Rozczarowanie kasowe Fall Guy boli bardziej niż weekend otwarcia
![Rozczarowanie kasowe Fall Guy boli bardziej niż weekend otwarcia](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/The-Fall-Guy.jpg)
W przypadku „The Fall Guy” (Universal) sprzedaż kasowa lata 2024 nie rozpoczęła się; to się po prostu wydarzyło. Wartość otwarcia wyniosła 28,5 miliona dolarów, co oznacza spadek o 52 procent w porównaniu z zeszłym rokiem w przypadku „Strażników Galaktyki Vol. 3.” Miejmy nadzieję, że będzie to ostatni tak gwałtowny weekendowy spadek (poza nieuniknionym lipcowym weekendem „Barbie”/„Oppenheimer”, w wysokości 310 milionów dolarów).
Krajowy weekend warty 76 milionów dolarów jest zły, ale brak „The Fall Guy” jest gorszy. Szacunki były szerokie, ale najgorszy scenariusz przewidywał 30 milionów dolarów. Komiks akcji z Ryanem Goslingiem miał wszystkie cechy, które przykuwały uwagę widzów. Niezależnie od możliwych ograniczeń – i budżetu wynoszącego 130 milionów dolarów – początek lata jest okropny.
Pomimo dobrych recenzji, rozmachu Goslinga, sprawdzonego sukcesu kasowego reżysera Davida Leitcha, zwykle lukratywnego terminu premiery i przyzwoitego wyniku A-Cinema, „The Fall Guy” otworzył się na jedynie nieco ponad 3 miliony dolarów powyżej „Civil War” (A24), Najlepszy otwieracz kwietnia.
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/Rozczarowanie-kasowe-Fall-Guy-boli-bardziej-niz-weekend-otwarcia.png)
Jedna publikacja, która nie osiągnęła zadowalających wyników, nie gwarantuje podobnych wyników w przyszłości, ale jest powodem do poważnych obaw. Zniechęca to do przyszłych projektów niefranczyzowych, z pewnością przy tym poziomie kosztów. Nie koryguje to gwałtownego spadku od początku roku, który obecnie wynosi 18 procent. Zwiększa to także wymagania dotyczące wydajności w przypadku innych ważnych majowych premier: „Królestwa planety małp” w przyszłym tygodniu, później „Furiosa” i „The Garfield Move” oraz innego oryginału „IF”.
Oczekuje się, że każdy z nich będzie otwierał się lepiej niż „The Fall Guy”, niektóre nawet trochę, ale nic nie jest dane raz na zawsze. Lato może być dla nas jeszcze trudniejsze, niż się spodziewaliśmy.
Oprócz świetnego występu podczas reedycji „The Phantom Menance” (Disney) z okazji 25. rocznicy, która zajęła drugie miejsce z kwotą 8,1 miliona dolarów, w pierwszej dziesiątce nie zrobiło to większego wrażenia. „Challengers” (MGM Amazon) spadł o 49 procent w stosunku do – najlepszy debiut za 15 milionów dolarów. Dni powszednie wypadły lepiej niż oczekiwano w porównaniu z otwarciem.
Drugie szeroko rozpowszechnione wydawnictwo „Tarot” (Sony) zarobiło 6,5 miliona dolarów. Niestety, to wystarczyło na #4. Oryginalny horror również otrzymał przerażającą ocenę C-Cinemascore; przynajmniej kosztowało to tylko 8 milionów dolarów.
„The Fall Guy” uzyskał przyzwoity wynik A-Cinescore, ale historycznie rzecz biorąc, nie sugeruje to ponadnormalnej trajektorii. W najlepszym wypadku przewiduje się, że krajowy zysk wyniesie 100 milionów dolarów. Na całym świecie (większość terytoriów jest już otwarta, niektóre w drugi weekend) dodało łącznie 37 milionów dolarów. Biorąc pod uwagę całkowite koszty przekraczające 200 milionów dolarów (w tym marketing), osiągnięcie zysku będzie wyzwaniem. To duże rozczarowanie.
A jeśli już mowa o Cinemascores, zeszłotygodniowy oparty na wierze „Unsung Hero” (Lionsgate) uzyskał najwyższą ocenę A+… a w drugi weekend spadł o 61 procent. Przy cenie 3 milionów dolarów spadł na 7. miejsce.
„Godzilla x Kong: The New Empire” (Warner Bros.) i „Civil War” odnotowały niezłe wyniki, ale na tym etapie ich premiery dodadzą jedynie niewielkie kwoty do całkowitego brutto.
![Fred Durst w „Widziałem blask telewizji”](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/1714941767_716_Rozczarowanie-kasowe-Fall-Guy-boli-bardziej-niz-weekend-otwarcia.png)
Trzy nowe otwarcia platform spotkały się z pozytywnymi reakcjami. Przedstawienie A24 „I Saw the TV Glow” zarobiło imponujące 116 000 dolarów w czterech kinach w Nowym Jorku i Los Angeles, a jego ekspansja ma nastąpić powoli. Film biograficzny Ethana Hawke’a o Flannery O’Connor „WIldcat”, wzmocniony mocnymi występami osobistymi, zarobił 58 000 dolarów w trzech podobnych lokalizacjach.
„Zło nie istnieje” japońskiego reżysera Ryusuke Hamaguchiego (Sideshow/Janus), jego pierwszy film od czasu „Prowadź mój samochód”, zarobił w trzech kinach 45 000 dolarów. Ten senny sukces zadebiutował w 2021 roku w dwóch kinach za kwotę poniżej 14 000 dolarów i nieoczekiwanie osiągnął kwotę 2,4 miliona dolarów.
10 najlepszych
1. Upadek (Uniwersalny) NOWOŚĆ – Wynik kinowy: A-; Metakrytyczny: 73; Szac. budżet: 130 milionów dolarów
28 500 000 dolarów w 4002 kinach; PTA (średnia na kino): 7121 dolarów; Łącznie: 28 500 000 dolarów
2. Mroczne widmo (Disney) PONOWNE WYDANIE
8 100 000 dolarów w 2700 kinach; PTA: 2993 dolarów; Skumulowane: $ (skorygowane) 834 200 000
3. Pretendentzy (Amazon MGM) Tydzień 2; Ostatni weekend #1
7 642 000 dolarów (-49%) w 3 477 (bez zmian) kinach; PTA: 2198 dolarów; Łącznie: 29 462 000 dolarów
4. Tarota (Sony) NOWOŚĆ – Wynik kinowy: C-; Metakrytyczny: 35; Szac. budżet: 8 milionów dolarów
6 500 000 dolarów w 3104 kinach; PTA: 2094 dolarów; Łącznie: 6 500 000 dolarów
5. Godzilla x Kong: Nowe imperium (Warner Bros.) Tydzień 6; Ostatni weekend #3
4 500 000 dolarów (-38%) w 2884 (-428) kinach; PTA: 1560 dolarów; Skumulowane: 188 067 000 dolarów
6. Wojna domowa (A24) Tydzień 4; Ostatni weekend #4
3 550 000 dolarów (-48%) w 2873 (-645) kinach; PTA: 1320 dolarów; Skumulowane: 62 006 000 dolarów
7. Niedoceniany bohater (Lionsgate) Tydzień 2; Ostatni weekend #2
3 000 000 dolarów (-61%) w 2832 (bez zmian) kinach; PTA: 1059 dolarów; Łącznie: 13 143 000 dolarów
8. Kung Fu Panda 4 (Uniwersalny) Tydzień 9; Ostatni weekend #7; także na PVOD
2 400 000 dolarów (-33%) w 2380 (-387) kinach; PTA: 1008 dolarów; Łącznie: 188 340 000 dolarów
9. Abigail (Uniwersalny) Tydzień 3; Ostatni weekend #5
2 300 000 dolarów (-56%) w 2638 (-755) kinach; PTA: 872 dolarów; Łącznie: 22 790 000 dolarów
10. Pogromcy duchów: Zamarznięte imperium (Sony) Tydzień 7; Ostatni weekend #8
1 800 000 dolarów (-45%) w 2025 (-602) kinach; PTA: 889 dolarów; Łącznie: 109 903 000 dolarów
Inne tytuły specjalistyczne/niezależne
Filmy (limitowane, rozszerzenia limitowane) są wymienione według tygodnia premiery, zaczynając od tych, które ukazały się w tym tygodniu; po pierwszych trzech tygodniach na liście znajdują się tylko filmy, które zarobiły ponad 5000 dolarów. Nagrano partytury Metacritic i pierwsze festiwale filmowe.
Widziałem blask telewizora (A24) NOWOŚĆ – Metacritic: 85; Festiwale obejmują: Sundance, Berlin, South by Southwest 2024
116 340 dolarów w kinach; PTA: 39 085 dolarów
Żbik (Oscyloskop) NOWOŚĆ – Metacritic: 51; Festiwale obejmują: Telluride, Toronto 2023
58 140 dolarów w 3 kinach; PTA: 19 380 dolarów
Zło nie istnieje (Sideshow/Janus) NOWOŚĆ – Metacritic: 83; Festiwale obejmują: Wenecję, Toronto, Nowy Jork 2023
45 300 dolarów w 3 kinach; PTA: 15 100 dolarów
Chłopiec Zabija Świat (Atrakcje przydrożne) Tydzień 2
247 155 dolarów w 1515 (-478) kinach; PTA: 180 dolarów; Łącznie: 2 543 000 dolarów
Nigdzie specjalne (Cohena) Tydzień 2
31 518 dolarów w kinach; PTA: 1017 dolarów; Łącznie: 48 330 dolarów
Humanitarny (IFC) Tydzień 2; także na VOD-ie
3544 USD w 31 (-25) kinach; PTA: 114 dolarów; Łącznie: 40 014 dolarów
Kod rodziny Spy x: biały (Sony) Tydzień 3
245 000 dolarów w 407 (-1602) kinach; Skumulowane: 7 805 000 dolarów
Pozycje stresowe (Neon) Tydzień 3 15
15 700 dolarów w 17 (+2) kinach; Skumulowane: 89 033 dolarów
Teraz dorośliśmy (Sony Pictures Classics) Tydzień 3
17 372 dolarów w 70 (-270) kinach; Łącznie: 254 570 dolarów
Długa gra (Emick/Mucho Mas) Tydzień 4; także na PVOD
75 000 dolarów w 146 (-195) kinach; Łącznie: 2 941 000 dolarów
Złe małe litery (Sony Pictures Classics) Tydzień 6
150 000 dolarów w 188 (-62) kinach; Łącznie: 4 286 000 dolarów
Chimera (Neon) Tydzień 6
43 103 dolarów w 53 (-2) kinach; Skumulowane: 711 894 dolarów
Późna noc z diabłem (IFC) Tydzień 7; także na PVOD i streamingu
22 010 dolarów w 66 (-209) kinach; Łącznie: 9 924 000 dolarów