Rozrywka

Różowe szkło na tym wielkim skręcie

  • 15 marca, 2024
  • 8 min read
Różowe szkło na tym wielkim skręcie


[Editor’s note: The following interview contains major spoilers for “Love Lies Bleeding” and its ending.]

Jeśli widziałeś już „Kłamstwa miłosne krwawiące”, z pewnością jest kilka obrazów z filmu, które wciąż zeskrobujesz z głowy. Akcja filmu Rose Glass z lat 80., rozgrywającego się o północy na południowym zachodzie, koncentruje się na burzliwym, ale jednak nieuniknionym romansie pomiędzy Lou (Kristen Stewart), znudzoną lesbijką menadżerką siłowni, a Jackie (Katy O’Brian), „wściekliwą na androidy kulturystką, która przyjeżdża do miasta, aby ocal Lou przed jej małomiasteczkową nudą.

Ale gdy para się zakochuje, trupów piętrzy się – podobnie jak głowy, gdy po tym, jak Jackie naćpany sterydami brutalnie zamordował bijącego żonę JJ (Dave Franco), który jest żonaty z oszołomioną molestowaniem Beth ( Jena Malone), która jest także siostrą Lou. Tymczasem nad wszystkim wisi ojciec Lou i Beth, sękaty, żywiący się robakami gangster Lou Senior (Ed Harris) ze swoimi sekretami w postaci ciał i broni przemyconej w głębi pobliskiego kanionu.

Największe hity
Knox przybywa do chaty, w której, jak sądzi, zostawił jakiś cenny przedmiot.  Nie może znaleźć klucza, do którego musi się włamać. Film „Knox Gos Away” Michael Keaton

Choć sceny seksu w filmie wywołały wiele dyskusji, co z miażdżącą kości, a nawet baletową przemocą? Obraz bezceremonialnie zmiażdżonej czaszki Franco to ten, do którego film powraca z coraz większą bliskością, a jego morderstwo (które widzowie z pewnością będą wiwatować) początkowo ukazane w cieniu, a później ukazane w całej okazałości, po zjełczałym zamknięciu -up dzięki uprzejmości DP Bena Fordesmana.

„Czasami następstwa przemocy mają po prostu nieco większy wpływ” – Glass, która jest współautorką filmu wraz z Weroniką Tofilską, powiedziała IndieWire podczas niedawnego wywiadu. Glass stwierdziła, że ​​ukazanie makabrycznej śmierci Franco było „jak zabawne ćwiczenie choreograficzne. To [Jackie] rozbija mu głowę, po prostu wydawało mi się, że jest to wyobrażenie uczucia, które być może w tamtym momencie miało większy wpływ poza ekranem. Potem następstwa również stają się jak puenta. To chyba radosne lekceważenie.

Glass powiedział, że toczyły się gorące dyskusje ze zwolennikami filmu – w tym z producentami Andreą Cornwell i Oliverem Kassmanem, którzy wyprodukowali pełnometrażowy debiut Glassa „Święta Maud” – na temat tego, ile osób czasy aby pokazać śmierć JJ.

Warto przeczytać!  Nostalgiczny serial komediowy akcji Netflix – The Hollywood Reporter

„Być może pokazaliśmy to jeden lub dwa razy więcej niż w filmie, a potem dotarliśmy do notatek i były one właściwe, bo pokazaliśmy to tylko nieco większą liczbę razy” – powiedział Glass. „Nasza firma zajmująca się efektami wizualnymi, Time Based Arts z siedzibą w Londynie, w zasadzie stworzyła cały wygląd tego, kim byłem [said was]„Jego twarz musi być po prostu całkowicie popaprana”. (Po pierwszym ciosie, jaki Jackie zadał JJ’owi podczas ataku z ukrycia na dom, w następstwie widać jego całkowicie zwichniętą szczękę zwichniętą z czaszki.)

AIK_7199.nef
„Kłamstwa miłości krwawią”Anna Kooris

„Nakręciliśmy Dave’a, jego kliszę z dużą ilością czerwieni na twarzy, ale wszystkie szczegóły są w całości cyfrowe. I ci goście przyszli [with the idea] z „Właściwie to już stworzyliśmy, jeśli masz to ujęcie, w którym wsadzają jego ciało do bagażnika, jego szczęka się trzęsie. Wszyscy świetnie się przy tym bawili. Nie jestem pewien co do Dave’a” – powiedział Glass ze śmiechem.

Dodała: „Wiedział, że musiał rozbić sobie głowę, ale nie znał szczegółów. Kristen zobaczyła ukończony film dopiero wtedy, gdy zobaczyła ukończony film. Powiedziała: „O kurczę, gdybym wiedziała, jak to będzie wyglądać, zareagowałabym inaczej”. Kiedy Lou natrafia na martwe ciało JJ-a, reaguje spokojniej niż ktokolwiek normalny, w każdym razie… okolicznościach przerażona osoba powinna.

„Bardzo się cieszę, że zareagowała w ten sposób, w pewnym sensie cudownie to podważając. To naprawdę zabawne i faktycznie dobrze sprawdza się w przypadku postaci Lou, która, jak dowiadujemy się w dalszej części filmu, widziała różne rzeczy z jej udziałem” – powiedział Glass.

Potem następuje szaleńczo dziwaczny końcowy zwrot wizualny filmu – nie wziął się on znikąd, jeśli śledziłeś koszmary cielesne w stylu „Czarnego łabędzia”, które dzieją się z ciałem Jackie, gdy kompulsywnie zwiększa spożycie sterydów. Jackie zmienia się w ogromne rozmiary filmowego potwora i miażdży Lou Seniora niczym robaka, którym jest, cóż, żywiący się robakami. I tuż przed tym, jak ma zamiar zabić własną córkę, Lou zdaje sobie sprawę, że wiele lat temu na pewno zabił jej dawno zaginioną matkę za to, że wiedziała zbyt wiele o jego przestępczych planach.

Warto przeczytać!  Reżyser filmu „MaXXXine” Ti West o Mii Goth i przyszłych sequelach

„Kiedy to pisaliśmy, wypróbowaliśmy wersje, w których wszystko pozostaje bardzo solidne i realne, ale po prostu nigdy nie wydawało nam się, że jest to satysfakcjonująca rozdzielczość, biorąc pod uwagę przesunięcia tonalne filmu” – powiedział Glass. „Czuliśmy, że musimy zrobić coś, co pozostawi prawdziwy świat za sobą, być może praktycznie rzecz biorąc, ale skupi się na rzeczywistości bardziej emocjonalnej. Są bardzo uwiedzeni powrotem do swojego życia. Ucieczka w stronę zachodzącego słońca, miłość, która sprawia, że ​​czujesz, że możesz zrobić wszystko.

Miłość kłamstwa krwawi
„Kłamstwa miłości krwawią”A24

Jeśli chodzi o ostateczną przemianę Jackie, Glass powiedział: „Podoba mi się pomysł, w którym Jackie jest kimś, kto czuje się niewidzialny, ale pragnie stworzyć z siebie tę boską postać, więc potraktowaliśmy to dosłownie. Kiedy to pisaliśmy, pomyśleliśmy trochę: „Czy możemy to zrobić?”. Nie jestem pewny. Zobaczmy.’ Być może ma to coś wspólnego z obsesją wielu widzów na punkcie superbohaterów, ale zrobienie tego było dla mnie w każdym razie dużym krokiem w nieznane. Jestem pewien, że Katy, biorąc pod uwagę wszystkie te sprawy związane z Marvelem, prawdopodobnie jest znacznie bardziej przyzwyczajona do robienia rzeczy na szarym ekranie. (O’Brian grał role drugoplanowe w filmach „Ant-Man” i „Agenci TARCZY”)

Praktycznie rzecz biorąc, finał „Love Lies Bleeding” był dla Glass dużym krokiem naprzód pod względem efektów wizualnych, zwłaszcza w porównaniu z bardziej ugruntowanymi surrealistami w jej religijnym horrorze „Saint Maud”, także z A24. „To był pierwszy raz, kiedy zrobiłam coś, na czym widać aktorów reagujących na piłki tenisowe na kijach, co jest zabawne” – powiedziała. „Materiał przedstawiający reakcję Eda i Kristen, a następnie fotografowanie Katy na szarym ekranie i składanie tego razem… z pewnością był dość stresujący”.

Warto przeczytać!  Agenci federalni włamują się do posiadłości Seana „Diddy’ego” Combsa w związku ze śledztwem dotyczącym handlu ludźmi w celach seksualnych

Glass powiedziała, że ​​jest pewna, że ​​końcowe rezultaty „podzielą ludzi, ale według mnie jest to najprawdziwszy sposób na zwieńczenie tej części filmu. A potem biegli po chmurach, po prostu biegli po korcie tenisowym, na którym wcześniej kręciliśmy tę scenę. Całą błyszczącą magię wykonała Time Based Arts, nasza firma zajmująca się efektami wizualnymi.

Podczas gdy „Love Lies Bleeding” prawie kończy się sceną, w której Lou i Jackie dosłownie uciekają za horyzont, Glass i współautorka Tofilska nie zadowalają się zakończeniem filmu ostatnią chorą kodą. Lou, teraz na lodzie z Jackie i jej kotem na holu oraz martwym tatą w mieście, zdaje sobie sprawę, że jej dawna miłość i obecna prześladowczyni Daisy, którą Lou Senior wysłał Jackie, by zabiła, wciąż żyje w bagażniku Lou. ulec poprawie. Lou bez emocji dusi Daisy na śmierć, a w ostatnim ujęciu widać, jak ciągnie zwłoki – kolejne, których musiała się pozbyć, jeśli uwzględnić JJ-a zawiniętego w dywanik – na pobliskie pole przy drodze .

„Zawsze bardzo ważne było, aby to zakończyć. Zdecydowanie mieliśmy kilka uwag, czy może powinniśmy to zakończyć, gdy odjadą w stronę zachodzącego słońca. To w pewnym sensie zrujnowałoby cały sens” – stwierdził Glass. „Dla mnie jest to oczywiście robienie tego w beztroski sposób, ale jeśli mamy cokolwiek powiedzieć, to tylko tyle, że przemoc ma charakter całkowicie cykliczny, a przemoc tylko utrwala przemoc. To okropne i złe, gdy ktoś to robi. Spędzasz dużo czasu z tymi facetami, myśląc: „Nie jestem taki jak mój tata, jestem inny, jestem lepszy”. Nie chciałam nikogo przepuścić. … Każdy, kto robi coś okropnego, prawdopodobnie myśli, że ma całkiem dobry powód, aby to zrobić”.

„Love Lies Bleeding” jest już w kinach na całym świecie, od A24.


Źródło