Reżyserzy Scream o wielkim jajku wielkanocnym Drakuli w nowym horrorze o wampirach
W 1931 roku ukochana uniwersalna adaptacja Draculi Brama Stokera w reżyserii Toda Browninga rozpoczęła się od karty tytułowej przedstawiającej główny temat Jeziora Łabędziego Czajkowskiego. Abigail, najnowszy horror reżyserów „Scream” Matta Bettinelli-Olpina i Tylera Gilletta, rozpoczyna się w podobny sposób: tytułowym bohaterem jest taniec baletowy do melodii orkiestry.
„To było na stronie, w pierwszym skrypcie” – mówi Bettinelli-Olpin w serwisie GameMe+. „Po prostu było napisane: «Abigail w studiu prób, tańczy do Jeziora Łabędziego» i po prostu nam się podobało, od razu nawiązać kontakt z oryginalnym Draculą”. (Mamy nadzieję, że ta gra słów była zamierzona).
„My na to: «Och, super. Wiem, co to jest. Wiem, że film jest samoświadomy i że istnieje w świecie z Draculą?». Więc naprawdę się w to zaangażowaliśmy” – kontynuuje, zauważając, że film nawiązuje do powieści „Zmierzch”, „Czysta krew” i Anne Rice. „Myślę, że dla wielu z nas, którzy kochają oryginalnego Draculę, myślimy o Jeziorze Łabędzim jako o motywie przewodnim, prawda? Myślę, że po prostu go wzięliśmy, a potem zdecydowaliśmy, że wykorzystamy go w całym filmie”.
W zwiastunie wykorzystano także muzykę, która sygnalizuje wczesny „zwrot akcji”, który wyznacza całe założenie Abigail. Luźno oparty na Córce Draculi, opowiada o pstrokatej grupie przestępców – każdy z własnymi specjalnymi umiejętnościami i kryptonimem inspirowanym Rat Pack – którzy odurzają i porywają dziecko tajemniczego miliardera. Po zapakowaniu jej do torby i wywiezieniu do eleganckiej wiejskiej rezydencji, zespołowi poleca się trzymać nastolatkę z zawiązanymi oczami i zamykać ją, podczas gdy mózg misji negocjuje okup w wysokości 50 milionów dolarów od jej ojca. Łatwe pieniądze, prawda? Cóż, mogłoby tak być, gdyby Abigail (Alisha Weir grana przez Matyldę) nie była wampirem…
„To było niesamowite” – Weir mówi o kręceniu filmu pełnego kłów. „Mogę robić w jednym filmie wszystko, co kocham, i robić szalone rzeczy, takie jak akrobacje na drutach. Robienie flipów, a także scen walki, było po prostu świetną zabawą przez cały czas.
„Kiedy opowiedzieli mi o tych wszystkich szalonych rzeczach, które robi Abigail, byłam bardzo podekscytowana i zapytali mnie, czy chcę [do them myself] i byłem na „100%”. Chciałem dać z siebie wszystko, spróbować wszystkiego. Nauka chodzenia na pointach była wyjątkowa. Mieliśmy niesamowitą choreografkę, Belindę Murphy, która była bardzo pomocna w tym aspekcie, mieliśmy też niesamowity zespół kaskaderów. To było po prostu niesamowite.”
Bettinelli-Olpin i Gillett nie są obcy ikonicznym złoczyńcom z horrorów, gdyż dowodzili kilkoma Ghostfacemi na planie Krzyku i Krzyku 6. Nic więc dziwnego, że duet wraz ze scenarzystami Stephenem Shieldsem i Guyem Busickiem zadbali o to, aby Abigail o dzikich oczach i kolczastych zębach, w swojej ozdobionej klejnotami i przesiąkniętej krwią tutu, dołączy do panteonu największych antagonistów gatunku.
„Pamiętam pierwszy dzień, kiedy pojawiłaś się na planie w całym przebraniu” – wspomina aktorka Joeya, Melissa Barrera, swojej małej koleżance. „Kręciliśmy kolejną scenę i powiedzieli nam, że przyjdziesz z pełnym wyglądem: oczami, zębami, makijażem, sukienką, wszystkim. Pamiętam, jak pytałem: «Czy z nią wszystko w porządku? Czy jest wystraszona? nie wiedziałem [Alisha] na początku bardzo dobrze i nie wiedziałem, czy [she was] będzie wygodnie, czy nie. A oni na to: „Tak, jest trochę przestraszona”.
„Ale gdy tylko weszła, wszyscy powiedzieliśmy: «O mój Boże». To było najfajniejsze i myślę, że to pomogło jej się trochę zrelaksować. Potem przyzwyczaiła się do [it] i pomyślałem: „To jestem ja”. To było niesamowite spojrzenie.”
Premiera Abigail w kinach od 19 kwietnia. Aby uzyskać więcej informacji, przejrzyj naszą listę najlepszych horrorów wszechczasów lub nasz przewodnik po najbardziej ekscytujących nadchodzących horrorach, które nadchodzą.