowdStrike
Hellmanna
Pepsi zero cukru
Pringlesy
Dunkin’
Rezerwacja. com
MARYNARKA WOJENNA
WeatherTech
Amazonka
Sadzarki
C
Michelob ULTRA
Molsona Coorsa
Awokado Z Meksyku
Rakuten
Jeep
Tillamook
Sklepy Bass Pro
Dzień roboczy
Intuit TurboTax
e*handel
Xskończoność
DrzwiDash
Rzecznik Opieki Zdrowotnej
Heinekena 0.0
Paramount+
Korona Królewska
Temu
Światło Buscha
D
Paw
Puchaty
Dziewicze podróże
Pojedynek fanów
Tubi
Dostaje nas
elf
M&M’sy
Rémy Martin