Rodzeństwo w wieku przedszkolnym, które odwiedziło 110 krajów, a liczba ta stale rośnie

• 3 grudnia, 2023

Planowanie rodzinnych wakacji nigdy nie jest łatwe, a myśl o długodystansowym locie z kilkorgiem dzieci może dla niektórych rodziców wydawać się koszmarem. Ale z pewnością nie dotyczy to rodziny Kałukowskich, której dzieci odwiedziły łącznie 110 krajów.

Według W badaniu Well Traveled Survey przeprowadzonym przez Agoda tylko 2 procent dorosłych Amerykanów odwiedziło ponad 31 krajów. Jonah (12 lat), Mason (9 lat) i 4-letnia Ella podróżują od urodzenia. Teraz mają paszport pełen pieczątek i wspomnień na całe życie Od zwiedzania cudu świata Petry po pływanie w Morzu Martwym i nurkowanie z rurką na Curaçao – nie ma wiele, czego te dzieci nie zrobiły.

Jonah odwiedził 47 krajów, a nie jest jeszcze nastolatkiem; Liczba krajów Masona nie pozostaje daleko w tyle i wynosi 42 miejsca docelowe, a Ella ma już 21. Oczywiście nic z tego nie byłoby możliwe bez ich rodziców Ashleya i Łukasza (oboje po 41 lat), którzy zawsze zastanawiają się, jak mądrze podróżować ich rodzina.

– powiedziała Ashley Kalukowski Newsweek zawsze wybierają alternatywne wakacje w przeciwieństwie do głównych kierunków podróży.

Podróżująca rodzina
Ellę można zobaczyć wyglądającą przez okno nad wodospadem Niagara. Jej bracia, Jonah i Mason, podziwiają jezioro Moraine w Albercie w Kanadzie.
Ashley Klukowski/born_explorers

„Nigdy nie byliśmy w Disneylandzie, ale byliśmy w parkach tematycznych. Nie mogę uzasadnić wydawania tych wszystkich pieniędzy, skoro możemy mieć doświadczenie kulturalne i wyjątkowe doświadczenie gdzie indziej za tę samą kwotę lub mniej” – powiedział Kalukowski.

„Wybieramy miejsca na uboczu, chcemy pokazać naszym dzieciom świat” – wyjaśnił twórca treści.

Obecnie rodzice często szukają w mediach społecznościowych inspiracji podróżniczych i mogą trafić na stronę tej rodziny (@born_explorers). Konto może pochwalić się ponad 32 000 obserwujących i jest wypełnione epickimi filmami pokazującymi ukryte skarby na całym świecie. Oprócz wskazówek, takich jak „jak unikać długich kolejek na lotniskach” i „sposoby, aby podróże rodzinne były tańsze”.

Warto przeczytać!  Najpopularniejsze miejsca gastronomiczne Matta Prestona na całym świecie — podróże międzynarodowe

Stowarzyszenie Family Travel Association (FTA) i Szkoła Studiów Zawodowych Uniwersytetu Nowojorskiego Jonathan M. Tisch Center of Hospitality zbadały podróże rodzinne w Stanach Zjednoczonych. Wyniki wykazały, że liczba muzeów i atrakcji kulturalnych rośnie, ponieważ 48% z 1002 respondentów zamierza je odwiedzić w porównaniu z 36% w 2021 r.

Podróżująca rodzina
Rodzina zakończyła wędrówkę po pasmie górskim Dolomitów we Włoszech. „Chcemy pokazać naszym dzieciom świat” – Ashley Kalukowski powiedziała Newsweekowi.
Ashley Kalukowski/Instagram/born_explorers

Chociaż większość respondentów planowała wakacje, 31 procent stwierdziło, że ma zbyt wiele innych wymagań, a budżet rodzinny nie jest wystarczająco duży. A 5 procent respondentów stwierdziło, że ich dzieci są za małe.

Praktyka czyni mistrza, jeśli chodzi o podróżowanie z dziećmi. Kalukowski przyznaje, że gdy jako dziecko wsiadała na pokład swojego pierwszego lotu z Jonahem, „niepokoiła się”. Na szczęście te negatywne uczucia zniknęły, kiedy w wieku ośmiu tygodni zabrała Ellę na swój pierwszy lot.

Ona powiedziała Newsweek: „Im więcej podróżujesz z dziećmi, tym staje się to łatwiejsze. Musisz tylko pamiętać, że lot się skończy i że uda ci się go przetrwać. W ostatecznym rozrachunku naprawdę warto.”

Teraz, ponad dziesięć lat później, Jonah spędził wiele urodzin w różnych krajach, takich jak Tajlandia, Włochy, Oman, Niemcy i Indonezja.

Podróżująca rodzina
Ela, gdy miała 6 miesięcy. Rodzina odwiedziła Wyspy Owcze.
Ashley Klukowski/Instagram/@born_explorers

„Chłopcy nauczyli się jeździć na nartach w Alpach, jeździli na wielbłądach w Jordanii, przebywali w obozie Beduinów w Omanie, jedli fondue w igloo w Szwajcarii, odwiedzili rodzinę Samów i karmili renifery w Norwegii oraz udali się na safari w Namibii przed Ellą przyszło” – powiedział Kałukowski.

Od tego czasu Ella nadrobiła stracony czas; tego lata przeszła na własnych nogach ponad sześć mil w Dolomitach we Włoszech.

Rodzina częściej podróżuje niż przeciętna osoba, ponieważ jej mąż pracuje w sprzedaży i marketingu w globalnej korporacji. Niedawno mieszkali w Szwajcarii, dzięki czemu wiele krajów było dla nich znacznie łatwiej dostępnych do odwiedzenia

Warto przeczytać!  Nie przegap naszej ekskluzywnej oferty na Dzień Ojca - Aktualności dotyczące kamperów - Samochody kempingowe i samochody kempingowe

Spotkali się jednak z ostrym sprzeciwem w związku z niektórymi z ich wakacyjnych wyborów.

Kałukowski powiedział Newsweek: „Prawdziwym powodem, dla którego pojechaliśmy z Ellą do tak wielu krajów, zanim skończyła rok, było to, że gdy miała około 6 miesięcy, wiedzieliśmy, że wrócimy do Stanów Zjednoczonych, więc chcieliśmy skorzystać z tego, o ile łatwiej i więcej niedrogie było podróżowanie, gdy mieszkaliśmy w Europie!

„Jesteśmy zadowoleni z tego, jak dużo mogliśmy nadal podróżować i gdyby nie pandemia, Ella prawdopodobnie odwiedziłaby prawie tyle samo krajów, co jej bracia.

„Wiele miejsc, w których odwiedziliśmy, nie jest typowymi wakacjami z rodziną. Byliśmy w miejscach uważanych za niebezpieczne, takich jak Albania, Kolumbia i Rumunia, ale zachwycaliśmy się każdą sekundą”.

Podróżująca rodzina
Mason przygląda się słoniom podczas safari w Namibii. Chłopcy jadą na wielbłądzie po Jordanii.
Ashley Klukowski/Instagram/born_explorers

Według badania przeprowadzonego w 2022 r. przystępność cenowa okazała się czynnikiem dominującym – 31 procent niepodróżujących respondentów stwierdziło, że nie stać ich na rodzinne wakacje.

Kałukowski podzieliła się jedną ze swoich wskazówek dotyczących oszczędzania pieniędzy Newsweekale z pewnością nie jest to opcja dla strachliwych pasażerów, ponieważ wymaga złapania większej liczby lotów, niż jest to konieczne, aby dotrzeć do wybranego miejsca docelowego.

„Kwota, jaką wydajemy, różni się znacznie w zależności od podróży, ale robimy wiele rzeczy, aby utrzymać koszty na niskim poziomie. Zwykle planujemy podróż wstecz, co oznacza, że ​​wybieramy miejsce docelowe na podstawie tego, gdzie znajdziemy najlepsze oferty lotów” – powiedziała .

„Korzystamy również z lotów satelitarnych. Na przykład tego lata pojechaliśmy do Szwajcarii i zarezerwowaliśmy najtańszy lot, jaki mogliśmy znaleźć do Europy, czyli z Denver do Londynu. Następnie zarezerwowaliśmy lot Easy Jet z Londynu do Genewy. Zrobienie tego w ten sposób było mniej niż połowa tego, co by było, gdybyśmy zarezerwowali bilet z Denver do Genewy”.

Warto przeczytać!  15 najlepszych nadmorskich tras spacerowych w Europie, od cichych zakątków Morza Śródziemnego po nordyckie wyspy

Kałukowski stara się unikać hoteli i często decyduje się na noclegi z kuchnią typu Airbnb. W ten sposób koszty żywności są obniżone, ponieważ może gotować dla swojej rodziny.

„Wykorzystujemy punkty i mile za pobyty w hotelach i loty, a także uzyskujemy bezpłatny dostęp do poczekalni za pomocą kart kredytowych, dzięki czemu nie musimy płacić za jedzenie i napoje na lotnisku” – powiedziała.

Dodała: „Podróżujemy poza sezonem lub poza szczytem, ​​aby uzyskać lepsze ceny i mniej tłumów. Często odwiedzamy też mniej uczęszczane miejsca, które zwykle są tańsze”.

Niektórzy uczestnicy ankiety stwierdzili, że wyjazd za granicę z dziećmi nie jest relaksem, a niektórzy twierdzili, że ich dzieci są za małe. Kałukowski przyznaje, że podróżowanie z małymi dziećmi nie jest łatwe, ale podkreśla, że ​​dobro znacznie przeważa nad złem.

„Chcemy, aby zobaczyli, że świat jest o wiele większy i wspólnie doświadczali różnych rzeczy jako rodzina. Jest to tak wiele korzyści” – powiedziała. „Dzieci są otwarte – miały kontakt z różnymi religiami, widziały, jak ludzie modlą się w meczetach w Turcji i kościołach w Polsce. Poznały wiele różnych sposobów życia i wszystko jest w porządku.

„Nauczyło ich to także elastyczności, której wymaga pójście z nurtem, choć nie zawsze wszystko się udaje. Widzą, że czasami potrzebujemy planu B i C. Podróżowanie uczy ich wielu umiejętności życiowych”.

Podróżująca rodzina
Rodzina wybrała się z plecakiem do Kolorado. Kałukowski przyznaje, że podróżowanie z małymi dziećmi nie jest łatwe, ale podkreśla, że ​​dobro znacznie przeważa nad złem.
Ashley Kalukowski/Instagram/born_explorers

Wskazówki dotyczące podróży dla rodziców

Kałukowski podzielił się wskazówkami, które mogą pomóc rodzicom podróżującym z dziećmi po raz pierwszy.

• Nie staraj się mieć napiętej trasy
  • Ciesz się czasem wolnym na placach zabaw
  • Zaprzyjaźnij się z lokalnymi rodzinami
  • Zabierz ze sobą gry lub kolorowanki, aby zapewnić im rozrywkę na lotniskach lub w restauracjach
  • Obniż swoje oczekiwania – sprawy nie zawsze będą łatwe
  • Zawsze miej plan B i C

Jeśli masz osobisty dylemat, daj nam znać pod adresem life@newsweek.com. Możemy poprosić ekspertów o porady dotyczące związków, rodziny, przyjaciół, pieniędzy i pracy, a Twoja historia może zostać opisana Newsweekw sekcji „Co powinienem zrobić?”.