Biznes

Rezygnacja z IT Kotak: 10 kluczowych dyrektorów odeszło w ciągu 16 miesięcy – wiadomości branżowe

  • 2 maja, 2024
  • 4 min read
Rezygnacja z IT Kotak: 10 kluczowych dyrektorów odeszło w ciągu 16 miesięcy – wiadomości branżowe


W ciągu ostatnich półtora roku swoje prace opublikowało 10 kluczowych urzędników z działów technologii informatycznych (IT) i cyfrowych Kotak Mahindra Bank (KMB).

Wyjścia te miały miejsce w czasie, gdy Bank Rezerw Indii (RBI) sprawdzał bank pod kątem różnych uchybień w świadczeniu usług cyfrowych, w tym przerw w świadczeniu usług. W zeszłym tygodniu bank centralny zakazał KMB pozyskiwania nowych klientów za pośrednictwem kanałów bankowości internetowej i mobilnej oraz wydawania nowych kart kredytowych. „Przez dwa lata z rzędu oceniano, że bank wykazuje braki w zakresie zarządzania ryzykiem IT i bezpieczeństwem informacji, co jest sprzeczne z wymogami określonymi w wytycznych regulacyjnych” – stwierdzono w powiadomieniu RBI.

W tym kluczowym okresie do kluczowych urzędników, którzy odeszli, należeli: prezes i dyrektor ds. cyfrowych, prezes ds. cyfrowych IT, dyrektor ds. technologii – Kotak Cherry, starszy wiceprezes ds. IT i szef RTB. Większość osób, które zrezygnowały, spędziła w banku ponad dziesięć lat i była dobrze zaznajomiona z jego technologią cyfrową i technologią infrastruktura.

W odpowiedzi na zapytanie FE rzecznik KMB powiedział: „Zgodnie z naszą strategiczną wizją stania się wiodącym bankiem opartym na technologii, w ciągu ostatnich dwóch lat przeszliśmy znaczącą transformację talentów. Uznając kluczową rolę najwyższej klasy wiedzy specjalistycznej w napędzaniu innowacji i doskonałości, celowo skupiliśmy się na rekrutacji doświadczonych specjalistów”.

Warto przeczytać!  Związek zawodowy naciska na zarząd Allegro. Domaga się pracy zdalnej

Według źródeł KMB przyjęło wizję prowadzenia banku w sposób bardziej przypominający firmę technologiczną – zgodnie ze światowym trendem – na przestrzeni ostatnich kilku lat. Aby przewodzić transformacji technologicznej banku, w sierpniu 2022 r. pozyskał Bhavnish Lathia na stanowisko dyrektora ds. obsługi klienta oraz Milind Nagnur na stanowisko prezesa i dyrektora ds. technologii (CTO).

Bank przyjął także 30-miesięczną strategię „Crawl, Walk, Run”. Zgodnie ze strategią pierwsze sześć miesięcy przeznaczone było na identyfikację i naprawę problemów, kolejne 12 miesięcy na stabilizację wyników, a kolejne 12 miesięcy na wdrażanie nowych technologii w celu napędzania wzrostu.

„Choć nie jest niczym niezwykłym, że ludzie dołączają do firmy i ją opuszczają, to jednak odejście ponad 10 kluczowych urzędników z danej branży w ciągu 16 miesięcy zdecydowanie tworzy próżnię” – powiedział urzędnik banku.

Odejście urzędników w tym samym okresie wpłynęło na transfer wiedzy ze starych do nowych rąk, twierdzą znawcy banku. „Transfer wiedzy nie mógł nastąpić prawidłowo ze względu na exodus seniorów w krótkim czasie” – podało źródło. Część urzędników, którzy odeszli, odegrała kluczową rolę w budowaniu platformy technologicznej banku. „Większość obecnej technologii banku została stworzona przez ten zespół. Zaczęło się od zera do miejsca, w którym bank znajduje się dzisiaj” – powiedział były urzędnik banku.

Warto przeczytać!  Zysk netto grupy Pekao w IV kw. znacznie powyżej oczekiwań

Jednym z głównych problemów, z jakim borykał się bank, były częste awarie, co budziło obawy organu nadzoru bankowego. Znawcy twierdzą jednak, że przerwy w usługach cyfrowych nie były niczym nowym, ale zostały szybko naprawione, tak aby nie miało to wpływu na klientów.

Ostatnie awarie trwały dłużej, powodując niedogodności dla klientów. „Jedna z awarii, która miała miejsce niedawno, trwała około trzech do czterech godzin. Dłuższe przerwy w dostawie prądu nie są dobre, ponieważ zwracają uwagę organów regulacyjnych” – powiedział urzędnik.

Portfel internetowy Kotak Banku jest znaczący. Około 95% Kotak Mahindra BankuNowy wolumen kredytów osobistych jest wypłacany cyfrowo, około 99% nowych kart kredytowych jest sprzedawanych cyfrowo, a 79% nowych kredytów dla przedsiębiorstw jest wypłacanych cyfrowo. Jest także piątym co do wielkości wydawcą kart kredytowych w kraju.

Rzecznik KMB dodał, że niedawni pracownicy (ponad 500 talentów technologicznych ze światowej klasy firm technologicznych) są rozproszoni w kluczowych ośrodkach technologicznych, w tym w Bengaluru, Hyderabad, Delhi i Bombaju. „Obejmując aplikacje mobilne, mikrousługi backendowe, rozproszone bazy danych, analizę danych, sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, ich bogate doświadczenie i umiejętności pozwalają nam stawiać czoła złożonym wyzwaniom i dostarczać naszym klientom najnowocześniejsze rozwiązania. To przemyślane posunięcie podkreśla nasze zaangażowanie w innowacje i pozwala nam wyróżniać się w zapewnianiu klientom najwyższej jakości doświadczeń” – dodał rzecznik.

Warto przeczytać!  Bogdanka z mocnym spadkiem zysku. Czy kurs LWB odbije od tegorocznych minimów?


Źródło