Rozrywka

Reżyser Hit Mana Richard Linklater: Filmy dla dorosłych „wyszły z mody” w Hollywood

  • 6 czerwca, 2024
  • 6 min read
Reżyser Hit Mana Richard Linklater: Filmy dla dorosłych „wyszły z mody” w Hollywood


Tytuł Zdjęcia, Reżyser Hit Mana Richard Linklater (w środku) na planie z gwiazdami Adrią Arjoną (po lewej) i Glenem Powellem (po prawej)

  • Autor, Emma Jones, BBC mówiące filmy
  • Rola, Reporter
  • Zgłaszanie od Cannes, Francja

Według pięciokrotnie nominowanego do Oscara Richarda Linklatera historie dla dorosłych w hollywoodzkich filmach „wyszły z mody”.

Linklater to pochodzący z Teksasu twórca filmowy, który stworzył takie hity, jak School of Rock z 2003 roku i Boyhood z 2014 roku, a także trylogię historii miłosnych z Ethanem Hawke i Julie Delpy w rolach głównych, znaną jako seria Before.

W Hit Man występują Glen Powell i Adria Arjona w romantycznej komedii thrillerowej o profesorze, który popadł w rutynę Gary, który zaczyna dorabiać jako Ron, fałszywy zabójca pracujący dla miejskiego wydziału policji i zakochuje się w kobiecie, która próbuje się zaciągnąć jego usługi.

Tytuł Zdjęcia, Film opowiada historię Gary’ego, rozczarowanego profesora dorabiającego jako Ron, fałszywy zabójca pracujący dla wydziału policji miejskiej, który zakochuje się w Madison, gdy ta korzysta z jego usług

Linklater mówi, że on i Glen Powell, który jest współautorem scenariusza, chcieli nakręcić film o „pasji”.

„Powiedziałam, że będzie seks, namiętność, cielesność, pożądanie, które napędza wszystko” – Linklater mówi BBC.

„Myślę, że to, co wyszło z mody, ludzie mówią, że w filmach nie ma już seksu, ale w filmach nie ma już „dorosłości”, bo seksualność w filmach równa się dorosłości” – kontynuuje reżyser.

„Kiedy miałem 13 lat i oglądałem filmy, pomyślałem, że świat dorosłych wygląda całkiem interesująco, zabawnie i pomyślałem: «Nie mogę się doczekać, aż tam dotrę!». Ale nie chodziło tylko o seks, ale pokazywały dorosłe sytuacje.

„Ale gdzieś po drodze Hollywood to odwróciło. To tak, jak mówili: „będziemy kręcić filmy, w których możesz pozostać 13-latkiem na zawsze, pozostać tym małym dzieckiem z dziecięcymi troskami”, więc myślę, że to odeszło w niepamięć, ponieważ jego złożoność nie była tematem głównego nurtu kina, jak to było już wcześniej.

Źródło obrazu, Zendaya na premierze Challengers

Tytuł Zdjęcia, Zainteresowanie widzów dramatem tenisowym Challengers, w którym Zendaya jest częścią trójkąta miłosnego, sugeruje wsparcie dla tego, co Linklater nazywa „filmami o seksownych parach”

Powell, który niedawno wystąpił w Top Gun: Maverick oraz w komedii romantycznej „Ktoś poza tobą” z Sydneyem Sweeneyem, współpracował już z Linklaterem trzykrotnie, w tym po raz pierwszy jako nastolatek w „Fast Food Nation” w 2006 roku.

Chociaż współpracowali z koordynatorem ds. intymności, sceny seksu w filmie powstały na podstawie ich własnych rozmów.

„Zadaliśmy sobie pytanie: co tak naprawdę jest ekscytujące dla naszych widzów? Co nowego?’ I mieliśmy między sobą tak duże zaufanie, że mogliśmy rozmawiać o takich rzeczach” – mówi Powell.

„W tym momencie znaliśmy się bardzo dobrze. Odbyliśmy bardzo szczere rozmowy, które moim zdaniem zaowocowały wszystkimi scenami w filmie. Naprawdę myślę, że widzowie angażują się w ten film emocjonalnie w sposób, jakiego nie robili od długiego czasu.

Źródło obrazu, Warner Bros

Tytuł Zdjęcia, Kontynuacja Mad Maxa, Furiosa (na zdjęciu), osiągnęła słabsze wyniki kasowe

Nadzieje na sukces pokłada się obecnie w takich wydawnictwach jak Marvel’s Deadpool i Wolverine czy – jeszcze w tym roku – kontynuacja Gladiatora z Paulem Mescalem w reżyserii Ridleya Scotta.

„Nie zostaje się zwolnionym za zrobienie kontynuacji lub historii o pochodzeniu, czegoś, co już istnieje” – komentuje Linklater zapytany, czy studia boją się podejmowania ryzyka ze względów komercyjnych.

„Nie wpada się w kłopoty z powodu tego, co oczywiste i komercyjne. Zmieniło się to, że filmy otrzymały zielone światło od działu marketingu i stał się to naprawdę bezpieczny wybór.

Jednak o filmie, który on i Glen Powell zaczęli pisać podczas pandemii Covid-19, mówi, że „branża początkowo naprawdę nie chciała nakręcić tego filmu”.

„Zrobiliśmy to całkowicie niezależnie. Glen i ja napisaliśmy to na zasadzie spekulacji i za nic nam nie płacono, po prostu staraliśmy się, aby film powstał. Naprawdę czuliśmy, że w coś wpadliśmy, czuliśmy, że napisaliśmy film noir, film kryminalny, który jest także szaloną komedią o parze, której bardzo pragniesz być razem, ale myślę, że oni chcieli, żeby to było tylko jedno.

„Wśród frustrujących rozmów, które odbyliśmy ze studiami i podobnymi ludźmi, było to, że chcieli, aby Ron był prawdziwym zabójcą, coś, co widzieli już wcześniej. Tak czy inaczej, potem nakręciliśmy film i spotkał się on ze wspaniałym odzewem. Netflix zawsze był tym pasjonatem, ale inni raczej nie. Myślę, że nie byli pewni, czy uda im się sprzedać to publiczności”.

Tytuł Zdjęcia, Linklater twierdzi, że Glen Powell, gwiazda wielu nadchodzących filmów, może zdominować letni sezon filmowy

Jednak Hit Man ogólnie zyskał dobrą opinię krytyków, a Wendy Ide z The Guardian napisała, że ​​film „czerpie z uroku sympatycznego aktora drugoplanowego Powella… i udoskonala go do gwiazdorskiego charakteru o tak intensywnej wiązce lasera, że ​​zaczynasz się bać dla Twojego wzroku.”

Linklater żartuje, że dzięki Powellowi, który wystąpi także w wydanej w 2024 r. aktualizacji filmu akcji Twister z 1996 r. (zatytułowanej Twisters), widzowie mogliby przeżyć „lato Glena”.

„Nikt, kto pracował z Glenem, nie wątpiłby, że jest gwiazdą” – mówi Linklater. „Ta sama branża filmowa, która nie pokazuje seksu, nie ma także tych przełomowych ról dla dorosłych, które były kiedyś obecne, a które wprowadzałyby nowy talent.

„Trudno to zrobić w filmach typu Marvel, ponieważ jest to postać z góry ustalona w świecie komiksu. Glen jest naprawdę oldschoolowy, zagrał kilka wspaniałych ról drugoplanowych, ale role muszą po prostu ewoluować i nie ma po prostu mniej.

Hit Man zadebiutuje w serwisie Netflix 7 czerwca 2024 roku


Źródło