Filmy

Reżyser „Niepokalanej” Michael Mohan o horrorze religijnym i dlaczego nie można zadawać ciosów [Halloweenies Podcast]

  • 22 marca, 2024
  • 8 min read
Reżyser „Niepokalanej” Michael Mohan o horrorze religijnym i dlaczego nie można zadawać ciosów [Halloweenies Podcast]


Hej wszystkim, słyszeliście wiadomości? Joe Bob wrócił do miasta!

Ostatni przejazd z Joe Bobem Briggsem powrócił z szóstym sezonem w Shudder. Chociaż format programu został nieco zmieniony przyjęcie nowego dwutygodniowego harmonogramu obejmującego jeden film zamiast podwójnego filmu fabularnego Podejście ukochanego gospodarza horroru jest prawie takie samo.

„To tak naprawdę niczego nie zmieniło” – Briggs mówi Bloody Disgusting. „Raz w roku skupialiśmy wszystkie nasze filmy w 10 tygodniach, a potem organizowaliśmy specjalne filmy i odkryliśmy, że ludzie woleli mieć więcej tygodni. To właściwie więcej filmów, niż mieliśmy wcześniej.

„W drugim filmie niektórzy mieszkańcy wschodniego wybrzeża zasypiają” – śmieje się. „To około pięciogodzinny program, który ma podwójny charakter, ponieważ dużo rozmawiamy. Poza tym trudno za każdym razem uzyskać tematyczne podwójne funkcje. Dlatego nasze programy specjalne nadal mają charakter podwójny, natomiast w naszych zwykłych odcinkach występują pojedyncze funkcje”.

Sezon rozpoczął się w zeszłym tygodniu od The Last Drive-In Live: hołd dla Rogera Cormanaupamiętniający pierwsze 70 lat pracy legendarnego filmowca w Hollywood, podwójnym filmem fabularnym z 1959 r. Wiadro krwi i 1983 rok Łowca Śmierci. Program specjalny został nakręcony na żywo przed entuzjastyczną publicznością składającą się z fanów Briggsa pieszczotliwie nazywany Rodziną Mutantów na imprezie Drive-In Jamboree Joe Boba w Las Vegas w październiku ubiegłego roku.

Oprócz swoich zwykłych obowiązków gospodarza Briggs przeprowadził wywiad obejmujący całą karierę z Cormanem i jego żoną, współproducentką Julia Corman. Dołączył do nich także jeden z najstarszych przyjaciół i współpracowników Cormana, Bruce’a Derna. W serdecznej chwili wzajemnego podziwu Briggs i Corman wymienili się nagrodami za całokształt twórczości w zakresie kołpaków.

„Znam Rogera od około 35 lat, więc znam go tylko przez połowę jego kariery” – chichocze Briggs. W jego długiej historii recenzowania, przeprowadzania wywiadów i rozmów o Cormanie i jego legendarnej twórczości Briggs zapadł w pamięć jedno charakterystyczne spotkanie.

„Pamiętam, kiedy po raz pierwszy poszedłem do studia Cormana, które było składem drewna przy Bulwarze Weneckim. Miał planszę do sterowni statku kosmicznego, scenografię do klubu ze striptizem i myślę, że miał jeszcze jedną, a poza tym miał tam całe swoje zaplecze montażowe, ale wciąż był to skład drewna. Tak naprawdę nie zmienili żadnego z budynków ani niczego.

Warto przeczytać!  Joseph Quinn twierdzi, że Fantastyczna Czwórka „bardzo różni się” od MCU

„Oprowadza mnie po studiu i przechodziliśmy obok sterty gruzu, a ja zapytałem: «Roger, czy to mutant z Zakazany Świat? Właśnie został rzucony w kąt. A on po prostu powiedział: „Tak, Joe Bob, sądzę, że tak”. Najwyraźniej nie był już potrzebny. Powiedziałem: „Roger, musisz się z tym pogodzić!” Te rzeczy są warte pieniędzy. Ale on na to: „Kiedy film się skończy, film się skończy”. To był Roget na literę T.

Przynajmniej część długowieczności Cormana można przypisać jego sprytnym praktykom biznesowym i pragmatycznemu podejściu do branży, które obejmowało pracę w każdym możliwym gatunku kina. „Nie przychodzi mi do głowy żaden gatunek, którego by nie stworzył” – mówi Briggs.

„Kiedy udzielaliśmy wywiadu na Jamboree, powiedziałem: «Nazwę ten gatunek, a ty powiedz mi, co w nim lubisz», a każdy jego komentarz wiązał się z pieniędzmi i występami kasowymi” – chichocze. . „Żadne z tych stwierdzeń nie było związane z miłością do kina, chociaż udało mi się go przekonać, że jego ulubionym gatunkiem jest ten, którym nie zajmował się zbytnio poza swoim pierwszym filmem. [1954’s Highway Dragnet]i to był film noir.”

Chociaż czwarte coroczne wydarzenie Drive-In Jamboree jest wciąż na etapie planowania, Briggs jest zachwycony ciągłym sukcesem wydarzenia. „Jamboree to coś, co dosłownie po prostu zorganizowaliśmy. Mamy ich już trzech. To coś, podczas czego po prostu pojawiamy się i staramy się wymyślić program na każdy dzień.

Ale naprawdę myślę, że Jamboree to bardziej spotkanie rodziny zmutowanych z rodziną zmutowanych. Chodzi raczej o to, że ludzie, którzy znają się online, spotykają się i imprezują osobiście. Tu nie chodzi o to, jakie filmy mamy. To znaczy, zawsze mamy film rocznicowy i zawsze mamy jakichś specjalnych gości i tak dalej, ale tu bardziej chodzi o gromadzenie mutantów. Z tego punktu widzenia jest to zabawne. Są wyczerpujące, mogę ci to powiedzieć”.

Zapał wśród publiczności firmy Briggs wzrósł z biegiem lat, począwszy od goszczenia Teatr samochodowy Joe Boba w The Movie Channel od 1986 do 1996 Wizja potworów w TNT od 1996 do 2000 r. oraz Ostatni wjazd w Shudder od 2018 r. „Jestem zdumiony, że pracuję w tej branży od tylu lat, że nadal prowadzę program, ponieważ mówią, że nie można powtarzać telewizji” – zauważa Briggs.

Warto przeczytać!  Monkey Man, „Każdy oprócz Ciebie” w serwisie Netflix i każdy nowy film do obejrzenia

„Nikt nie chce oglądać starej telewizji, a mimo to trzy razy zrobiłem ten sam program w trzech różnych stacjach i za każdym razem, gdy próbuję to zmienić, wszyscy mówią: «Nie, nie, nie zmieniaj tego! To jest ta część, którą kochamy. Zawsze chcę zrobić coś nowego i zawsze słyszę: „Nie, jesteś dyrektorem generalnym Coca Coli, który poszedł do New Coke”. Nie możesz tego zrobić. Ludzie się zbuntują. Więc nadal to robimy.

„To jeden z niewielu znanych mi seriali, który wyrósł organicznie przez prawie 40 lat, o kurczę. Właśnie dodaliśmy elementy do przedstawienia. Próbujemy różnych rzeczy. Jeśli coś nie działa, wyrzucamy to. Jeśli coś działa, robimy to na zawsze!”

Rodzina mutantów będzie szczęśliwa, gdy dowie się, że Briggs planuje kontynuować publikowanie filmów i pisanie o nich tak długo, jak będzie to możliwe. „Nie widzę rezygnacji z tego ani pisania. Jestem przede wszystkim pisarzem i dobrą rzeczą w pisaniu jest to, że długo po tym, jak przestaną cię widzieć w telewizji, nadal możesz pisać.

„Dzisiaj jednak różnica jest taka, że ​​kiedy zaczynałem, byłem właściwie jedynym facetem, który robił filmy gatunkowe. Teraz są naukowcy, którzy to robią. Napisano całe książki o Dario Argento i Tobe Hooperze, a nawet mniej nazwisk niż te, i istnieje oczywiście ogromna liczba stron internetowych, w tym twoja własna, więc gdy coś dzisiaj wyjdzie, natychmiast pojawia się sto recenzji na ten temat ; podczas gdy w 1982 roku byłem w pewnym sensie jedynym facetem, ponieważ filmy uważano za śmieci jednorazowe. Zatem moja głęboka wiedza została przewyższona, bo kto jest w stanie za tym wszystkim nadążyć? To niemożliwe!”

Diana Książęktóry jest współgospodarzem Briggsa Darcy, dziewczyna z poczty i odegrał kluczową rolę w przywróceniu go na stanowisko gospodarza, w tym sezonie otrzymał awans na producenta stowarzyszonego. „W pewnym sensie zawsze była producentem współpracującym, ale chyba w końcu przyznali jej ten tytuł” ​​– wyjaśnia Briggs.

Warto przeczytać!  „Deadpool i Wolverine” są (prawie) gotowi wstrząsnąć Kinowym Uniwersum Marvela

„Diana Prince uczestniczy we wszystkich decyzjach dotyczących programowania. Zawsze słucham Austina Jenningsa, reżysera i Diany Prince, listonoszki, ponieważ pochodzą z przeciwnych krańców spektrum, jeśli chodzi o rodzaj filmów, które chcą oglądać, i staramy się znaleźć pomiędzy nimi równowagę. Wiesz, ona nie będzie głosować na Posiadaniei na niego nie będzie głosował Masakra w motelu na szczycie góry– chichocze.

— Z tego, co pokazujemy, prawdopodobnie są to główni doradcy. Oczywiście, [Diana] ma dużą siłę przebicia w mediach społecznościowych i ma ogromną wiedzę na temat popkultury. Wow! Widziała wszystko. Widziała więcej niż ja!”

Chociaż niespodzianki są częścią zabawy Ostatni wjazdBriggs przedstawia podgląd niektórych nowości dostępnych w tym sezonie. „Miejscem, w którym zwykle mieszkamy, jest zaniedbany slasher z lat 80. i nadal tam mieszkamy” – zapewnia. „Ale szczególnie latom 70. poświęcimy znacznie więcej uwagi. Zawsze uważałem, że lata 70. są bardziej interesujące niż lata 80. I zwrócimy uwagę na kilka naprawdę aktualnych rzeczy.

Drażni się: „Przywieziemy z powrotem Letnia szkoła Joe Bobaczyli coś, co zwykle robiliśmy Wizja potworów. I być może czeka nas maraton. Jest taka możliwość. Ale będę rozglądać się za tym nowym formatem obecności co drugi tydzień od teraz aż do Święta Pracy”.

Chociaż format hostingu Briggsa nie zmienił się zbytnio przez cztery dekady, otaczający go świat z pewnością tak i własnie dlatego Ostatni wjazd pozostaje aktualne. Wskazuje: „W epoce przesyłania strumieniowego, gdzie wszystko jest menu i są tysiące opcji do wyboru, jesteśmy tak zwanym kuratorem, który może skierować Cię do ciekawych miejsc w spektrum przesyłania strumieniowego.

„Streaming jest dla ludzi bardzo dezorientujący i wiele osób go nie lubi z tego powodu. Mam nadzieję, że wycinamy chwasty i patrzymy na sprawy z innej perspektywy. I wiesz, po prostu fajniej jest oglądać z nami film!” – kończy z uśmiechem przypominającym Teksas.


Źródło