Biznes

Royal Enfield Guerrilla 450 kontra Himalayan 450 – czym się różnią?

  • 21 lipca, 2024
  • 4 min read
Royal Enfield Guerrilla 450 kontra Himalayan 450 – czym się różnią?


Guerrilla 450 to najbardziej przystępny cenowo motocykl 450 cm3 w ofercie Royal Enfield. Opiera się na Royal Enfield Himalayan 450 i dzieli wiele komponentów z ADV tourer. Jednak jest między nimi sporo różnic. Przyjrzyjmy się, jak bardzo Royal Enfield Guerrilla 450 różni się od Himalayan 450.

Projektowanie i ergonomia

Royal Enfield Guerrilla 450 prawa przednia trzy czwarte

Oczywistą różnicą między tymi dwoma motocyklami jest ich styl. Podczas gdy Himalayan 450 ma solidną konstrukcję ADV, Guerrilla 450 ma neo-retro konstrukcję roadstera z kompaktowym nadwoziem, mniejszymi 17-calowymi kołami i grubszymi oponami.

Royal Enfield Himalayan 452 Lewy przód Trzy czwarte

Guerrilla 450 ma mniejszy zbiornik paliwa o pojemności 11 litrów w porównaniu z 17-litrowym zbiornikiem w Himalayan 450. Nawet ergonomia roadstera jest bardziej sportowa w porównaniu do zrelaksowanego, zorientowanego na turystykę trójkąta jazdy w motocyklu turystycznym. Oba motocykle są dostępne w pięciu opcjach kolorystycznych.

Części rowerowe

Royal Enfield Guerrilla 450 Widok z prawej strony

Inna wizualna zmiana dotyczy osprzętu i części roweru. Chociaż oba motocykle używają podobnej ramy głównej, Guerrilla używa innej tylnej ramy pomocniczej. Nawet kąt główki ramy jest inny i ma ostrzejszy kąt pochylenia w porównaniu do Himalayan.

Następnie jest zawieszony na widelcach teleskopowych z przodu i połączonym monoshocku z tyłu o skoku 140 mm i 150 mm z przodu i z tyłu, odpowiednio. Tymczasem Himalayan 450 ma widelce USD z przodu, a skok zawieszenia wynosi 200 mm z przodu i z tyłu. Jeśli chodzi o hamowanie, Guerrilla ma przednią tarczę o średnicy 310 mm, a Himalayan ma jednostkę o średnicy 320 mm. Oba motocykle mają tylną tarczę o średnicy 270 mm i dwukanałowy ABS.

Warto przeczytać!  Odłamki metalu w ciastkach. Firma Kaufland wycofuje słodycze. Co jeszcze znika ze sklepowych półek? Najnowsze ostrzeżenia GIS 19.02.2024
Royal Enfield Himalayan 450 widok z lewej strony

Będąc pojazdem ADV, Himalayan 450 porusza się na 21/17-calowych szprychowych kołach, które zapewniają lepszą kontrolę na drogach o złej nawierzchni i podczas jazdy terenowej. Jednak główną wadą opon Himalayan jest to, że nie są bezdętkowe, a naprawa przebitej opony jest uciążliwa. Guerrilla 450 z kolei porusza się na 17-calowych kołach owiniętych w bezdętkowe opony o przekroju 120/70 z przodu i 160/60 z tyłu. Są to najszersze opony w tym segmencie i zwiększają atrakcyjność wizualną motocykla.

Wymiary

Royal Enfield Guerrilla 450 Lewy tył Trzy czwarte

Dzięki 17-calowym kołom, innej ramie pomocniczej i ostrzejszemu kątowi nachylenia Guerrilla 450 ma mniejsze wymiary niż Himalayan 450. Ma masę własną 185 kg, prześwit 169 mm i rozstaw osi 1440 mm. Nawet wysokość siedziska jest całkiem dostępna i wynosi 780 mm.

Royal Enfield Himalayan 452 prawa przednia trzy czwarte

Tymczasem Royal Enfield Himalayan 450 jest cięższy, waży 196 kg. Jako pojazd ADV ma duży prześwit 230 mm i długi rozstaw osi 1510 mm. Standardowa wysokość siedzenia wynosi 825 mm, którą można zwiększyć do 845 mm. Jednak Royal Enfield sprzedaje również dodatkowe siedzenie, które obniża wysokość siodełka do 805 mm.

Warto przeczytać!  WealthSeed wypowiedział umowy klientom. XTB komentuje

Specyfikacja silnika

Oba motocykle są napędzane chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 452 cm3, który generuje 39,5 KM przy 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 40 Nm przy 5500 obr./min. Silnik jest połączony z sześciobiegową skrzynią biegów oraz wspomaganym i antyhoppingowym sprzęgłem.

Silnik Royal Enfield Guerrilla 450 od prawej

To powiedziawszy, Guerrilla 450 ma inny końcowy współczynnik przełożenia, ponieważ ma tylną zębatkę o 45 zębach, podczas gdy Himalayan 450 ma jednostkę o 47 zębach. Powinno to zapewnić lepszą reakcję przepustnicy, ale to jest coś, co możemy potwierdzić dopiero po jeździe na motocyklu.

cennik

Cena Royal Enfield Guerrilla 450 wynosi 2,39 lakh za wersję Analog, podczas gdy wersje Dash i Flash kosztują odpowiednio 2,49 lakh i 2,54 lakh. Tymczasem cena wersji Base Himalayan 450 zaczyna się od 2,85 lakh, podczas gdy cena wersji Pass wynosi 2,89 lakh. Cena wersji Summit wynosi 2,93 lakh, a cena wersji Hanle Black wynosi 2,98 lakh. Wszystkie ceny są cenami ex-showroom, Mumbai.




Źródło