Marketing

Rok silniejszych intencji strategicznych

  • 12 stycznia, 2023
  • 4 min read
Rok silniejszych intencji strategicznych


W samym sercu PR leży reputacja, aw dzisiejszym niestabilnym świecie nieustannie przypomina się nam, jak reputacja wpływa na jednostki, firmy, a nawet rządy i narody.

Klaudia Smith.  Źródło: dostarczone.

Klaudia Smith. Źródło: dostarczone.

Podczas gdy poprzednio PR był postrzegany jako „biedny kuzyn” w marketing-mix i w wielu przypadkach refleksja nad dyskusjami i strategiami marketingowymi, w ciągu ostatnich kilku lat naprawdę zaczęliśmy dostrzegać przesunięcie w kierunku bardziej strategicznie zorientowanego PR – poza kryzysem i w szerszą reputację. Prawdopodobnie utrzyma się to do 2023 roku i później. I słyszę, jak każdy specjalista od PR mówi „wreszcie”.

Oczywiście wiele agencji naciskało na to i kierowało narracją strategiczną oraz rolą, jaką PR odgrywa nie tylko w kanałach medialnych, ale także w sali konferencyjnej. Podczas gdy wiele firm nie posłuchało, niektóre przyjęły i słusznie przyjęły moc PR do tego stopnia, że ​​teraz postrzegają go jako srebrną kulę dla reputacji.

PR był postrzegany jako biedny kuzyn w marketingu i traktowany jako refleksja

Reputacja jest oczywiście kombinacją wielu aspektów i chociaż PR może wnieść godny pochwały wysiłek, to „istota” biznesu lub marki naprawdę czyni go wyjątkowym, a następnie PR go podnosi. PR może pomóc w kształtowaniu tych podstawowych cech i zapewnić podstawę do uwolnienia się od nabytych zachowań, przesuwania granic w obiektywnym myśleniu i podniesienia serca i duszy firmy poprzez treści, komunikację i współpracę.

Warto przeczytać!  Nie korzystałeś jeszcze z modelowania marketingu mix? Oto 6 powodów, dla których będziesz | Meta | Otwórz mikrofon

W rzeczywistości to rozsądna rada za zamkniętymi drzwiami chroni i wzmacnia reputację. A jeśli zostanie to zrobione poprawnie, PR prowadzi właściwe rozmowy we właściwym czasie. A teraz, kiedy PR wreszcie zasiada przy stole i jest coraz częściej zapraszany do rozmów biznesowych, angażowanie się w obszary, których być może wcześniej tradycyjnie nie było, gdzie reputacja wykracza poza zwykły kryzys, oznacza, że ​​jesteśmy prawdopodobnie zobaczymy następujące kluczowe trendy w 2023 r.:

Strategiczny cel

Coraz więcej firm integruje inicjatywy zmian – od zrównoważonego rozwoju i zerowych celów netto po ESG, różnorodność i włączenie oraz zasięg zorientowany na cel. W rezultacie wzrasta również rola PR, ponieważ zapewnia on kluczowy element doradztwa biznesowego, zapewniając wyjątkową przewagę, gdy firmy tworzą nową, białą przestrzeń. Ponadto, w miarę jak raportowanie i pomiary PR staną się silniejsze, zobaczymy większe poparcie zarządu.

Napędzanie ekosystemu współtworzenia

Marketing i PR staną się sobie bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. Chociaż PR zawsze był częścią mieszanki, zwykle odgrywał rolę wspierającą. W miarę rozwoju technologii i platform myślenie „nieszablonowe” – a reputacja staje się coraz bardziej osadzona nie tylko w tym, co mówią firmy, ale także w tym, co robią – prawdopodobnie zobaczymy znacznie silniejszy ekosystem współpracy i współtworzenia.

Warto przeczytać!  Ekologiczne inicjatywy w kierunku opakowań wielokrotnego użytku

Personalizacja w celu zwiększenia wartości

Obecnie tworzonych jest tak wiele treści, że użytkownicy stają się bardzo selektywni, jeśli chodzi o to, na co spędzają czas, i wiemy, że musi to stanowić wartość dodaną dla ich ogólnego doświadczenia. Personalizacja treści będzie nadal rosła, a PR będzie nadal odgrywał kluczową rolę w opracowywaniu tych spersonalizowanych treści, a także angażowaniu interesariuszy, zapewniając, że taktyka nie zrazi części docelowych odbiorców.

Innowacja

Świat będzie nadal eksperymentował ze sztuczną inteligencją, rozszerzoną rzeczywistością wirtualną, a nawet metaverse i PR będą musiały wyjść poza swoje strefy komfortu i ponownie rozważyć samą istotę cyfrowego PR oraz to, jak zbadać potencjalne możliwości i wyzwania w tych nowych przestrzeniach rzeczywistości mieszanej.

Tak więc rok 2023 będzie nie tylko rokiem strategicznych intencji, ale wierzę, że marki będą coraz częściej wykorzystywać PR, aby nie tylko budować swoją obecność i widoczność, ale także chronić swoją reputację w przyszłości.


Źródło