Rozrywka

Robert Smith z The Cure „zniechęcony” przez „Klęskę opłat Ticketmaster”

  • 16 marca, 2023
  • 7 min read
Robert Smith z The Cure „zniechęcony” przez „Klęskę opłat Ticketmaster”


Żywe piekło kupowania biletów na koncerty ponownie pojawiło się na pierwszym planie w tym tygodniu, ale tym razem nie chodziło o miliony domagające się ograniczonej liczby biletów na Taylor Swift lub Bruce’a Springsteena, ale raczej o próby uniknięcia żłobienia przez długo działający brytyjski zespół alternatywny The Cure fanów na nadchodzącą północnoamerykańską trasę koncertową „Lost World”.

Podczas gdy grupie udało się uniknąć tak kontrowersyjnych zasad, jak pakiety platynowe i zmienne ceny, frontman/założyciel Robert Smith był zbulwersowany widząc wysokie opłaty serwisowe dodane do kosztów biletów „Verified Fan”, które mają na celu ochronę fanów poprzez utrzymywanie biletów z dala z rąk skalperów, na wycieczkę.

„Jestem tak samo zniesmaczony, jak wy wszyscy, dzisiejszą porażką Ticketmaster w sprawie opłat” — napisał Smith w części długi ciąg tweetów pisanych wielkimi literami. „Żeby było jasne: artysta nie ma możliwości ich ograniczenia. Pytałem, jak są usprawiedliwione. Jeśli otrzymam coś spójnego w drodze odpowiedzi, dam wam wszystkim znać.

Przedstawiciele Ticketmaster nie odpowiedzieli natychmiast na prośby Variety o komentarze, chociaż źródła mówiły w przeszłości, że miejsca, a nie gigant biletowy, są często odpowiedzialne za część lub całość opłat manipulacyjnych, które fani często nagle doliczają do ceny biletu , późno w procesie.

Warto przeczytać!  Trwa głosowanie na kontrakt DGA, gdy gildia wysyła członkom rozszerzone szczegóły nowego kontraktu filmowego i telewizyjnego – ostateczny termin

Jednak opłaty to tylko jedna z pułapek finansowych w sprzedaży biletów, którą kanał Smitha na Twitterze śledził praktycznie w czasie rzeczywistym w ciągu kilku dni od ogłoszenia trasy 9 marca, kierując doświadczenia niezliczonych kupujących bilety.

Po pierwsze, odnosi się do praktyki rynku wtórnego polegającej na sprzedaży biletów, które jeszcze nie istnieją. „Wszystkie strony z„ wtórnym rynkiem biletów ”pokazujące niesamowicie ceny biletów Cure to oszustwo” — napisał 13 marca. „Żaden z tych oszustów nie ma na sprzedaż prawdziwego biletu. Proszę, nie daj się na to nabrać”.

Następnego dnia powiedział, że grupa zdecydowała się użyć systemu „Zweryfikowanych fanów” Ticketmaster w celu zwalczania skalpowania, powiedział, że zespół odmówił udziału w dynamicznych cenach firmy i biletach „Platinum” — co doprowadziło do gwałtownego wzrostu kosztów biletów, gdy bilety dla Bruce’a Springsteena i obecnej trasy koncertowej E Street Band trafił do sprzedaży, osiągając wiele tysięcy dolarów.

„TM właśnie powiedział mi, że„ wszystkie bilety na koncerty Cure z trasy Lost World zostaną udostępnione podczas jutrzejszej wyprzedaży Verified Fan ”- napisał. „Wygląda na to, że reakcja na rejestrację była dość przytłaczająca – dzięki! Zdaję sobie jednak sprawę, że istnieją problemy, niektóre bardziej realne niż inne… Mieliśmy ostatnie słowo w sprawie wszystkich naszych cen biletów na nadchodzącą trasę koncertową i nie chcieliśmy, aby ceny te zostały natychmiast i okropnie zniekształcone przez odsprzedaż – powiedziano nam, że „w Ameryce Północnej biznes odsprzedaży to branża warta wiele miliardów dolarów”.

Warto przeczytać!  Tyłek i abs Sydney Sweeney są legalne ? Na nowych zdjęciach bikini IG

Kontynuował: „Byliśmy przekonani, że pomysły Ticketmaster na „Zweryfikowany fanpage” i „wymianę biletów po wartości nominalnej” mogą pomóc nam w walce ze skalperami… (nie zgodziliśmy się na „dynamiczne ceny” / „wzrost cen” / „bilet platynowy” ” rzecz… Bo to samo w sobie jest trochę oszustwem? Osobna rozmowa!).”

Dzień później, po „klęsce z opłatami”, zauważył o ostatnim wspomnianym tweecie: „Miałem na myśli… Odbyłem osobną rozmowę o„ platynie ”, aby sprawdzić, czy czegoś nie zrozumiałem… 'T! To chciwe oszustwo – a wszyscy artyści mają możliwość nieuczestniczenia… Gdyby żaden artysta nie brał udziału, przestałoby istnieć x”.

W swoim najnowszym tweecie, późno w środę wieczorem, dodał: „Wrócę, jeśli dostanę coś poważnego w sprawie opłat TM… W międzyczasie jestem zmuszony zanotować moją oczywistą powtarzającą się myśl słonia w pokoju… Że jeśli nie -jeden kupiony od skalperów… Potem… X.”

W całości należąca do Live Nation, największego na świecie promotora rozrywki na żywo, Ticketmaster jest największą na świecie firmą zajmującą się sprzedażą biletów i od wielu lat znajduje się pod ostrzałem, ale szczególnie w ostatnich miesiącach po tym, jak fani, którzy brali udział w programie Zweryfikowani Fani dla nadchodzącego albumu Taylor Swift Trasa „Eras” czekała godzinami online lub w ogóle nie otrzymywała biletów. W połączeniu z klęską Springsteena w lecie, firma spotkała się z miażdżącą krytyką, która ożywiła dochodzenie Kongresu w sprawie jej praktyk i oskarżeń, że Live Nation może być monopolistą. Dyrektor finansowy Live Nation, Joe Berchtold, pojawił się przed bardzo krytyczną komisją senacką w grudniu, chociaż to przesłuchanie było w dużej mierze wyemitowaniem skarg i pozowaniem wyborców przez niektórych senatorów.

Warto przeczytać!  Kylie Jenner i Travis Scott mają „SPLIT”, ale pozostają „dobrymi współrodzicami” i „przyjaciółmi”

Jednak stały strumień działań bardziej zorientowanych na rozwiązania pochodzi z biur senatorów Amy Klobuchar (D-Mn.) oraz zarówno Mike’a Lee (R-Ut.), jak i Johna Cornryna (R-Tx.), którzy wezwali do Departament Sprawiedliwości w celu zbadania Live Nation pod kątem „zachowań antykonkurencyjnych”. Wcześniejsze dochodzenie wykazało w 2019 r., że firma wielokrotnie naruszyła 10-letni dekret dotyczący powstrzymania się od praktyk monopolistycznych, który został podpisany po połączeniu Live Nation i Ticketmaster w 2010 r. Jednak ustalenia te skutkowały grzywnami i niewiele więcej.

Live Nation, które odnotowało rekordowe dochody od czasu ustania pandemii i przewiduje jeszcze wyższe zyski na 2023 rok, wprowadziło tzw. umożliwienie artystom objęcia przywództwa w zapobieganiu wyzyskowi cen na rynku wtórnym; „sprawić, by sprzedaż biletów spekulacyjnych była nielegalna”, odnosząc się do zwyczaju skalperów polegającego na nakłanianiu fanów do kupowania biletów, które jeszcze nie istnieją; „rozwiń ustawę o BOTS”, aby walczyć z powszechnym wykorzystaniem botów do kupowania biletów na rynku wtórnym; „rozprawić się z witrynami odsprzedaży, które są bezpiecznymi przystaniami dla skalperów”, co zmusiłoby witryny z rynku wtórnego do bardziej agresywnego nadzorowania działalności na ich platformach; oraz „upoważnienie wszystkich cen na szczeblu krajowym”, co dotyczy opłat za przetwarzanie i innych opłat, które często są ujawniane dopiero na bardzo późnym etapie procesu sprzedaży.

Chociaż wiele organizacji i artystów podpisało się, aby wesprzeć akt, obecnie jest to tylko dokument.

Różnorodność będzie miał więcej informacji na temat tej sytuacji w miarę jej rozwoju.




Źródło