Marketing

Rezerwuje 10% swojego rocznego budżetu marketingowego na „Jawaan” SRK

  • 21 listopada, 2023
  • 4 min read
Rezerwuje 10% swojego rocznego budżetu marketingowego na „Jawaan” SRK


Utkarsh Narain, dyrektor ds. strategii i marketingu, dzieli się spostrzeżeniami na temat celów alokacji budżetu marketingowego, wyników, tras reklam i nie tylko.

W krótkiej scenie u Shah Rukha Khana Jawaan, plakat DTDC w tle ujawnia współpracę z firmą logistyczną. Na tę integrację firma wydała 10% swojego rocznego budżetu marketingowego.

Firma logistyczna integrująca się z bollywoodzkim hitem? Dziwne, prawda?

Utkarsh Narain, szef strategii i marketingu DTDC, uważa, że ​​nie, porównując to do podobnych skojarzeń praktykowanych przez marki FMCG czy telekomunikacyjne.

Narain twierdzi: „DTDC to marka masowa i sprzedajemy usługi naszym klientom”.

Podczas gdy DTDC współpracowało wcześniej z wydarzeniami sportowymi, w tym Mistrzostwami Świata w Testach, Pucharem Świata Kobiet, stowarzyszenie z Jawaan oznacza jego pierwszą wyprawę do Bollywood.

Stowarzyszenie nie tylko obejmowało integrację marki z filmem, ale także uwzględniło reklamy promujące jej aplikację MyDTDC wraz z Khanem. Narain twierdzi, że kampania zwiększyła liczbę instalacji aplikacji o 13%.

Pod względem biznesowym przychody związane z aplikacją podwoiły się w tym okresie. Narain wyjaśnia: „Oprócz integracji z filmem, zorganizowaliśmy spotkanie z fanami, wyświetlanie reklam w kinach, telewizji i internecie, a partnerzy kanałowi umieścili reklamy OOH w kinach. Łącznie otrzymaliśmy 130-140 milionów wyświetleń. Okres świąteczny również to wzmocnił.”

Warto przeczytać!  Wykorzystanie taktyk marketingu cyfrowego do napędzania sprzedaży e-commerce

W przypadku miksu medialnego 15-20% przeznaczono na technologię cyfrową, kino około 30-40%, pozostałą część przeznaczono na telewizję i OOH.

Firma przewiduje 20% wzrost działalności w bieżącym roku finansowym, wzmocniony strategiczną współpracą, taką jak partnerstwo w zakresie handlu elektronicznego z Meesho.

Zewnętrznie można założyć, że struktura przychodów DTDC w dużym stopniu opiera się na modelu B2B (business-to-business). Rzeczywistość DTDC jest jednak inna: 70% przychodów pochodzi z sektora B2C (business-to-consumer), a pozostałe 30% przypada na transakcje B2B. Firma może poszczycić się solidną siecią 15 000 partnerów handlowych.

W świetle tej dystrybucji przychodów DTDC strategicznie opracowało motywy reklamowe, aby od samego początku trafiały do ​​szerokiego grona odbiorców. Warto zauważyć, że pierwsza kampania firmy z udziałem Saurava Ganguly’ego, mająca na celu nawiązanie kontaktu z masami, oraz ostatnia kampania, poprzedzająca Jawaan, starał się wywołać ludzkie emocje.

Firma wykorzystała bezpłatną ofertę mobilną Disney+Hotstar podczas meczu Indie vs Australia, tuż przed mistrzostwami świata. „Wykorzystaliśmy darmowe oferty i uzyskaliśmy przewagę, ponieważ podczas meczu Ind vs Aus ogłoszono to w tamtym okresie” – podkreśla.

Warto przeczytać!  Anywhere pokazuje zysk za III kwartał na trudnym rynku mieszkaniowym

W okresie świątecznym firma wybrała ukierunkowaną trasę reklamową. Większość transakcji w sezonie pochodzi z zachodu i południa Indii. „Docieramy do tego rynku za pośrednictwem lokalnych gazet” – stwierdza.

DTDC było świadkiem, że w tym okresie rynek w Bombaju wysłał wiele paczek do Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, a Karnataka wysłał wiele paczek do krajów europejskich.

Z biznesowego punktu widzenia, Rakhi, Diwali, I Baishaki to najważniejsze święta.

Chociaż panujące nastroje często odzwierciedlają pogląd, że „druk umarł”, co jest zgodne z powszechnym zwrotem reklamy w stronę mediów cyfrowych, DTDC stanowi wyjątek. Firma zdaje sobie sprawę z trwałej wartości mediów drukowanych, szczególnie w przypadku zasięgu hiperlokalnego.

– Dzięki szerokiemu zasięgowi medium pozwala dotrzeć do zakątków kraju. Gazety lokalne mają ogromny zasięg. Wierzę, że wszystkie tradycyjne media będą kontynuowane.”

Przez cały rok firma przeznacza na to medium 7% swojego budżetu.

Ponieważ DTDC oferuje wyłącznie usługi dostaw międzymiastowych, nie zamierza konkurować z aplikacjami do dostaw wewnątrz miast, takimi jak Dunzo, Xpressbees i innymi. „Nasza waga przybyła ze względu na logistykę międzymiastową. Wielu konsumentów ma swoje siedziby na północnym wschodzie, a dostawa na tym obszarze wiąże się z wieloma wyzwaniami. Dlatego nie konkurujemy z tym” – stwierdza.

Warto przeczytać!  Czy recesja Twojej marki jest gotowa? Siedem sposobów przygotowania

Firma chce konkurować z Blue Dart z Delhi.

W 2022 roku DTDC przeszło gruntowną metamorfozę, której znakiem było wprowadzenie nowego logo.

„Ta akcja była świadomą próbą poinformowania klientów o zachodzącej transformacji. Podróż polega na stworzeniu skali, to był sposób na osiągnięcie tego. Teraz marka jest bardziej międzynarodowa i nowoczesna. Dzięki rebrandingowi komunikacja ukształtowała się w taki sposób, aby mówić o skali, wzroście i partnerstwie”.

Wysiłki związane z rebrandingiem sygnalizują rozpoczęcie transformacji organizacji.


Źródło