Fotografia

Rozwijanie kanału fotograficznego w YouTube: wyznania i wskazówki

  • 23 maja, 2024
  • 7 min read
Rozwijanie kanału fotograficznego w YouTube: wyznania i wskazówki


Na początku tego roku postawiłem sobie cel. Zarabiaj na moim kanale YouTube. Kiedyś mój kanał, podobnie jak wiele innych, zarabiał. Następnie Google zmienił zasady. Z dnia na dzień miliony mniejszych kanałów, z których wiele stworzyło doskonałe treści, odcięło niewielki, ale znaczący strumień dochodów.

Mój własny kanał rozwija się powoli i równomiernie, ale wciąż daleko mu do nowych kryteriów monetyzacji. Postanowiłem więc zainwestować dokładnie rok swojego czasu w przywrócenie kanału do monetyzacji.

Prace nad tym projektem trwają nieco ponad trzy miesiące i uważam, że są na dobrej drodze do osiągnięcia mojego celu. Dziś chcę podzielić się tym, czego się do tej pory nauczyłem i porozmawiać o stojących przed nami wyzwaniach. Zanim posuniemy się za daleko, porozmawiajmy o tym, co musisz osiągnąć, aby zarabiać.

Zrzut ekranu kanału YouTube Jason Row Photography
Dobrze wyglądająca strona główna może pomóc w Twoich metrykach

Jakie są cele YouTube?

Od kwietnia 2024 r. fotografowie YouTube mogą osiągnąć dwa główne poziomy zarabiania. Pierwsza umożliwia utworzenie poziomu członkostwa, oferując członkom ekskluzywne treści, Supers, formę interakcji na wysokim poziomie z najlepszymi subskrybentami oraz możliwość dodania przycisku sklepu.

Ten pierwszy poziom wymaga 1000 subskrybentów, 3000 publicznych godzin oglądania rocznie lub 3 milionów wyświetleń filmów Short.

Drugim i być może najbardziej satysfakcjonującym finansowo poziomem jest poziom reklam zegarkowych. Tutaj otrzymasz propozycję przychodów z reklam, które YT generuje z reklam w Twoich filmach.

Aby to osiągnąć, potrzebujesz 1000 subskrybentów, 4000 godzin oglądania publicznych lub 10 milionów wyświetleń Shorts.

Jak to się u mnie dzieje?

Patrząc na moje statystyki z ostatnich trzech miesięcy, wysiłek, jaki włożyłem w rozwój kanału, zdecydowanie się opłacił. Liczba wyświetleń wynosi 22,8 tys., co oznacza wzrost o 190% w porównaniu z poprzednimi 90 dniami. Liczba godzin oglądania wzrosła o 1,2 tys. o 225% – pamiętaj, że godziny oglądania są bardzo ważne. Wreszcie liczba nowych abonentów wzrosła o 157, co oznacza wzrost o 180%.

Warto przeczytać!  świetny telefon z aparatem z kilkoma wadami

Ekstrapolacja godzin oglądania pokazuje, że jestem na dobrej drodze, aby osiągnąć 4 tys. do końca roku, jeśli będę konsekwentny. To właśnie ta spójność jest kluczem do odblokowania algorytmu Youtube.

Zrzut ekranu YouTube Analytics dla Jason Row Photography
Zdecydowany wzrost od początku roku

Dlaczego mój kanał się rozwija i Twój też może

Pierwszą i być może najważniejszą rzeczą jest konsekwentne przesyłanie dobrych treści. YouTube naprawdę promuje Twoje filmy, jeśli przesyłasz je często i, co ważniejsze, regularnie. Zamierzam publikować jeden pełny film i jeden krótki co tydzień. Krótki film jest zazwyczaj, choć nie zawsze, zwiastunem całego filmu.

Kolejną istotną rzeczą, którą należy zrobić, to utrzymać markę. Jeśli jesteś fotografem, twórz filmy o fotografii. Możesz rozmawiać o różnych gatunkach, stylach i technikach, ale jeśli zboczysz na inne tematy, zostaniesz ukarany. Byłem i w pewnym stopniu nadal jestem temu winny. Czasami publikuję vlogi podróżnicze z sesji zdjęciowych, które wykonuję, i nie uzyskują one prawie żadnych wyświetleń. Moi odbiorcy nie chcą oglądać vlogów podróżniczych, chcą oglądać fotografię.

Poświęć czas na rozwój kanału. Jeśli nie masz tego czasu, prawdopodobnie nie jest to warte wysiłku. Na początku roku przeznaczyłem jeden pełny dzień w tygodniu na oglądanie filmów fotograficznych na YouTube. Stało się jednak jasne, że gdybym chciał kręcić filmy o wyższej wartości produkcyjnej, potrzebowałbym co najmniej dwóch dni w tygodniu.

Zrzut ekranu panelu YouTube aplikacji Jason Row Photography
Panel YouTube Analytics to bardzo przydatne narzędzie

Nie próbuj co tydzień produkować epickiego filmu

Pełne nagrania wideo nagrywam w plenerze raz na dwa–trzy tygodnie. Pozostałe tygodnie spędzam bardziej w studiu, edytując tutoriale lub przewodniki dla fotografów, korzystając z moich kolekcji filmów i zdjęć.

Warto przeczytać!  Wywiad z Panasonic: "Kładziemy nacisk na zwiększanie wartości dla klienta poprzez poszerzanie kręgu naszych partnerów"

Wyjście na zewnątrz i robienie zdjęć podczas filmowania samego siebie wymaga wielu przygotowań, odpowiedniej pogody i odrobiny szczęścia. Musisz nie tylko sfilmować siebie rozmawiającego z kamerą, ale także nakręcić B-roll, aby połączyć różne sceny. Potrzebujesz scenariusza lub konspektu scenariusza. Próba zapamiętania wszystkiego, co chcesz powiedzieć bez tego, może być bardzo trudna, szczególnie jeśli jesteś w tym nowy.

Z tego powodu kręciłem szybsze i mniej epickie filmy, żeby wypełnić tygodnie. Edycja filmów jest na ogół bardzo łatwa w montażu, ale także popularna. Spróbuj nagrać fragment do kamery przed przystąpieniem do montażu screencastu. Widzowie reagują znacznie lepiej, jeśli widzą, kto udziela porad.

Używaj także własnego głosu, te sztuczne głosy AI, chociaż stają się coraz lepsze, są nie tylko oczywiste, ale także brakuje im ciepła.

Nie zniechęcaj się, jeśli film ma tylko kilka wyświetleń. Większość przewodników miejskich moich fotografów ma na początku bardzo niską oglądalność, ale buduje się je przez lata. Regularne, częste przesyłanie nadal będzie uruchamiać algorytm YouTube, dzięki czemu ludzie będą oglądać nawet Twoje starsze filmy.

Zrzut ekranu z filmu na Youtube autorstwa Jasona Row Photography

Najważniejsze elementy, które należy wykonać prawidłowo

Jako fotograf wiesz, jak ważne są efekty wizualne. Nie filmuj siebie w obskurnej szopie, za którą stoją piły do ​​metalu, miej pokój z ładnym oświetleniem i kilkoma swoimi odbitkami na ścianie z tyłu. Pokaż światu, że jesteś fotografem.

Nie lekceważ także znaczenia dźwięku. Nie tylko jakość nagrań głosowych, ale także dobra muzyka, którą możesz dodać do B-rolla lub nawet dyskretnie pod swoim lektorem.

Warto przeczytać!  Siła nastroju w fotografii

Dobre wartości produkcyjne zarówno w zakresie obrazu, jak i dźwięku będą oznaczać, że Twoi subskrybenci powrócą, a innym spodoba się Twoja treść wideo.

Miniatury Youtube z Jason Row Photography

Miniatury są istotne. Rozważ umieszczenie siebie częściowo na miniaturze, najlepiej z aparatem. Jeśli nie, upewnij się, że kciuk jest żywy i związany z obiektem. Nie ma dokładnej wiedzy na temat miniatur, ale jeśli okaże się, że film nie idzie tak dobrze, jak się spodziewałeś, zmiana kciuka może mieć ogromne znaczenie.

Mój najlepszy film w tym roku ma jak dotąd ponad 6000 wyświetleń w ciągu 2 i pół miesiąca

Nie bój się używać tytułów lekko klikalnych. Chcesz przyciągnąć widzów do swojego filmu, jednak jeśli używasz przynęty na kliknięcia, upewnij się, że tytuł jest nadal bardzo adekwatny do tematu. Nie zostaniesz za to ukarany.

Nie bój się zmieniać tytułów filmów, jeśli uważasz, że to nie działa. Podobnie jak w przypadku miniatur, chodzi o przyciągnięcie widzów do Twojego filmu i zatrzymanie ich przy oglądaniu.

Moja tegoroczna przygoda z YouTube była ogólnie pozytywna. Zima w północno-wschodniej Anglii spowodowała spustoszenie w harmonogramie zdjęć, ale nauczyła mnie także, jak mieć plan zapasowy i umieć dostosowywać pomysły na filmy do kręcenia w pomieszczeniach. Posiadanie dobrej kolekcji stockowych filmów B-roll jest bardzo przydatne, ale możesz także zarejestrować się w agencji stockowej, aby uzyskać nie tylko wideo, ale także muzykę, a nawet dźwięki foley, jeśli chcesz dodać dodatkowy wymiar swoim produkcjom.

Pod koniec 2024 r. zdam raport z aktualizacją, ale jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju swojego kanału fotograficznego na YouTube, możesz zadać je w komentarzach poniżej.




Źródło