Rozrywka

Rekord kasowy filmu „Deadpool & Wolverine” w poniedziałek; szczegóły kampanii promocyjnej

  • 30 lipca, 2024
  • 6 min read
Rekord kasowy filmu „Deadpool & Wolverine” w poniedziałek; szczegóły kampanii promocyjnej


EKSKLUZYWNY: Duet twardzieli ze studia Marvel Studios nadal zarabia pieniądze na czymś, co zapowiada się na Ponad 21,5 miliona dolarów Według dzisiejszych źródeł, w poniedziałek w krajowych kasach biletowych może być lepiej, jeśli nie lepiej.

Na tym poziomie, Deadpool i Wolverine z łatwością plasuje się na szczycie listy najlepszych poniedziałków w historii dla filmu z kategorią wiekową R, bijąc poniedziałek z 2016 r. Deadpool, który przypadł w Dzień Prezydentów i w tym czasie zarobił 19,7 mln dolarów.

Spośród wszystkich poniedziałków w lipcu, właśnie teraz D&W kształtuje się jako czwarty najlepszy po Spider-Man 2 (27,6 mln dolarów, 5 lipca 2004 r.), lalka Barbie (26,1 mln USD, 24 lipca 2023 r.) i Mroczny rycerz (24,4 mln dolarów, 21 lipca 2008). Wtorek również będzie dniem obfitości dla D&W. W zeszłym roku we wtorek, lalka Barbie zarobił kolejne 26 milionów dolarów.

Ponadto możemy poinformować, że kampania promocyjno-partnerska dla Deadpool i Wolverine była warta 135 mln dolarów w wartości medialnej, co stanowiło kwotę wyższą od tej, jaką Disney zgromadził Czarna Pantera: Wakanda na zawszei więcej niż pierwszy i drugi Deadpool promo partnerzy wydają łącznie. To dużo, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę, że Deadpool i Wolverine nie miał samochodu jako partnera (co, nawiasem mówiąc, nie jest częste w przypadku filmów z kategorią wiekową R).

POWIĄZANE: Recenzja filmu „Deadpool & Wolverine”: Ryan Reynolds i Hugh Jackman dostarczają – i nie tylko – przebojową parę marzeń dla MCU

Warto przeczytać!  Prawo DeSantis zmusza futrzaną konwencję Megaplex 2023 do przejścia na 18+

Kampania promocyjna partnera była prowadzona przez Disney SVP Marketing Ryan Stankevich i EVP Marketing Partnerships & Special Events studia Lylle Breier, przy wsparciu studia Ryana Reynoldsa i agencji marketingu cyfrowego Maximum Effort. Kąt? Zbierz listę partnerów, którzy mogą sprzedawać Deadpool i Wolverineniegrzeczny ton i wywrotowe serce. Wśród kampanii, nad którymi pracowało Maximum Effort, były Adidas, Aviation American Gin, Dave & Busters, Heineken, Jack in the Box i Heinz.

Disney

Marvel ponownie połączył siły z Adidasem, firmą produkującą obuwie sportowe, która wypuściła pierwszą linię Deadpool składającą się z Adidas Originals i produktów o wysokiej wydajności inspirowanych filmem i w nim występujących. Kolekcję można kupić na wybranych rynkach od 1 sierpnia. Na uwagę w obuwiu zasługuje blokowanie kolorów i wyraźne detale postaci Deadpoola i Wolverine’a, w tym żarty z języka i policzka na wkładkach skarpetek, znaki z ocenzurowanym językiem i kieszenie do przechowywania — ukłon w stronę nadmiernej liczby kieszeni, które Najemnik z Paszczą nosi na swoim garniturze. Na TikToku pojawiły się aktywacje z udziałem ekskluzywnej postaci „ShoePool”, która jest wariantem buta Deadpoola.

Disney

Po raz pierwszy w historii Reynolds Marka Aviation American Gin nawiązała współpracę z dużym filmem fabularnym i wypuściła limitowaną serię siedmiu butelek o wzorach inspirowanych Deadpool i Wolverine. Film i gin były eksponowane na 1500 wystawach detalicznych w sklepach. Odbyło się również promowanie koktajli tematycznych w barach, restauracjach, teatrach i na specjalnych wydarzeniach. Reynolds zaktualizował swój koktajl The Vasectomy zaplanowany na Dzień Ojca w ramach promocji w mediach strumieniowych, cyfrowych i społecznościowych.

Warto przeczytać!  Blake Lively pozwala fance założyć swój płaszcz na premierze filmu „It Ends With Us” w Londynie

Aby uczcić Dogpoola, który kradnie film, Disney nawiązał współpracę z Best Friends Animal Society, czyniąc ją oficjalnym partnerem non-profit filmu. Aby uczcić najlepszych przyjaciół i czworonożnych bohaterów, PSA zostało wyświetlone za pośrednictwem przekazów medialnych w sieciach nadawczych i prasie drukowanej, co przyniosło ponad 2 mln wyświetleń w ciągu 48 godzin. Były również lokalne segmenty na antenie, które podkreślały Dogpool i adopcje zwierząt domowych na głównych rynkach.

POWIĄZANE: Ścieżka dźwiękowa „Deadpool & Wolverine”: wszystkie piosenki, które usłyszysz

Deadpool i Wolverine byli widnieli na 70M Coca-Cola puszki i butelki. Oto miejsce:

W Dave & Busters znajdowała się opakowana w folię maszyna do chwytania, wypełniona gadżetami filmowymi, takimi jak brelok z motywem filmu „Best Friends”.

Firma Digiorno była głównym sponsorem, oferując cztery limitowane edycje smaków pizzy dostępne w sklepach Target, Walmart i innych.

Google uruchomiło pierwsze w swoim rodzaju easter eggi za pomocą gestu „circle to search” na urządzeniach z Androidem na całym świecie, zaskakując fanów, którzy gestem szukają Deadpoola, Wolverine’a, Ryana Reynoldsa lub Hugh Jackmana, za pomocą niestandardowych animacji. Partnerstwo było promowane za pomocą niestandardowego filmu online i w sklepach w 7000 lokalizacji T-Mobile oraz na 650 000 ekranach poza domem.

Heineken był znaczącym sponsorem, a kampania w USA zyskała zasięg globalny, obejmując rynki międzynarodowe, w tym Meksyk, Chiny, Singapur, Tajwan, Koreę Południową, Bahamy i RPA, dzięki płatnemu wsparciu medialnemu i detalicznemu.

Warto przeczytać!  „Kawaler”: Kelsey dzieli się tym, co skłoniło ją i Daisy do wspólnego przyjazdu na ostatnią ceremonię róż

Disney

Granie na czerwono-żółtym połączeniu Deadpoola i Wolverine’a było Heinz ketchup i musztarda. Była odważna reklama, która była częścią kampanii w USA z rozszerzeniami na Kanadę, Meksyk, Australię, Chiny, Brazylię, Chile i Kostarykę. Było też wsparcie za pośrednictwem billboardów, wyświetlaczy na przystankach autobusowych, POS w sklepach i płatnych materiałów cyfrowych/społecznościowych.

Jack w pudełku serwował menu ograniczone czasowo w 2000 lokalizacji, inspirowane ulubioną przekąską Deadpoola: chimichangas. W menu znalazły się również pikantne paski kurczaka i wafle. Były oznakowania punktów sprzedaży, tematyczny smak Coca-Cola Freestyle (Mini Chimi Chaser) i anteny Jackpool w kształcie głowy prezentu do zakupu. Na San Diego Comic-Con fani mieli okazję doświadczyć całkowitego przejęcia sklepu i zobaczyć zapakowane wózki. Były też rozdawane pakiety Blind Al z komiksami i filmami inspirowanymi postacią.

Old Spice miał specjalny spot z udziałem współlokatora Deadpoola, Blind Ala (który z pewnością nadal czuje zapach). Reklamie towarzyszyło wsparcie detaliczne w Walgreens (ponad 2000 sklepów), Kroger (1500 sklepów) i płatne media.

Xbox był nie tylko głównym sponsorem obejmującym 14 krajów, ale także wyłącznym partnerem transmisji na żywo na Twitchu. Konsola do gier wideo produkowała „bezczelne kontrolery”, które miały niestandardowe formy z tyłu inspirowane pośladkami Deadpoola i Wolverine’a. Były też konsole Series X owinięte kostiumem Deadpoola z katanami. Reklamy zewnętrzne tego były wywieszone na Times Square i w kanonicznym rodzinnym mieście Wolverine’a, Albercie w Kanadzie. Firma była również jednym ze sponsorów Comic-Conu i zorganizowała spotkanie cosplayerów, prezentując nowe zasoby Deadpoola w grze Fortnite.


Źródło