Marketing

Równoważenie strategii marketingowej za pomocą metod cyfrowych i tradycyjnych

  • 29 listopada, 2022
  • 7 min read
Równoważenie strategii marketingowej za pomocą metod cyfrowych i tradycyjnych


Baruch Labunski, dyrektor generalny Rank Secure. Jego wiedza i bystrość zawodowa już się dokonały Bezpieczna pozycja uznaną na całym świecie firmę SEO.

Przedsiębiorcy często nie wiedzą zbyt wiele o marketingu swojej firmy. W końcu są dobrzy w tym, co robią i są szanse, że nie jest to marketing. Opracowanie udanej kampanii marketingowej obejmuje szereg podejść, które obejmują zarówno marketing tradycyjny, jak i cyfrowy.

Tradycyjne vs. Marketing cyfrowy

Tradycyjny marketing obejmuje podejścia, które istnieją od dziesięcioleci, takie jak reklamy drukowane, poczta bezpośrednia, audycje radiowe i telewizyjne, szyldy na podwórkach, billboardy, wywiady w lokalnych mediach i tworzenie sieci kontaktów w społeczności.

Może również obejmować działania takie jak wydarzenia specjalne, sponsoring i udział w akcjach charytatywnych. Może również obejmować innowacyjne techniki, takie jak reklama przed filmem w lokalnym kinie. Wszystkie te rzeczy docierają do wiadomości, ale mogą nie dotrzeć do wszystkich potencjalnych klientów.

Marketing cyfrowy działa z pełną mocą od około 20 lat, ale ewoluował od czasu powstania mediów społecznościowych. Obejmuje publikowanie i odpowiadanie klientom w mediach społecznościowych, korzystanie z aplikacji do dostarczania produktów, dobre pozycjonowanie w wyszukiwarkach, tworzenie strony internetowej, która generuje duży ruch i wykorzystywanie wpływowych osób w mediach społecznościowych do promowania swoich produktów.

Może to również obejmować organizowanie wirtualnych wydarzeń w mediach społecznościowych, takich jak sesje często zadawanych pytań na temat Twojego produktu lub demonstracje produktów. Wszystko to ledwo dotyka zakresu marketingu cyfrowego, ponieważ nie zagłębia się w bardziej złożone kwestie, takie jak SEO, analiza ruchu i tworzenie person.

Tworzenie Planu Marketingowego

Wszyscy przedsiębiorcy potrzebują planu marketingowego. Problem z tworzeniem planu marketingowego polega na tym, że większość ludzi nie rozumie, jakie rodzaje marketingu są dobre dla ich firmy. Łatwo jest zrozumieć tradycyjny marketing, ale zrozumienie, jak działa marketing cyfrowy, jest nieco trudniejsze. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku tych, którzy nie interesują się komputerami i nie studiowali, jak to działa.

Warto przeczytać!  Zaktualizowana statystyka biznesowa i metodologia badań 2032 – Wykładnik Reedleya

Jednym z aspektów, o których należy pamiętać, jest to, że tradycyjny marketing pozwala wyróżnić się, ale niekoniecznie przyciąga klientów. Daje Twojej firmie widoczność i wiarygodność. Media społecznościowe dostarczają klientom bardziej szczegółowych informacji, aby zachęcić ich do robienia z Tobą interesów. Jest bardziej skuteczny w sprzedaży niż tradycyjny marketing.

Wysoka pozycja w rankingu i widoczność cyfrowa zapewnia również większą wiarygodność potencjalnym klientom.

Prawda jest taka, że ​​Twoja firma potrzebuje obu, aby się rozwijać. Sztuką tworzenia planu marketingowego jest zrównoważenie podejścia do dotarcia do różnych grup klientów, a także zbilansowanie wydanych pieniędzy, aby trafić w różne grupy demograficzne.

Prawda o kosztach marketingu

Wielu przedsiębiorców unika marketingu cyfrowego, ponieważ brzmi to drogo. Komputeryzacja i automatyzacja wydają się kosztowne. Chociaż możesz samodzielnie prowadzić tradycyjny marketing, prawdopodobnie będziesz musiał zatrudnić firmę zajmującą się marketingiem cyfrowym, aby sobie z tym poradzić. To wydaje się drogie.

To nie musi być. Prawda jest taka, że ​​niektóre billboardy i reklamy drukowane mogą być droższe niż marketing cyfrowy i dawać mniej wyników. To dlatego, że dane ze stycznia 2022 roku pokazują, że Google przetwarza 8,5 miliarda wyszukiwań dziennie.

Większość ludzi rozpocznie wyszukiwanie produktu lub usługi online. Sprawdzają, co jest w ich okolicy i co oferują, oglądają zdjęcia lub filmy i sprawdzają recenzje. Następnie zaczynają dzwonić do dwóch lub trzech, aby zobaczyć, kogo lubią najbardziej i mogą zaoferować im najlepszą cenę.

Warto przeczytać!  Reklamy lokalne są równie ważne jak marketing cyfrowy dla małych firm

Produkty wizualne, takie jak jedzenie w restauracjach, odzież, sprzęt AGD oraz podobne produkty i usługi, są często zamawiane lub kupowane całkowicie online. Dobra firma zajmująca się marketingiem cyfrowym zadba o to, abyś był widoczny i generował ruch, którego potrzebujesz. Oznacza to dodatni zwrot z inwestycji.

Niektóre aspekty marketingu cyfrowego możesz wykonać samodzielnie za darmo, pozostawiając bardziej skomplikowane aspekty swojej firmie zajmującej się marketingiem cyfrowym. Publikowanie w mediach społecznościowych jest bezpłatne, więc publikowanie zdjęć i opisów jest czymś, co właściciele firm mogą robić bez żadnych kosztów. Będziesz musiał nauczyć się używać hashtagów i niektórych słów kluczowych, aby były skuteczne, ale to nie jest trudne.

Skutecznym narzędziem jest produkt post-harmonogramowy, taki jak Hootsuite, z którego korzystam od lat. Dzięki takiemu narzędziu możesz poświęcić godzinę na zaplanowanie wszystkich swoich zdjęć i postów na tydzień lub dwa i gotowe. Pojawiają się automatycznie.

Coś, co każdy przedsiębiorca powinien robić, to odpowiadanie na posty publikowane w mediach społecznościowych. Odpowiadanie buduje Twoją wiarygodność i sprawia, że ​​Twoja firma jest zauważana.

Budowanie mediów społecznościowych jest jak budowanie jakiejkolwiek relacji. Daje klientowi szansę lepszego poznania Ciebie i Twojego produktu na bardziej osobistym poziomie. Może być bardzo skutecznym narzędziem, jeśli jest właściwie używany.

Równoważenie Twojego marketingu

Zapewniamy, że ci, którzy zajmują się zarówno marketingiem tradycyjnym, jak i cyfrowym, z przyjemnością sprzedają Ci najlepszy plan, który kosztowałby fortunę. To jest niepotrzebne. Musisz stworzyć plan, który zrównoważy Twój marketing pod kątem najbardziej efektywnego wykorzystania, aby uzyskać jak największy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki.

Pierwszą rzeczą do zrobienia jest zidentyfikowanie idealnych klientów. Zapisz ich wiek, pochodzenie etniczne, lokalizację, czynniki rodzinne i dochód. Będzie to ogromny krok w określeniu najlepszych sposobów dotarcia do nich. Gdy to zrobisz, przyjrzyjmy się kilku sposobom pomieszania strategii:

Warto przeczytać!  Influencerzy wprowadzają pytania dotyczące podatku od wartości dodanej do marketingu mix

• Cyfrowy billboard może być dobrym rozwiązaniem, jeśli chcesz przyciągnąć lokalnych mieszkańców do swojego sklepu. Te nowe billboardy cyfrowe są bardzo przystępne cenowo, ponieważ Twoja reklama jest przemieszana z innymi. Są bardzo atrakcyjne, a ludzie pamiętają reklamy. Możesz także łatwo edytować informacje. Oznacza to, że możesz dodać specjalne wydarzenie, skierować ludzi do wydarzenia na żywo w mediach społecznościowych lub zmienić kampanie na święta bez ponoszenia większych kosztów.

• Uzyskiwanie wywiadów w lokalnej telewizji i radiu może być bezpłatne, jeśli masz haczyk. Sponsorowanie lokalnego wydarzenia lub udział w czymś takim jak przejażdżka zabawkami może również zapewnić ci bezpłatny czas antenowy.

• Poczta bezpośrednia może być dobrym wyborem na coś takiego jak wielkie otwarcie. Może być szczególnie skuteczny, jeśli dołączony jest kupon. Zyskuje również uwagę starszych klientów. Jednak może nie być warta swojej ceny jako standardowa kampania marketingowa.

Pamiętaj, nie musisz robić wszystkiego ani wszystkiego naraz. Współpraca z profesjonalistą ds. marketingu, przenoszenie kampanii w ciągu roku i przekształcanie ich w branding może zaoszczędzić pieniądze i przynieść wspaniałe rezultaty.


Źródło