Biznes

Reliance Retail zamierza podwoić działalność w ciągu 4 lat, wkracza na rynek luksusowej biżuterii

  • 29 sierpnia, 2024
  • 5 min read
Reliance Retail zamierza podwoić działalność w ciągu 4 lat, wkracza na rynek luksusowej biżuterii


New Delhi: Reliance Retail, największy sprzedawca detaliczny w Indiach, zamierza podwoić swoją sprzedaż w ciągu najbliższych 3-4 lat, rozszerzając swoją działalność na takie sektory jak artykuły spożywcze i styl życia, powiedziała w czwartek Isha Ambani, dyrektor wykonawczy spółki macierzystej Reliance Retail Ventures Ltd.

Reliance Retail ogłosiło również plany wejścia na rynek luksusowej biżuterii z marką, która potencjalnie cieszy się globalną popularnością.

„Mamy również ambitne plany wejścia na rynek luksusowej biżuterii, oferując starannie dopracowane i zaprojektowane produkty, a także badamy segment biżuterii modowej i akcesoriów, aby poszerzyć nasz zasięg rynkowy” – powiedziała, przemawiając na 47. dorocznym walnym zgromadzeniu Reliance Industries Ltd (RIL).

Chociaż szczegóły dotyczące marki są wciąż ustalane, osoby wtajemniczone mówią, że córka miliardera i prezesa RIL, Mukesha Ambaniego, opracowuje plany dotyczące marki biżuterii, która mogłaby konkurować ze znanymi na całym świecie markami luksusowej biżuterii.

Reliance Retail Ventures Ltd jest spółką zależną RIL i spółką holdingową skupiającą wszystkie przedsiębiorstwa handlu detalicznego w ramach grupy Reliance.

Reliance Retail prowadzi sklepy obejmujące kategorie takie jak elektronika, odzież modowa, uroda, artykuły spożywcze, obuwie, żywność, biżuteria, zabawki, handel elektroniczny, luksus i styl życia. Reliance Retail pełni również funkcję głównego dystrybutora usług łączności Jio, które są sprzedawane za pośrednictwem sieci sklepów MyJio i Digital. Jej platformy handlu elektronicznego obejmują Ajio, Netmeds, Milkbasket i JioMart.

Warto przeczytać!  Uważaj na akcje Penny Stocks zamknięte w górnym obiegu 26 czerwca

„Mając tak solidne podstawy, jestem przekonana, że ​​w ciągu najbliższych 3–4 lat uda nam się osiągnąć nasz cel, jakim jest podwojenie obrotów naszej firmy w handlu detalicznym” – stwierdziła.

Przychody w roku fiskalnym 2024

W roku fiskalnym 2024 przychody brutto Reliance Retail wzrosły o prawie 18% do ponad 3,06 biliona, z 2,60 biliona rok wcześniej. Przychód netto wzrósł o 18,25% do 2,73 biliona. W sumie Reliance Retail dodało 1840 sklepów w zeszłym roku fiskalnym, co daje łącznie 18 836 placówek.

„W branży spożywczej jesteśmy nie tylko największym, ale także jednym z najszybciej rozwijających się sprzedawców detalicznych, rozwijając się 2,5 razy szybciej niż reszta nowoczesnego handlu. Nasz wzrost jest napędzany przez skupienie się na mniejszych miastach, gdzie otwiera się ponad dwie trzecie naszych nowych sklepów. Na wielu z tych rynków jesteśmy pierwszym nowoczesnym sprzedawcą detalicznym, który ugruntował swoją obecność. Jednocześnie selektywnie rozszerzamy nasze formaty premium, Fresh Signature i Freshpik, w dużych miastach, nieustannie wprowadzając innowacje, aby ulepszyć doświadczenia konsumentów”, powiedział Isha.

Warto przeczytać!  Kim jest Rafał Zaorski? Milioner może pochwalić się niezłą pracą

Reliance Retail podniósł W ubiegłym roku obrotowym kapitał własny firmy wyniósł 17 814 crore (2,1 miliarda dolarów), co pozwoliło na osiągnięcie wyceny na poziomie 100 miliardów dolarów.

„Dzięki przejęciu Metro India Cash & Carry wzmocniliśmy nasze możliwości omni-channel, oferując szerszy asortyment naszym partnerom kirana i HoReCa (hotele, restauracje i catering). Cieszymy się, że mamy ponad 4 miliony zarejestrowanych partnerów kirana w naszym nowym biznesie handlowym, wspieranym przez ponad 220 sklepów Metro w 200 miastach” – powiedziała.

Firma prowadzi również pion dóbr konsumpcyjnych, sprzedając takie marki, jak napoje Campa, czekoladki Lotus i napoje Sosyo.

„Zbudowaliśmy solidny panindyjski łańcuch dostaw dzięki naszym własnym zakładom i strategicznym partnerstwom, co pozwala nam oferować produkty w bardzo konkurencyjnych cenach. Nasz najnowocześniejszy zakład badawczo-rozwojowy w Bengaluru jest kluczowy dla tego przedsięwzięcia, umożliwiając nam szybkie opracowywanie światowej klasy produktów spożywczych i wprowadzanie ich na rynek z dużą prędkością. To napędzało silny wzrost w naszych własnych kanałach i poprzez handel ogólny”, powiedziała.

Tymczasem w dziedzinie mody i stylu życia marki własne firmy Avaasa, Netplay i DNMX prześcignęły W ubiegłym roku roczna sprzedaż osiągnęła poziom 2000 crore, podczas gdy marki odzieżowe John Players i Teamspirit przekroczyły Sprzedaż na poziomie 1000 crore.

Warto przeczytać!  Kursy walut 12.05.: euro i dolar eksplodowały! Rakietowy wzrost złotego! Sprawdź, ile za jednego franka (CHF), koronę (CZK), euro (EUR), funta (GBP), forinta (HUF), dolara (USD)

„W modzie i stylu życia nasze zintegrowane pionowo operacje — od projektowania i pozyskiwania materiałów po logistykę i dystrybucję — pozwalają nam wyznaczać trendy i zaspokajać zróżnicowane potrzeby modowe naszych klientów w całym kraju. Jesteśmy jedynym graczem modowym w Indiach, który ma znaczącą obecność w każdym segmencie piramidy dochodów, od rynku masowego po segmenty premium i luksusowe” — powiedziała.

Aby nadążyć za tym rozwojem, firma utworzyła 18 krajowych i 3 międzynarodowe centra projektowe, dodał Isha.

Firma zainwestowała w takie marki jak Kalanikethan, Zivame, Clovia, Amante i Urban Ladder w ciągu ostatnich kilku lat. Nawiązała również współpracę z ASOS – brytyjskim internetowym sprzedawcą mody – i marką odzieżową Shein z siedzibą w Singapurze, aby uruchomić platformy w Indiach.

Złap wszystkie wiadomości biznesowe, wiadomości korporacyjne, najnowsze wydarzenia i najnowsze aktualizacje wiadomości na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe.

WięcejMniej


Źródło