Filmy

Rodzina Ryan Reynolds-Blake Lively wygrywa w amerykańskim box office dzięki dwóm najlepszym filmom

  • 12 sierpnia, 2024
  • 4 min read
Rodzina Ryan Reynolds-Blake Lively wygrywa w amerykańskim box office dzięki dwóm najlepszym filmom


W kasowym pojedynku Ryana Reynoldsa i Blake Lively zwycięzcami okazali się zarówno mąż, jak i żona.

Przebój Marvel Studios Reynoldsa „Deadpool & Wolverine” pozostał najpopularniejszym filmem w kinach Ameryki Północnej przez trzeci tydzień z rzędu, osiągając 54,2 mln dolarów ze sprzedaży biletów według szacunków studia w niedzielę. Na całym świecie przekroczył już 1 mld dolarów. „Deadpool & Wolverine” był jednak tuż za „It Ends With Us”, dramatem romantycznym z Lively w roli głównej, który przerósł oczekiwania, osiągając znakomity debiut w wysokości 50 mln dolarów.

Razem filmy stworzyły rodzaj rodzinnej edycji „Barbenheimera”, w której para bardzo różnych filmów rozkwitła częściowo dzięki kontrprogramowaniu. Tylko tym razem, przeciwstawne filmy były prezentowane przez jedną z najsłynniejszych par Hollywood. Podwójny cios filmów nie był całkowicie bezprecedensowy. W 1990 roku „Szklana pułapka 2” Bruce’a Willisa prowadziła w box office, a „Ghost” Demi Moore zajęła drugie miejsce.

Weekend przyniósł również wysokobudżetową klapę. „Borderlands”, długo odkładana adaptacja gry wideo za 120 milionów dolarów w reżyserii Eliego Rotha, wystartowała z marnymi 8,8 milionami dolarów dla Lionsgate. Film z Cate Blanchett, Kevinem Hartem i Jackiem Blackiem w rolach głównych został nakręcony w 2021 roku. Po opóźnieniach i ponownych zdjęciach w końcu trafił do kin praktycznie martwy; uzyskał zaledwie 10% świeżości na Rotten Tomatoes i prawdopodobnie będzie walczył o tytuł jednego z najgorszych filmów roku.

Warto przeczytać!  Teoria Deadpoola i Wolverine’a wyjaśnia, co stało się z dwoma zaginionymi mutantami

Tymczasem „Deadpool & Wolverine”, w którym występuje Hugh Jackman, kontynuował swój marsz przez rekordy kasowe. Film wyreżyserowany przez Shawna Levy’ego jest dopiero drugim filmem z kategorią wiekową R, który osiągnął 1 miliard dolarów, po „Jokerze” z 2019 roku. W ciągu trzech tygodni jest już jedną z najbardziej dochodowych premier Marvela i ustępuje jedynie innemu hitowi Disneya z 2024 roku, „W głowie się nie mieści” (1,6 miliarda dolarów na całym świecie) wśród filmów wydanych w tym roku.

Lively pojawia się epizodycznie w filmie „Deadpool & Wolverine”, ale występuje również w filmie „It Ends With Us”, który jest adaptacją bestsellerowej powieści romantycznej Colleen Hoover. Lively gra Lily Bloom, bostońską florystkę rozdartą między dwoma mężczyznami: jednym ze swojego obecnego życia (Justin Baldoni, który wyreżyserował również film) i drugim, który był jej pierwszą miłością (Brandon Sklenar).

Produkcja filmu „It Ends With Us” kosztowała skromne 25 milionów dolarów, więc przyniesie znaczący zysk współfinansującym Columbia Pictures i Wayfarer Studios. Podobnie jak inna adaptacja książki Sony, skierowana do kobiet, wydana latem, „Where the Crawdads Sing”, „It Ends With Us” może utrzymać się w typowo wolniejszym okresie kasowym sierpnia. Widzowie ocenili go na A- CinemaScore.

Warto przeczytać!  „Godzilla x Kong” pod względem sprzedaży biletów krajowych wyprzedził „Godzilla kontra Kong”

Reynolds i Lively okazjonalnie podkreślali zbieżność swoich filmów. Wcześniej w tym tygodniu Reynolds opublikował wideo, na którym zadaje pytania Sklenarowi podczas wycieczki. Wyczucie czasu opłaciło się zwłaszcza Lively, której film podwoił wcześniejsze prognozy na weekend otwarcia.

„Cuckoo” Neon, horror osadzony w niemieckich Alpach, autorstwa Tilmana Singera, otworzył się z wynikiem 3 milionów dolarów na 1503 ekranach. W rolach głównych występują Hunter Schafer i Dan Stevens.

Szacunkowa sprzedaż biletów od piątku do niedzieli w kinach w USA i Kanadzie, według Comscore. Ostateczne dane krajowe zostaną opublikowane w poniedziałek.

1. „Deadpool i Wolverine” – 54,2 mln dolarów.

2. „To się z nami kończy”, 50 milionów dolarów.

3. „Twisters” – 15 milionów dolarów.

4. „Borderlands” – 8,8 miliona dolarów.

5. „Jak ukraść księżyc 4” – 8 milionów dolarów.

6. „Pułapka” – 6,7 miliona dolarów.

7. „W głowie się nie mieści 2” – 5 milionów dolarów.

8. „Harold i fioletowa kredka”, 3,1 miliona dolarów.

9. „Kukułka”, 3 miliony dolarów.

10. „Długie nogi” – 2 miliony dolarów.

Polecany newsletter: CEO Daily dostarcza kluczowego kontekstu dla wiadomości, które liderzy muszą znać z całego świata biznesu. Każdego poranka w dni powszednie ponad 125 000 czytelników ufa CEO Daily, aby uzyskać informacje o C-suite i z jego wnętrza. Subskrybuj teraz.


Źródło

Warto przeczytać!  Nadchodzący powrót Wonder Woman do DC wyobrażony rok po ostatniej aktualizacji Jamesa Gunna w nowej sztuce