Filmy

Ryan Reynolds dokonał ogromnej zmiany w walce Deadpoola i Wolverine’a ze zwłokami

  • 10 sierpnia, 2024
  • 7 min read
Ryan Reynolds dokonał ogromnej zmiany w walce Deadpoola i Wolverine’a ze zwłokami


Kiedy przedstawiciel nowozelandzkiej firmy Wētā FX zapytał, czy Polygon chciałby przeprowadzić wywiad z kimś na temat pracy firmy nad Deadpool i Wolverinejedna pozycja na liście projektów sprawiła, że ​​odpowiedź brzmiała natychmiastowo „tak”. Wētā, współzałożona przez reżysera serii Władca Pierścieni Petera Jacksona, pracowała nad wszystkimi trzema filmami o Deadpoolu, w szczególności nad zarządzaniem zamaskowanym wyrazem twarzy Deadpoola. Mimo to projekt, o który miałem najwięcej pytań, dotyczył „cyfrowo ulepszonego trupa Wolverine’a”. Okazuje się, że Deadpool i Wolverine gwiazda / producent / współautor Ryan Reynolds ma mocne poglądy na temat ilości skóry, jakiej potrzebuje rozkładające się ciało do celów komediowych — i do drażnienia współgwiazdy Hugh Jackmana. Wētā była tam, aby pomóc.

[Ed. note: Spoilers ahead for the opening sequence of Deadpool & Wolverine — and the end of 2017’s Logan.]

Deadpool (Ryan Reynolds) siedzi na powalonym drzewie w zaśnieżonym lesie obok zgniłego ciała Wolverine'a (Hugh Jackman) w filmie Deadpool i Wolverine

Zdjęcie: Marvel Studios/Wētā FX

Najnowszy film o Deadpoolu zaczyna się od tego, że Deadpool (Reynolds) mówi widzom, że zamierza zbezcześcić chwalone tragiczne zakończenie filmu z 2017 r. Loganfilm, który rzekomo upamiętnił śmierć Wolverine’a i odejście Hugh Jackmana od grania tej postaci. Deadpool, który potrzebuje zapasowego Wolverine’a z powodu intryg multiwersalnych, znajduje grób Logana i odkopuje jego ciało, spodziewając się, że wyzdrowiał i odrodził się dzięki swojemu słynnemu czynnikowi uzdrawiającemu.

Zamiast tego znajduje wysuszoną mumię. To cienka warstwa gnijącej, wysuszonej skóry i mięśni na adamantiumowym szkielecie Wolverine’a — którego Deadpool używa jako improwizowanej broni, mordując cały oddział żołnierzy Time Variance Authority tym, co pozostało z ciała Logana.

W wersji sceny nakręconej przez reżysera Shawna Levy’ego i wykonanej przez Reynoldsa nie było mumii, mówi kierownik efektów wizualnych Daniel Macarin. „Pierwotnie zamierzali zrobić coś w rodzaju protezy martwego Wolverine’a, którą wyrywa z ziemi” — mówi Macarin. „A potem, gdy o tym myśleli, powiedzieli sobie: Cóż, jeśli ma tyle skóry lub materiału organicznego na ciele, to czy ludzie nie powiedzieliby: „Dlaczego on po prostu się nie wyleczy? Dlaczego nie wróci do życia? Dlaczego nic się nie dzieje?” Może być tam pytanie, na przykład, Czy będzie dodatkowa scena, w której otwiera oko i nagle pojawia się zombie Wolverine?

„Aby więc od tego uciec, w końcu postanowili, Zróbmy z tego szkielet — po prostu szkielet z adamantium. Ludzie to zrozumieją. Nie będzie to powodować zamieszania. Wiesz, że szkielet nie zacznie chodzić. To lepszy pomysł. „Właśnie tak nakręcili tę scenę.”

Deadpool (Ryan Reynolds) i Wolverine (Hugh Jackman) stoją razem przed zniszczonym frontem sklepu w filmie Deadpool i Wolverine

Zdjęcie: Marvel Studios/Wētā FX

Macarin potwierdza, że ​​w oryginalnym materiale filmowym Reynolds używa sztucznego szkieletu jako broni: „Ten rekwizyt był prawdziwy. Nawet gdy po prostu nim macha tam i z powrotem i uderza nim agentów TVA, uderza ich tym rekwizytem”.

Ale później Reynolds, obserwując jak ta scena wyglądała na ekranie, zaczął mieć wątpliwości, jak ją ubarwić.

„Ryan powiedział: Tak, to działa — ale oto, co chcę zrobić. Chcę zbezcześcić ciało Hugh Jackmana i naprawdę chcę przenieść to na wyższy poziom. Chcę, żeby Hugh to zobaczył i żeby zaczął się śmiać„– mówi Macarin.

W interpretacji Macarina Reynolds uznał, że istnieje sposób na rozwianie wszelkich wątpliwości co do możliwego wskrzeszenia Logana: „Dajmy mu trochę skóry na twarz […] a kiedy przyjdzie czas na uznanie Hugh Jackmana, zerwiemy z niego skórę i ujawnimy [the skull]. Co o tym myślicie? I pomyśleliśmy sobie: Rozdzieranie skóry. Tak. OK. Tak, nie, to brzmi dobrze. Zatem zabraliśmy się za to z naszym zespołem i zaczęliśmy wzorować się na Hugh i próbować zobaczyć, ile z niego uda się zmieścić w twarzy zombie. […] Rozmawialiśmy o tym, że ma małe, zwisające kawałki skóry, które mogą odpadać, i czy jego oko wypadnie, gdy zostanie uderzony przez agentów TVA. Było wiele kreatywnych rozmów na temat tego, co nam wolno z tym zrobić i co sprawiłoby, że byłoby to mniej lub bardziej zabawne na chwilę obecną.

Reynolds przyjął podobne podejście do innych aspektów produkcji, mówi Macarin, szczególnie w kwestii tego, jak mimika twarzy Deadpoola przechodzi przez maskę. Jednym z obowiązków Wētā w zakresie efektów Deadpool i Wolverine — i dwa poprzednie filmy o Deadpoolu, wyprodukowane przez 20th Century Fox — zarządzały spójnym wyglądem i charakterem maski Deadpoola. Podczas gdy sceny do tych filmów zostały nakręcone z praktyczną wersją kostiumową maski, Deadpool został cyfrowo ulepszony, aby jego emocje były wyraźniejsze — aby jego oczy zwężały się lub rozszerzały w sposób, w jaki nie może tego zrobić prawdziwa maska, lub aby umożliwić mikroekspresje, takie jak zaniepokojone zmarszczenie czoła lub uśmieszek.

Macarin mówi, że Reynolds czasami oglądał fragmenty filmu i martwił się, że jego mimika nie oddaje emocji w wystarczającym stopniu, by zespół noszący maski to zauważył.

„Mamy tak świetną relację z Ryanem, że utrzymujemy ją od tak dawna” — mówi Macarin. „Czuję się bardzo, bardzo swobodnie, wysyłając nam filmy na swoim telefonie lub dzwoniąc do nas i mówiąc: 'Hej, chcę spróbować tego na kilka różnych sposobów. Ten to właśnie zrobiłem tego dnia. Spróbujmy zobaczyć to szybciej.’ Albo: 'Spróbujmy tej innej kwestii. Może chciałbym powiedzieć coś jeszcze. Daj mi znać, jak myślisz, jak to by wyglądało, jak byś się z tym czuł.’”

Macarin mówi, że Reynolds zazwyczaj polega na doświadczeniu zespołu Wētā z jego twarzą, aby wprowadzić te zmiany: „Obdarza nas dużym zaufaniem. Studiujemy jego twarz od tylu lat, że mamy dobre wyobrażenie o tym, jak mógłby powiedzieć [a newly added line]i jak moment działa w pewnego rodzaju modelu Ryana Reynoldsa”. Ale od czasu do czasu Reynolds kręcił również nowe materiały referencyjne „w bardzo konkretnych momentach, w których chciał wypróbować kilka opcji lub gdy naprawdę miał konkretny pomysł w głowie”.

Deadpool przytula Dogpoola w Deadpool & Wolverine

Zdjęcie: Jay Maidment/Marvel Studios

Jeden duży przykład na Deadpool i Wolverine: „Za każdym razem, gdy wchodził w interakcję z Dogpoolem”. Reynolds szczególnie chciał się upewnić, że emocje Deadpoola były wyraźnie widoczne na ekranie, gdy ponownie spotykał się z Dogpoolem (w tej roli Peggy, znana jako „najbrzydszy pies w Wielkiej Brytanii”).

„Moment, w którym Dogpool przechodzi przez portal, a Deadpool pada na kolana — dla Ryana było naprawdę, naprawdę ważne, żeby ludzie zrozumieli miłość na twarzy Deadpoola, jego absolutne szczęście i jego reakcję na to, że Dogpool wskakuje mu w ramiona” — mówi Macarin.

„A ponieważ maska ​​Deadpoola ma takie odwrócone V [shape]co daje mu rodzaj neutralnego, wściekłego wyglądu, co jest naprawdę, naprawdę fajne w scenach akcji, ale nie jest świetne w takich momentach. Więc powiedział, Chcę, żebyś podniósł to V do góry i chcę, żeby te wewnętrzne brwi były naprawdę wysoko. On jest po prostu zakochany w tym momencie i chcę to poczuć. I wysłał nam wideo [the facial expression he wanted]. Wszyscy się śmialiśmy, ale rozumieliśmy, o co mu chodziło.

Deadpool i Wolverine jest już w kinach.


Źródło

Warto przeczytać!  Prawa do horroru Nicka Frosta w Ameryce Północnej nabyte przez IFC Films i Shudder