Rozrywka

Ryan Reynolds opowiada o oszałamiającym box office filmu Deadpool i Wolverine

  • 28 lipca, 2024
  • 7 min read
Ryan Reynolds opowiada o oszałamiającym box office filmu Deadpool i Wolverine


Dopiero w sobotę około godziny 10:00 czasu pacyficznego zespół dystrybucyjny Disneya zdał sobie sprawę, że to, co niemal niemożliwe, jest w zasięgu ręki: Deadpool i Wolverine miał przekroczyć granicę 200 milionów dolarów w swoim otwarciu w kraju, co jest nie do pomyślenia dla filmu z kategorią wiekową R. Przykładem jest fakt, że największe otwarcie z kategorią wiekową R do tej pory to 133,7 miliona dolarów zebrane przez pierwszy Deadpool w 2016 roku.

W niedzielny poranek wiadomość była oficjalna. Film Marvel Studios zarobił szacunkowo 205 milionów dolarów, co było ósmym co do wielkości debiutem w historii kina i zdecydowanie największą premierą filmu z kategorią wiekową R, bez uwzględnienia inflacji. Trzecia odsłona niekonwencjonalnej serii o superbohaterach Ryana Reynoldsa pobiła wiele innych rekordów zarówno w kraju, jak i za granicą, gdzie zarobił 233,3 miliona dolarów, co dało globalny start na poziomie 438,3 miliona dolarów, co jest największym debiutem od Avatar: Droga Wody w grudniu 2022 r.

Reynolds właśnie wrócił do domu z zawrotnej trasy koncertowej po całym świecie, promującej film, z najlepszymi przyjaciółmi Shawnem Levym, który wyreżyserował film Deadpool i Wolverinei gwiazdą drugoplanową Hugh Jackmanem. Rozmawiał z Reporter z Hollywood w niedzielę o swojej reakcji na otwarcie, które przerosło wszelkie oczekiwania. Większość uważała, że ​​może osiągnąć jedynie 175–180 milionów dolarów ze względu na ocenę, chociaż jeden z informatorów Disneya twierdzi, że studio wiedziało, że ma szansę na osiągnięcie 200 milionów dolarów — pod warunkiem uzyskania wymaganej liczby widzów.

Reynolds ma własną teorię na temat jego sukcesu. „Disney prawdopodobnie nie chce, abym przedstawiał to w ten sposób, ale zawsze myślałem o Deadpool i Wolverine „jako pierwszy film z czterema kwadrantami i kategorią wiekową R” – mówi Reynolds THR„Tak, ma kategorię wiekową R, ale chcieliśmy zrobić film z wystarczającą ilością śmiechu, akcji i serca, aby spodobał się każdemu, niezależnie od tego, czy jesteś fanem filmów opartych na komiksach, czy nie”.

Warto przeczytać!  Wewnątrz wystawnego ślubu córki dziedziczki Bacardi, kosztującego 4 miliony dolarów w Disney World

Jest powód, dla którego Disney i inni mogą się krzywić, nazywając go filmem czterokwadrantowym, co jest zazwyczaj zarezerwowane dla filmów, które równie dobrze sprawdzają się u mężczyzn i kobiet powyżej i poniżej 25 roku życia. W końcu jest to prawdopodobnie najbardziej brutalny i krwawy film Deadpool jeszcze filmu.

Mimo wszystko, oto dowód potwierdzający teorię Reynoldsa, że ​​film jest skierowany do znacznie szerszej widowni niż zwykłe filmy MCU, nawet jeśli w 60–63 procentach przeważają mężczyźni.

Do tej pory bilety na ten spektakl kupiło 13,6 mln osób, co jest liczbą porównywalną z ubiegłym rokiem lalka Barbiektóry został oceniony na PG-13, według wiodącej firmy badawczej Steve’a Bucka EntTelligence. To największa liczba widzów w historii filmu z kategorią wiekową R.

Co bardziej wymowne, 11 procent widowni miało mniej niż 17 lat. Filmy z kategorią wiekową R mają zwykle tylko 5 procent, według stroju Bucka. Jednocześnie należy zauważyć, że 21 procent widowni ostatnich pięciu filmów Marvela, wszystkie z kategorią wiekową PG-13, miało mniej niż 17 lat, według nieważonej analizy EntTelligence.

Deadpool i Wolverine pokazał siłę we wszystkich grupach wiekowych — znów, jak zauważył Reynolds — a nie tylko w grupie wiekowej 18–34 lat, która może stanowić nawet 60–70 procent premierowego weekendu filmu o superbohaterach.

Według Entelligence, osoby w wieku od 18 do 25 lat stanowiły 21 procent kupujących bilety; 28 procent miało od 26 do 35 lat; 33 procent miało od 36 do 45 lat; 12 procent miało od 44 do 60 lat; a 5 procent miało 55 lat i więcej. PostTrack, inna wiodąca usługa exit poll, miała nieco inne podziały procentowe, ale nieznacznie. Inne statystyki: 81 procent widowni nie stanowiły rodziny, 13 procent stanowiły grupy rodzinne, a 6 procent stanowili nastolatkowie.

Warto przeczytać!  Hank Green, popularny YouTuber i twórca TikToka, ujawnia diagnozę raka

„Kiedyś uważano, że ocena R to pewny sposób na ograniczenie potencjalnych wpływów z kas biletowych, ale właściwie zastosowana może okazać się kluczem do ogromnych wpływów z kas biletowych, co okazało się sekretnym składnikiem sukcesu Deadpool — mówi Paul Dergarabedian, główny analityk kasowy Comscore. „Swoboda twórcza, jaką zapewnia mniej restrykcyjna ocena, pozwoliła filmowcom na przekroczenie granic, a w szczególności w przypadku Deadpool i Wolverinepotrafi dostarczyć ten rodzaj ostrej, intensywnej, pełnej wulgaryzmów komedii akcji, którą współczesna publiczność chętnie ogląda na dużym ekranie”.

Ocena R dała Reynoldsowi swobodę twórczą potrzebną do realizacji jego wizji. „Kiedy oglądałem filmy z oceną R, gdy byłem dzieckiem, zrobiły na mnie ogromne wrażenie, ponieważ nie czułem, że ludzie owijają w bawełnę, i były ogromną inspiracją dla wielu rzeczy, które teraz chcę tworzyć” – powiedział niedawno Reynolds New York Times.

„Nie mówię, że inni ludzie powinni to robić, ale mój 9-letni syn obejrzał ten film ze mną i moją mamą, która ma prawie 70 lat, i był to dla mnie jeden z najlepszych momentów całego tego doświadczenia” – kontynuowała Reynolds. Nowy Jork fragment. „Oboje śmiali się na cały głos, odczuwali emocje tam, gdzie najbardziej pragnęłam, aby odczuwali je inni”.

Jeśli Disney jest ostrożny w deklarowaniu nowego Deadpool film dla całej widowni — czyli film czterokwadrantowy — jest to zrozumiałe, biorąc pod uwagę, że jest to pierwszy film z kategorią wiekową R, jaki kiedykolwiek wydano w studiu. Kiedy Marvel Studios Kevina Feige’a przejęło franczyzę po tym, jak Disney wchłonął 20th Century Fox, szef Disneya Bob Iger zrobił wszystko, aby zapewnić widzów, że Deadpool zachowa swoją kategorię wiekową R.

Warto przeczytać!  Uczestnicy konkursu grożą pozwem z powodu kontuzji – The Hollywood Reporter

Dla Reynoldsa była to długa podróż od Deadpool 2 został wydany przez Fox w 2018 roku, pomiędzy fuzją Disneya i Foxa, pandemią, a następnie strajkami, które wstrzymały produkcję na miesiące. Film jest w rzeczywistości pełen odniesień do przekazania Foxa i Marvela i jego implikacji.

„Zajmowałem się pisaniem, produkcją, występami, edycją i marketingiem Deadpool i Wolverine przez trzy lata. Powiedziałbym, że to ciężka praca, ale to raczej obsesja. Przywilej i zaszczyt kręcenia filmu z dwoma moimi najbliższymi przyjaciółmi, Shawnem Levym i Hugh Jackmanem, nigdy nie umknie mojej uwadze” — mówi Reynolds THR„Ani obsceniczny talent, ani kompetencje bezwzględnie oddanego zespołu postprodukcyjnego”.

Wśród dodatkowych rekordów krajowych film jest najlepszym otwarciem w historii dla Reynolds, Levy i Jackman oraz piątym co do wielkości premierą superbohatera. Jest to również największe otwarcie w lipcu w historii, największe otwarcie 2024 roku do tej pory i największe otwarcie Marvel Studios od Spider-Man: Bez drogi do domu w grudniu 2021 r.

Levy i Reynolds wspólnie napisali scenariusz z weteranem Deadpool pisarze Rhett Reese i Paul Wernick, wraz z pisarzem Zebem Wellsem. Reynolds, który sam jest mistrzem marketingu, również uchyla kapelusza przed zespołem Disneya. Gwiazda mówi THR: „Bycie świadkiem potęgi promocyjnej machiny Marvela/Disneya pod wodzą Kevina Feige, Lou D’Esposito i Asada Ayaza było doświadczeniem edukacyjnym, którego nigdy nie zapomnę. Czuję, że czekałem całe życie, aby nakręcić ten film, a efekt końcowy jest wisienką na i tak już niesamowitym torcie”.


Źródło