Marketing

Rola influencerów i contentu w budowaniu marek…

  • 5 lipca, 2023
  • 5 min read
Rola influencerów i contentu w budowaniu marek…


W rozmowie z ekspertami od marketingu marki na temat stale rozwijających się treści i krajobrazu influencerów analizujemy, w jaki sposób marki i agencje mogą komunikować swoje cele poprzez połączenie odpowiedniego zestawu inwestycji w media, w przestrzeniach influencerów i treści.

Wraz z rosnącym zaufaniem do influencer marketingu, marki zaczęły zwiększać swoje inwestycje w media. Eksperci na SM Live 2023 dyskutowali o zmieniającym się krajobrazie marketingu treści, w którym influencerzy zyskują na znaczeniu, o wskaźnikach, które można śledzić w przypadku inwestycji w media i nie tylko.

Głośniki

Ewoluujący krajobraz influencer marketingu

Sahil Shah z DENTSU CREATIVE uważa, że ​​treść odgrywa większą rolę niż cokolwiek innego w krajobrazie marketingowym. Wspomina, że ​​sposób podejścia do mediów można zaplanować, ale ważniejsze jest to, z jakimi treściami idzie marka.

Powszechne korzystanie z mediów społecznościowych skłoniło wielu do zostania influencerami. Jednak jeden z interesujących zmian w marketingu influencerów został zaobserwowany u pracowników fizycznych.

Parth Desai z Pidilite powiedziała: „Jeśli chodzi o marketing wpływowy, zauważyliśmy, że fizyczni profesjonaliści uzyskują miliony wyświetleń za nauczanie ludzi o montażu mebli i układaniu cementu. Nie współpracują z agencją, patrzą na to jako na platformę rozwoju biznesu, aby uzyskać więcej pracy”.

Warto przeczytać!  HILTON GRAND VACATIONS INC. Dyskusja i analiza sytuacji finansowej i wyników działalności prowadzonej przez kierownictwo (formularz 10-K)

Ci niszowi influencerzy byli również świadkami organicznej trakcji, która jest ogromną zaletą dla marek. W związku z tym definicja influencerów ewoluuje, a marki z różnych kategorii mogą również z nimi współpracować, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Zgadzając się z Desai, Anvesha Poswalia z HUL powiedziała: „Kilka lat temu influencerzy byli dystrybuowani bardziej pod względem grupy odbiorców premium, dziś nawet obszary wiejskie przystosowały się do tego na swój własny, spersonalizowany sposób”.

Jeśli chodzi o inwestowanie w tworzenie treści, Netravathi Balaram z Interactive Avenue jest zdania, że ​​widzowie pragną treści dostosowanych do ich potrzeb, a dziś marki za tym gonią.

Uważa również, że „same tworzenie treści nie zadziała, stworzenie własności intelektualnej, która jest w stanie na niej budować, rezonować i utrzymywać się przez dłuższy czas, pomoże zbudować lojalność”.

Przeczytaj także: Jak marki D2C mogą wyjść poza wskaźniki zaangażowania

Metryki pomiarowe

  • Dane
  • Skuteczność
  • cennik

Aby budować długoterminowe relacje z odbiorcami, marki muszą dowiedzieć się, w jakie wskaźniki inwestować.

W tej kwestii Sujay Ray z L’Oréal mówi, że dane jako miernik odgrywają kluczową rolę w procesie oceny.

Warto przeczytać!  Przewodnik Digiday po e-sporcie zimowym

„Jeśli chodzi o 5% najlepszych odbiorców, identyfikacja odbiorców i gromadzenie tych danych staje się absolutna. Ważne jest, aby odbiorcy czuli się swobodnie, dzieląc się danymi, a marki muszą się tym zająć” — kontynuuje.

Według Sahil Shah z Dentsu, wskaźniki powinny być również unikalne dla tego, czego marka szuka w danej kampanii. Powiedział, że ostatecznym celem każdej kampanii marki, niezależnie od tego, czy wykorzystuje influencer marketing, czy nie, jest zwrot ze sprzedaży (ROS).

„Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania i właśnie tam należy dostosować wszystkie wysiłki marki” — dodaje.

Kolejnym miernikiem, w który warto zainwestować, jest Skuteczność. W HUL metryki treści są używane jako filtr, aby zobaczyć, czy metoda komunikacji dociera do odbiorców, generuje zaangażowanie i wykonuje swoją pracę, czy nie, powiedziała Anvesha Poswalia.

Dzieląc się swoimi spostrzeżeniami na temat regulacji cenowych, jeśli chodzi o influencer marketing, Parth Desai powiedział: „Odkryłem, że koszt influencera jest w niektórych przypadkach znacznie wyższy niż zapewniany zasięg. Wycena kosztów kampanii zintegrowanej z influencerami również powinna być miernikiem ułatwiającym standaryzację”.

Warto przeczytać!  The Weekly Closeout: Marże Dollar Tree pod presją inflacji, wtorek rano IP na sprzedaż

Aby prowadzić kampanie w dłuższej perspektywie, marki mogą przyjąć podejście Media Mix Modeling (MMM) i zaplanować swoje strategie, powiedział Sujay Ray z L’Oréal i kontynuował, jednak do kampanii prowadzonej kwartalnie najlepiej będzie testować i uczyć się. wyniki.

Wraz z pojawieniem się sztucznej inteligencji i deep fake’ów paneliści zauważyli, że w ciągu najbliższych pięciu do dziesięciu lat treści będą w większym stopniu kontrolowane przez technologię, a mniej przez ludzi, a influencerzy staną się bardziej widoczni.

Sesja „Building Blocks for Content, Influencers & Media Investments in 2023” była moderowana przez Hitesha Rajwani, CEO Social Samosa Network podczas 7. edycji #SMLna żywoWirtualna konferencja namiotowa Social Samosa, organizowanych z okazji Światowego Dnia Mediów Społecznościowych.


Uwagi




Źródło