Motoryzacja

Rivian, Lordstown, Tesla próbują wstrząsnąć rynkiem pickupów dzięki świeżym projektom i funkcjom

  • 1 stycznia, 2023
  • 3 min read
Rivian, Lordstown, Tesla próbują wstrząsnąć rynkiem pickupów dzięki świeżym projektom i funkcjom


Kiedy dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, zaprezentował Cybertrucka w 2019 roku, stylistyka i specyfikacje pickupa były szokujące. Kanciasty, przypominający piramidę kształt był tak ekstremalny, że niektórzy fani Tesli myśleli, że Musk może robić kawał.

Ale Tesla podtrzymała projekt, a produkcja jest zaplanowana na koniec tego roku. Tesla pierwotnie obiecał, że Cybertruck będzie gotowy do dostaw do klientów pod koniec 2021 roku. Według danych zebranych przez fanów marki EV, rezerwacje szacuje się na setki tysięcy, a nawet ponad milion. Tesla nie podała oficjalnej liczby.

Firma wyjaśniła ten wygląd zewnętrzny, mówiąc, że gruba, niemalowana, walcowana na zimno stal Cybertrucka nie może być łatwo zakrzywiona. Tak więc panele nadwozia, które tworzą wspierającą strukturę egzoszkieletu, są płaskie. Kątowy wierzchołek zapewnia aerodynamiczny kształt, który ma kluczowe znaczenie dla wydajności pojazdu elektrycznego.

Chociaż Cybertruck zmienił się od czasu prezentacji prototypu, prawdopodobnie stał się nieco mniejszy i droższy, firma twierdzi, że nie wycofała się z obietnic dotyczących wydajności.

Tesla powiedział, że jego przewaga nad starszymi półtonowymi pickupami obejmuje siedzenia dla sześciu pasażerów i łóżko o długości 6,5 stopy z zamykanym schowkiem o pojemności 100 stóp sześciennych i ładownością 3500 funtów. Tesla powiedział, że w zależności od wersji, Cybertruck będzie mógł holować od 7500 do 14 000 funtów.

Warto przeczytać!  Mamadou Diallo Hondy: Honda, Acura dobrze ustawione w 2023 roku

Producent samochodów reklamował zasięg od 250 mil do ponad 500 mil w niektórych wersjach, z możliwością szybkiego ładowania większą niż 250 kilowatów.

Najbardziej godnymi uwagi liczbami w oryginalnej prezentacji Muska były ceny: 39 900 USD plus wysyłka za wersję jednosilnikową z napędem na tylne koła, 49 900 USD za wersję dwusilnikową z napędem na wszystkie koła i 69 900 USD za wersję trójsilnikową. Od tego czasu Musk powiedział, że ceny będą musiały wzrosnąć, ponieważ koszty znacznie wzrosły w trakcie opracowywania.

Musk zasugerował w prezentacji, że koszt posiadania Cybertrucka byłby o połowę niższy niż w przypadku półtonowego pickupa. Może to być przekonujące dla nabywców komercyjnych, chociaż analitycy nie mogą sobie wyobrazić dzikiego Cybertrucka rozprzestrzeniającego się na placach budowy.

„Nabywcy komercyjnych samochodów ciężarowych szukają tradycyjnego pickupa” – powiedział Fiorani. „Podbieraki akumulatorowo-elektryczne mogą stanowić źródło zasilania narzędzi, co jest bardzo korzystne przy wielu rodzajach prac. A moment obrotowy oferowany przez silniki elektryczne doskonale nadaje się do holowania i ciągnięcia. Jednak Cybertruck spodoba się bardziej codziennym kierowcom niż komercyjnym nabywców ciężarówek”.

Warto przeczytać!  Wybór SAIC przez Audi jako partnera EV ma duże znaczenie dla chińskiego przemysłu samochodowego

Ale Tesla może mieć silną rękę, jeśli chodzi o dostępność, otwierając fabrykę w Teksasie, aby zbudować pickupa. Tesla ma również silne relacje z producentami akumulatorów i produkuje je we własnym zakresie. To sprawia, że ​​Cybertruck jest największą dziką kartą wśród elektrycznych pickupów.

„Nie sądzę, aby istniał milion posiadaczy rezerwacji” – powiedział DeGraff. „Myślę, że może być kilkaset tysięcy potwierdzonych zamówień, które przełożą się na sprzedaż, zwłaszcza że Musk nakręca tę ciężarówkę przez coś, co wydaje się wiecznością”.


Źródło