Różne pociągnięcia: historie podróży rodzin LGBTQ +

• 1 stycznia, 2023

Podobnie jak wakacje, rodziny nigdy nie są do siebie podobne. W 2021 roku, kiedy dziennikarze Asher i Lyric Fergusson zakończyli swoje niezależne badania, w których uszeregowano najbardziej i najmniej homofobiczne kraje spośród 150 badanych przez nich krajów, znaleźli Indie na 82. miejscu, a Nigerię na 1. miejscu. Ta średnia pozycja odzwierciedla własną drogę akceptacji narodu, w której wiele przestarzałych przepisów zostało zakwestionowanych i ponownie zbadanych. Robindro Saikhom, założyciel Serene Journeys — firmy turystycznej LGBTQ+, oferującej luksusowe, szyte na miarę doświadczenia, mówi, że ostatnio branża turystyczna zaczęła akceptować tę różnorodność. „Wraz z dekryminalizacją artykułu 377 wszystko się zmienia. Hotele stają się coraz bardziej przyjazne dla społeczności LGBTQ+ i starają się uwrażliwić swoich pracowników” – powiedział Saikhom. „Wcześniej, kiedy podróżowaliśmy, gapili się na nas i zadawali natrętne pytania, ale zawsze otwarcie mówiliśmy, kim jesteśmy i kim jesteśmy, nawet podczas rezerwacji pokoi hotelowych. W ten sposób założyliśmy naszą firmę — aby ludzie mogli podróżować płynnie i nie być oceniani”. W Serene Journeys Saikhom i jego partner życiowy i biznesowy, Mark, oprowadzili wiele rodzin, par i osób LGBTQ+ podczas ich podróży po Indiach i Azji Południowo-Wschodniej.

Podróż dla pary polega zarówno na byciu razem, jak i na odkrywaniu siebie. „Uwielbiamy podróżować razem, ale uwielbiamy też podróżować samotnie. To także dobry sposób na zapewnienie sobie nawzajem przestrzeni”. Podróżując daleko i szeroko, Saikhom nadal jest oczarowany Indiami. „Kiedy podróżujesz do różnych miejsc w całym kraju, zdajesz sobie sprawę, że Indie akceptują i tolerują. Nigdy tak naprawdę nie miałem żadnych niefortunnych doświadczeń podczas podróży po Indiach. Wszyscy byli po mojej stronie”.

Wycieczka z córkami

Poczucie wolności, jakie queerowe osoby czują w swojej wybranej rodzinie, odbija się echem w ich doświadczeniach z podróży – to nigdy nie jest tylko ucieczka od rutyny codziennego życia. To ucieczka od niepokojów związanych z przemierzaniem nierównych terenów społecznej akceptacji. „Dowiadujesz się i słyszysz tak wiele o różnych miejscach, do których chcesz się udać, ale jest tak mało miejsc, w których czujesz się akceptowany” – powiedziała Rudrani Chhetri, działaczka na rzecz praw osób transpłciowych i modelka. Dla osób queer akceptacja to kolejny dodatek do długiej listy rzeczy, które należy wziąć pod uwagę na wakacjach, takich jak daty, miejsce docelowe, pit-stopy i rezerwacje. „Zanim zdecyduję o miejscu docelowym, muszę zrozumieć, czy ludzie z mojej społeczności i moje„ córki ”byliby bezpieczni i akceptowani” – powiedział Chhetri. W społeczności transpłciowej tradycyjna rodzina prawie nie pojawia się w ich osobistych historiach.

Warto przeczytać!  10 najlepszych miejsc w USA, aby zobaczyć zorzę polarną w 2024 roku

Liczy się wybrana rodzina – przeważnie matriarchalna. Chhetri opowiada mi o swoim. „W kontekście społeczności transpłciowej idea rodziny różni się od konwencjonalnej. Zwykle nie zostajemy z rodziną biologiczną, ale z rodziną wybraną. Istnieje system, w którym senior – zwłaszcza transpłciowa kobieta – adoptuje osobę transpłciową (głównie transpłciowe kobiety uważane za córki). A w tej rodzinie mamy swoje uroczystości, wakacje i inne ważne wydarzenia życiowe. Moja rodzina składa się z mojego „guru” i moich córek”. Chhetri ma trudności z zaplanowaniem wakacji z wybraną rodziną, ale pospiesznie zaplanowana wycieczka na górę Abu utkwiła jej w pamięci. „Kilka lat temu myśleliśmy, żeby gdzieś pojechać. Haridwar był pierwszym wyborem, ponieważ jest wygodny, a byliśmy tam już wcześniej, ale chcieliśmy wypróbować nowe miejsce. Zarezerwowaliśmy więc bilety i razem pojechaliśmy pociągiem do Abu”.

Było to niezapomniane przeżycie nie tylko dlatego, że minęło trochę czasu, odkąd wszyscy podróżowali jako rodzina, ale także dlatego, że jej doświadczenie na jedynej „górskiej” stacji w Radżastanie odbyło się bez stresu i incydentów. „Zazwyczaj czuję się nieswojo przed wyjazdem do nowego miejsca. Ale tutaj wszyscy byli bardzo przyjaźni, a ludzie mili. Dużo robiliśmy zakupy, pływaliśmy łódką i wędrowaliśmy” – powiedział Chhetri. Wyprawa na Mount Abu była także ich sposobem na wypełnienie pustki. „Rzadko jesteśmy zapraszani na uroczystości rodzinne lub wakacje z naszymi biologicznymi rodzicami i krewnymi; to były jedne z tych nielicznych wakacji, na których spędziłem czas z moją matriarchalną rodziną”.

Warto przeczytać!  12 najlepszych miejsc w Portugalii na przerwę golfową |

Miesiąc Miodowy W Turcji

W lipcu 2022 roku, kiedy Cheitan Sharma i Abhishek Ray zamieścili na Instagramie zdjęcia ze swojego ślubu, internauci nie mogli się powstrzymać. Przewijanie ich profilu mówi wiele o nich, zwłaszcza o ich zamiłowaniu do podróży – świadectwem są rozmarzone zdjęcia z ich tureckiego miesiąca miodowego. „Początkowo planowaliśmy podróż po Europie, ale z wielu powodów nie wyszło. Potem był wybór między Kambodżą, Wietnamem i Turcją” – przyznał Ray. Wycieczka została zaplanowana tak, aby oboje mogli doświadczyć tego, co kochają – dla Raya oznaczało to jedzenie, a dla Sharmy wszystko inne, ponieważ jest wegetarianinem. „Turcja wyróżniała się, ponieważ miała tak wiele różnorodnych doświadczeń – od zabytków i miast z nocnym życiem po góry.

Źródło zdjęcia: Cheitan Sharma

Abhishek i Cheitan w Turcji

Mają też niesamowite jedzenie (Cheitan może się różnić!)” – powiedział Ray. „Zaczęliśmy w Antalyi, następnie w Kusadasi, Pamukkale, Kapadocji i Stambule. Nie chcieliśmy tracić czasu na lotnisku, więc pomyśleliśmy, że do wszystkich tych miejsc dojedziemy samochodem” – powiedział Cheitan. Chociaż Turcja jest krajem islamskim i w dużej mierze rządzi się tradycyjnymi wartościami moralnymi, homoseksualizm jest legalny od 1923 roku. Jednak legalizacja nie jest pozbawiona luk – kodeks karny był poddawany niejasnym interpretacjom, aby wskazać przestępstwa przeciwko moralności publicznej. Pomimo złożoności, Sharma i Ray mieli szczęście zebrać wiele chwytających za serce przykładów. „Rozpoznało nas wielu podróżników z Indii.

Wielu z nich to także seniorzy, którzy odwiedzali Turcję. Byli bardzo zainteresowani naszą historią i zadawali pytania o to, jak się poznaliśmy i o nasze małżeństwo. Pewna pani rozmawiała z nami nawet o córce swojej przyjaciółki, która ujawniła się jako lesbijka i jak po obejrzeniu naszych zdjęć ślubnych rozmowy na ten temat stały się łatwiejsze” – powiedział Sharma.

Dwie rodziny spotykają się

Rodzinne wakacje dla Trupti, psychologa, który identyfikuje się jako lesbijka, i jej partnera, Rupy, to hałaśliwe romanse. To duża grupa, w której rodowa rodzina Trupti i wybrana rodzina jej partnera Rupy, w tym jej były partner i inne osoby pozostające na jej utrzymaniu, spotykają się, dzieląc miłość do jedzenia i podróży. Każdego roku, podczas Onam i Bożego Narodzenia, ich rodzina planuje podróż — bezproblemowe, proste wakacje, na których liczy się tylko bycie razem. „Nasza świąteczna podróż w 2020 roku była najbardziej niezapomniana. Moja część rodziny uwielbia przejażdżki, pikniki i spędzanie czasu na świeżym powietrzu, podczas gdy strona Rupy uwielbia jedzenie — wszystko to spotkało się podczas tej podróży”. Trupti rozjaśnia się, gdy opowiada o rodzinnych wakacjach w domu swojej matki, około 200 km od Bombaju. „Jechaliśmy z Bombaju i zatrzymaliśmy się w niesamowitym Airbnb, które zarezerwowali moi brat i mama.

Warto przeczytać!  Najlepsze 10 najlepszych miejsc w Ameryce do odwiedzenia zimą

Źródło zdjęcia: Rupa

Rodzinny piknik Trupti i Rupy

Zaplanowali również wyszukane menu, a jedzenia było dużo. Graliśmy w gry słowne i głupie szarady; w niektóre dni jeździliśmy na pobliskie miejsca piknikowe, gdzie nosiliśmy wino i jedzenie. Pewnego dnia Rupa zrobił grzane wino, ponieważ było Boże Narodzenie. To był pierwszy raz, kiedy byliśmy na wakacjach poza stacją”. Dla Trupti i Rupy te wakacje, podczas których spotykają się dwie rodziny, wybrana i urodzeniowa, symbolizują zrozumienie wartości. „Spotykamy się, ponieważ osoba, z którą jesteśmy, jest ważna, a osoby, z którymi są, są ważne.

Ale w przeciwieństwie do innych rodzin, które są urodzone, nie mamy wspomnień ze wspólnego dorastania. Ta podróż była naszą próbą stworzenia cennych wspomnień” – powiedział Trupti. Po tych wakacjach w 2020 r. rodziny Truptiego i Rupy odbyły jeszcze wiele takich wyjazdów; jednak ze względu na ich niezwykłą dynamikę często spotykają się z ciekawskimi spojrzeniami. „Ludzie nie potrafią powiedzieć, w jaki sposób możemy być ze sobą spokrewnieni. Kiedy podróżujemy z wybraną przez Rupę rodziną, ludzie zastanawiają się, kto jest z kim spokrewniony. Dla nich to dziwne, ale dla nas nie”.