Polska

Rovanpera powiększa przewagę, Mikkelsen ma problem z oponami

  • 30 czerwca, 2024
  • 4 min read
Rovanpera powiększa przewagę, Mikkelsen ma problem z oponami


Rajdowy mistrz świata Kalle Rovanpera powiększył w niedzielny poranek swoją przewagę w Rajdzie Polski, a w tabeli liderów zaszły dramatyczne wydarzenia związane z Andreasem Mikkelsenem z Hyundaia.

Rovanpera, który w ostatniej chwili zastąpił kontuzjowanego kolegę z zespołu Toyoty, Sebastiena Ogiera, zapewnił sobie komfortowe prowadzenie 18,1 s po tym, jak Mikkelsen stracił prawie minutę, gdy na 16. etapie strącił oponę z felgi.

To zapewniło drugie miejsce Elfynowi Evansowi z Toyoty i Adrienowi Fourmaux z M-Sport [+38.8s] trzecie miejsce, a lider mistrzostw Hyundaia Thierry Neuville czwarty [+ 1m08.4s].

Mikkelsen został zdegradowany do piątego miejsca [+1m21.6s]podczas gdy debiutant w WRC Martins Sesks był szósty [+1m23.4s] przed kolegą z zespołu M-Sport, Gregoire’em Munsterem [+1m56.6s] i Takamoto Katsuta z Toyoty [+2m10.0s].

W klasyfikacji Super Sunday na szczycie klasyfikacji znalazł się powracający Ott Tanak, który w piątek i sobotę wycofał swojego Hyundaia, przed Rovanperą, Fourmaux, Evansem, Neuvillem, Sesksem i Katsutą.

Próba otwarcia pętli, etap 16 [Gmina Mragowo, 20.80km]okazał się testem szczególnie trudnym, szybkim i wymagającym dużej precyzji.

Lider rajdu Rovanpera przyznał, że był zaniepokojony niedzielnymi etapami, ponieważ te drogi były „najgorsze” pod względem jego ograniczonego przygotowania do rajdu.

Warto przeczytać!  „Na skraju przepaści” – polski Kościół ignoruje sygnały ostrzegawcze

Jednak Fin ponownie pokazał swoją klasę, uzyskując drugi najszybszy czas etapowy, co pozwoliło mu powiększyć przewagę w rajdzie do 17,4 s.

Ott Tänak, Martin Järveoja, zespół Hyundai World Rally Team Hyundai i20 N Rally1

Ott Tänak, Martin Järveoja, Hyundai World Rally Team Hyundai i20 N Rally1

Zdjęcie: Fabien Dufour / Hyundai Motorsport

Czas Rovanpery był o 1,2 s wolniejszy od powracającego Tanaka, który zadziwił przeciwników niesamowitym czasem, mimo że miał przewagę w postaci otwarcia drogi.

„Byłem tym samym zaskoczony” – powiedział Tanak, który wcześnie objął prowadzenie w klasyfikacji Super Sunday.

Czas zyskał uznanie rywali, w tym Rovanpery, a Fourmaux określił estońskiego kierowcę jako „innego poziomu”.

Evans i Fourmaux byli trzeci i czwarty najszybszy na etapie, ale wspięli się na drugie i trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej po tym, jak dramat dotknął Mikkelsena, gdy uderzył w bank.

Uderzenie Norwega strąciło prawą tylną oponę z felgi. Następnie rozwarstwiła się, zrywając karoserię z samochodu i powodując stratę czasu wynoszącą 54,7 s.

„Jest tu tak wiele brzegów, że dotknęliśmy jednego i opona spadła z felgi” – powiedział. „Staraliśmy się wywrzeć presję na Kalle i utrzymać tempo”.

Warto przeczytać!  Najwyższy urzędnik UE twierdzi, że w przyszłym tygodniu zapadną decyzje w sprawie uwolnienia ogromnych środków dla Polski

Mikkelsen nie był jedynym kierowcą, którego spotkało nieszczęście – z felgi Forda Pumy należącego do Munstera odpadła lewa tylna opona.

Biegacz WRC2 Josh McErlean odpadł z wyścigu jako czwarty w klasie po uderzeniu beli na ostatnim zakręcie. Zdemontował prawe tylne zawieszenie jego Skody, która przekroczyła metę tyłem.

Andreas Mikkelsen, Torstein Eriksen, Hyundai World Rally Team Hyundai i20 N Rally1

Andreas Mikkelsen, Torstein Eriksen, Hyundai World Rally Team Hyundai i20 N Rally1

Zdjęcie: Austral / Hyundai Motorsport

Neuville był szybszy o 5,6 s od Sesksa, co pozwoliło Belgowi zająć piąte miejsce w klasyfikacji generalnej.

Imponujący początek niedzieli Tanak kontynuował zwycięstwem na 17. etapie [Mikolajki, 10.73km]gdzie odbędzie się kończący rajd Power Stage.

Choć nie był zadowolony ze sztucznie utworzonych szykan na trasie etapu, uzyskał czas o 0,7 s lepszy od Fourmaux, a Neuville’owi brakowało kolejnych 2 dziesiątych.

Rovanpera był sfrustrowany swoim biegiem, który był o 2,1 s wolniejszy, ale był szybszy od kolegi z drużyny Evansa o 0,7 s.

Mikkelsen postanowił odpuścić po dramacie z oponami podczas poprzedniego testu, przez który spadł za Neuville’a w klasyfikacji generalnej.

Sami Pajari utrzymał prowadzenie w klasyfikacji WRC2, ale jego najbliższym rywalem jest teraz Robert Virves, który wyprzedził Olivera Solberga.

Warto przeczytać!  Walia vs Polska NA ŻYWO: Najnowsze wiadomości i składy drużyn oraz składy drużyn finałowych baraży Euro 2024 na początek Kieffera Moore’a

Powtórka pętli zakończy Rajd Polski dziś po południu.


Źródło