Filmy

Reżyser Immaculate nienawidzi tego, jak mroczny jest film na streamerach

  • 28 maja, 2024
  • 4 min read
Reżyser Immaculate nienawidzi tego, jak mroczny jest film na streamerach


Obecnie wiele mówi się o tym, co popsuło się w naszej obecnej erze przemysłu rozrywkowego. Co liczy się jako kino? Gdzie podziały się wszystkie oferty pracy? Jak nakłonimy ludzi do znowu pójść do teatru? Czy artyści i technicy otrzymują sprawiedliwe wynagrodzenie za swoją pracę? Są to drażliwe kwestie egzystencjalne, ale niektóre z nich są bardziej podstawowe. Dlaczego wszystko brzmieć tak? Dlaczego wszystko Patrzeć tak? Czy te problemy dotyczą tworzenia czy dystrybucji? Jeśli chodzi o przytłaczającą ciemność filmu i telewizji, zaproponowano teorie potwierdzające obie te możliwości. Teraz reżyser Michael Mohan stworzył tegoroczny hit horroru Nieskazitelny rzucił nieco więcej światła na sytuację.

W poniedziałek Mohan odpowiedział na opublikuj na Twitterze/X zawierające zrzuty ekranu z jego filmu z podpisem „IMMACULATE” jest komicznie mroczne. Oglądam to wieczorem w słabo oświetlonym pokoju i ledwo rozumiem, co dzieje się na ekranie. Dlaczego ktoś miałby to zrobić celowo?” Reżyser odpowiedział: „Wiem, stary. Absolutnie nie zrobiono tego celowo. Nie mamy kontroli nad specyfikacjami kompresji poszczególnych platform. To prawdziwy problem, który naprawdę mnie wkurza, a po porównaniu ich wszystkich stwierdzam, że iTunes jest najbliższy temu, czego chcieliśmy i jaśniejszy niż reszta”.

Warto przeczytać!  Vicky Kaushal mówi, że starcie kasowe Sama Bahadura i „Animal” Ranbira Kapoora było „meczem testowym”: miało wartość szokującą | Bollywood

Kompresja to proces cyfrowy, podczas którego rozmiar danych filmu jest zmniejszany w celu odtworzenia w formatach wideo na żądanie (tj. do oglądania w domu). Film podczas kręcenia i wyświetlania w kinach wiąże się z ogromną ilością danych, a kiedy film jest kompresowany na potrzeby telewizora, telefonu lub laptopa, część danych zostaje usunięta. Kompresja oznacza ogólnie, że obrazy wyglądają nieco gorzej na ekranach osobistych niż w kinach, a obniżona jakość jest zwykle bardziej zauważalna w ciemniejszych scenach.

Sytuację komplikuje fakt, że znajdujemy się w tym, co operator i kolorysta Devan Scott nazwał „ruchem Nowej Ciemności” w konwersacja z Klub AV ostatni rok. Rozwój kina cyfrowego zapewnił artystom większą elastyczność w zakresie oświetlenia, a obecnie w kinematografii panuje trend w kierunku ciemniejszych, bardziej nastrojowych scen. Gra o tronoperator Fabian Wagner powiedział, że słynąca z mroku bitwa pod Winterfell wyglądała dokładnie tak, jak powinna wyglądać. Scott mówi, że „został zapytany: «Jak sprawić, by mój film wyglądał Przyjazd?”, kolejny szeroko dyskutowany „ciemny” projekt, „przez dwa lata”.

Zamierzenia artystyczne są w porządku, ale w przypadku Nieskazitelnyco oglądała publiczność domowa nie intencja artystów. Jak podkreśla Mohan, różne platformy streamingowe dają różne wyniki, co jeszcze bardziej komplikuje kwestię jakości VOD. Technicy zajmujący się sprzętem audio wyrażali podobne frustracje w tej kwestii, ponieważ jakość dźwięku była przedmiotem dyskusji równie często, jak oświetlenie. „Każda sieć ma inny poziom dźwięku i specyfikacje” – Jackie Jones, starszy wiceprezes w firmie postprodukcyjnej Formosa Group, powiedział The Klub AV w 2022 r. „Nieważne, czy będzie to Hulu, HBO czy CBS. Aby uzyskać zgodność ze specyfikacją, musisz osiągnąć określone poziomy. Ale tak naprawdę to, jak to jest emitowane, jest poza naszą kontrolą.

Warto przeczytać!  Ujawniono nowy film Watchmen. Zobacz dwuczęściową adaptację klasycznego komiksu

Trudno powiedzieć, jakie jest tutaj rozwiązanie, szczególnie jeśli chodzi o filmy i kompresję. Widzowie VOD muszą zaakceptować pewną gorszą jakość (a miłośnicy kina mogą mieć nadzieję, że może to być zachętą do częstszego oglądania w kinach). Jednak ujednolicone specyfikacje stosowane w całej branży mogłyby przynajmniej zoptymalizować wrażenia z oglądania VOD na różnych platformach. Trudno powiedzieć, co jest wykonalne, gdy giganci streamingowi ukrywają swoje technologiczne sekrety w stopniu bardziej zacienionym i nieprzejrzystym niż ich ciemne ekrany. Ale lepszy świat musi być możliwy, prawda?


Źródło