Marketing

Rosnące ceny mogą skłonić więcej kupujących w supermarketach do dokonywania niezdrowych wyborów

  • 7 marca, 2023
  • 3 min read
Rosnące ceny mogą skłonić więcej kupujących w supermarketach do dokonywania niezdrowych wyborów


Rosnące ceny mogą skłonić więcej kupujących w supermarketach do dokonywania niezdrowych wyborów

Ceny przyczyniły się do wyborów żywieniowych kupujących, a niezdrowe marki wykorzystują to na swoją korzyść. Źródło: Uniwersytet Karola Darwina

Nowe badania sugerują, że rosnące ceny w supermarketach mogą skłaniać ludzi do dokonywania bardziej niezdrowych wyborów żywieniowych dzięki agresywnym sztuczkom marketingowym.

Badanie przeprowadzone przez Charles Darwin University (CDU) na temat marketingu niezdrowych marek wykazało, że marki niezdrowej żywności nagradzały kupujących, którzy kupowali artykuły masowe, znacznie niższymi cenami za sztukę, jednocześnie karając kupujących, którzy kupowali mniejsze ilości niezdrowych produktów.

Badanie zostało opublikowane w Dziennik marketingu strategicznego zeszły tydzień.

Główny autor badania i profesor marketingu CDU, Steven Greenland, powiedział, że cena jest kluczowym czynnikiem motywującym ludzi do kupowania niezdrowych produktów, a marki wykorzystują to na swoją korzyść.

„Luka w oszczędnościach między małymi i dużymi wolumenami niezdrowych marek jest znacznie większa niż różnica cen w produktach zdrowej żywności” – powiedział profesor Greenland.

Chociaż oszczędności hurtowe nie są nowe, badanie wykazało, że różnica w cenach między małymi opakowaniami a kupowaniem opakowań zbiorczych była większa w przypadku niezdrowych produktów niż zdrowych.

„To wzmacnia decyzję o kupowaniu niezdrowych produktów i oczywiście oznacza to, że ludzie będą jeść więcej niezdrowej żywności” – powiedział.

„Cena jest uznawana za kluczowy predyktor konsumpcji w niezdrowym miksie marketingowym produktów, szczególnie w przypadku konsumentów o niskich dochodach, a problem jest powszechny”.

Profesor Greenland z Wydziału Sztuki i Społeczeństwa, Biznesu i Rachunkowości. powiedział, że jeśli kupujący dokonywali wyborów na podstawie ceny, a nie wartości odżywczych, to rosnące ceny żywności wraz z dalszym wzrostem atrakcyjności przecenionych produktów masowych i cen na półkach gwałtownie rosną.

Według najnowszego indeksu cen towarów i usług konsumpcyjnych australijskiego biura statystycznego, żywność i napoje bezalkoholowe wzrosły o 9,2% w ciągu 12 miesięcy do grudnia 2022 r.

W roku do grudnia 2022 r. ceny owoców i warzyw wzrosły o 8,5%, ale Biuro przyznało, że ceny owoców i warzyw ulegały wahaniom.

Największy wzrost nastąpił w produktach mlecznych i pokrewnych, które wzrosły o 14,9% w ciągu roku do grudnia.

Profesor Greenland powiedział, że ustalanie cen hurtowych pomogło podważyć przepisy dotyczące niezdrowej polityki cenowej w ich wysiłkach na rzecz zmniejszenia spożycia niezdrowej żywności.

„Potrzebujemy bardziej solidnych przepisów, aby zapewnić pełne uwzględnienie kosztów jedzenia niezdrowej żywności” – powiedział.

„Organy regulacyjne ds. zdrowia publicznego muszą lepiej zrozumieć, w jaki sposób niezdrowe marki reklamują się za pomocą zachęt cenowych i jaki to ma wpływ na psychikę kupującego”.

Więcej informacji:
Steven J. Greenland i wsp. Marketing niezdrowych marek — analiza cen SKU, wielkości opakowań i strategii promocyjnych, które zwiększają konsumpcję szkodliwych produktów, Dziennik marketingu strategicznego (2023). DOI: 10.1080/0965254X.2023.2176532

Dostarczone przez Uniwersytet Karola Darwina

Cytat: Rosnące ceny mogą skłonić większą liczbę kupujących w supermarketach do dokonywania niezdrowych wyborów (2023, 7 marca) pobrano 7 marca 2023 r. z

Niniejszy dokument podlega prawu autorskiemu. Poza wszelkimi uczciwymi transakcjami do celów prywatnych studiów lub badań, żadna część nie może być powielana bez pisemnej zgody. Ta zawartość jest w jedynie w celach informacyjnych.




Źródło

Warto przeczytać!  Analiza wpływu COVID-19 na komercyjny rynek telematyczny 2031