Biznes

Royal Enfield Guerrilla 450 kontra Triumph Speed ​​400 – sprawdzenie konkurencji

  • 17 lipca, 2024
  • 4 min read
Royal Enfield Guerrilla 450 kontra Triumph Speed ​​400 – sprawdzenie konkurencji


Royal Enfield niedawno wprowadził na rynek swój najbardziej przystępny cenowo motocykl 450cc w Indiach, Guerrilla 450. Nowoczesny, retro naked roadster konkuruje głównie z Triumph Speed ​​400 i Harley-Davidson X440. W tym artykule porównujemy specyfikacje Royal Enfield Guerrilla 450 i Speed ​​400.

Projekt

Royal Enfield Guerrilla 450 Widok z prawej strony

Design jest największym czynnikiem wyróżniającym oba motocykle, a oba charakteryzują się pięknym, nowoczesnym, retro stylem. Design Guerrilli jest w dużej mierze podobny do Himalayan 450. Okrągły reflektor, smukły zbiornik paliwa w kształcie łezki i minimalistyczna sekcja tylna podkreślają styl motocykla przypominający roadstera. Motocykl jest dostępny w pięciu schematach malowania – Brava Blue, Yellow Ribbon, Playa Black, Gold Dip i Smoke Silver.

Triumph Speed ​​400 Widok z lewej strony

Tymczasem Triumph Speed ​​400 ma bardziej autentyczny neo-retro styl, który podkreślają okrągły zbiornik paliwa i bardziej płaska część tylna. Złote widelce USD dodają tak bardzo potrzebnego pazura do jego projektu. W przeciwieństwie do Guerrilla 450, Speed ​​400 jest dostępny w trzech kolorach – Carnival Red/Phantom Black, Caspian Blue/Storm Grey i Phantom Black/Storm Grey.

Cechy

Licznik prędkości Royal Enfield Guerrilla 450

Jeśli chodzi o funkcje, oba motocykle są do siebie dopasowane, z wyjątkiem kilku tu i ówdzie. Oba motocykle są wyposażone w oświetlenie LED, przepustnicę ride-by-wire, tryby jazdy i porty ładowania USB.

Warto przeczytać!  "Rzeczpospolita" ma nowego właściciela. Hajdarowicz bez pakietu kontrolnego
Zestaw wskaźników Triumph Speed ​​400

Jednak bardziej zaawansowane wersje Guerrilla 450 otrzymują czterocalowy zestaw wskaźników TFT z Google Maps i łącznością Bluetooth. Tymczasem Triumph Speed ​​400 otrzymuje półcyfrową konsolę instrumentów z łącznością Bluetooth i systemem kontroli trakcji, którego brakuje w Royal Enfield.

Specyfikacja silnika

Silnik Royal Enfield Guerrilla 450 od prawej

Silnik Royal Enfield Guerrilla 450 jest napędzany tym samym chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 452 cm3, który napędza model Himalayan 450. Chociaż silnik ten ma taką samą moc wyjściową, tj. 39,5 KM przy 8000 obr./min i 40 Nm przy 5500 obr./min, to w Royal Enfield zmieniono przełożenie końcowe, stosując mniejszą tylną zębatkę o 45 zębach, a także inną mapę mocy w porównaniu do swojego odpowiednika ADV.

Silnik Triumph Speed ​​400 od lewej

Tymczasem Triumph Speed ​​400 wykorzystuje 399-centymetrowy, jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik, który generuje podobną moc 39,5 KM przy 8000 obr./min, ale moment obrotowy jest nieco niższy i wynosi 37,5 Nm przy 6500 obr./min. Mimo to silnik oferuje doskonałą kulturę pracy i dobre uderzenie w niskim i średnim zakresie obrotów. Oba silniki są sparowane z sześciobiegową skrzynią biegów wraz ze wspomaganiem i sprzęgłem antyhoppingowym.

Warto przeczytać!  Akcje Tata Motors mają paliwo na poziomie 1400 ₹ po wybiciu, mówi analityk techniczny

Części rowerowe

Royal Enfield Guerrilla 450 Lewy tył Trzy czwarte

Sprzęt w Guerrilla 450 jest podstawowy w porównaniu do Speed ​​400. Ma teleskopowe widelce Showa-tuned w przeciwieństwie do widelców USD w Triumph. Tymczasem oba motocykle mają monoshock z tyłu. Oba motocykle mają również 17-calowe koła, ale Royal Enfield ma grubsze gumy na obu końcach. Jeździ na przednich oponach o przekroju 120/70 i tylnych o przekroju 160/60, podczas gdy Speed ​​400 ma przednie i tylne opony o przekroju 110/70 i 150/60.

Triumph Speed ​​400 Tył prawy Trzy czwarte

Sprzęt hamulcowy w Guerrilla 450 składa się z przedniej tarczy o średnicy 310 mm i tylnej tarczy o średnicy 270 mm. Z drugiej strony Speed ​​400 czerpie siłę hamowania z tarczy o średnicy 300 mm z przodu i tarczy o średnicy 230 mm z tyłu. Oba motocykle są standardowo wyposażone w dwukanałowy ABS.

Warianty i cena

Guerrilla 450 jest dostępna w trzech wariantach: Analog, Dash i Flash, a jej cena waha się od 2,39 lakh do 2,54 lakh rupii. Wersja Analog o podstawowej specyfikacji ma półcyfrowy klaster i moduł nawigacyjny Tripper. Natomiast wyższe wersje są wyposażone w czterocalowy wyświetlacz TFT z Google Maps i łącznością Bluetooth.

Z drugiej strony, Triumph Speed ​​400 jest dostępny w pojedynczej wersji, w cenie 2,34 lakh rupii. Jednak Triumph India oferuje zniżkę w wysokości 10 000 rupii do 31 lipca, oferując tym samym niższą cenę 2,24 lakh rupii. Wszystkie ceny są cenami ex-showroom India.

Warto przeczytać!  Umowa z Orlenem i 30 proc. wzrost kursu. Wyniki zatrzęsły notowaniami popularnych spółek




Źródło