Ryanair podwyższa ceny w Katowicach i Poznaniu: Modlin obniżony
Ryanair w okresie letnim zwiększy liczbę lotów z Katowic i Poznania, ale znacznie ograniczy swoją obecność w Warszawie Modlinie.
Irlandzki niskokosztowy przewoźnik musiał dokonać odpowiednich dostosowań, aby Polska pozostała dla niego silnym rynkiem.
Bez zbędnych ceregieli, przejdźmy do tego…
Rozbudowa bazy w Katowicach i Poznaniu…
Zaczynając od Poznania, Ryanair uruchomi rozkład lotów na lato 2024 z 38 trasami i 250 lotami tygodniowo.
Spośród 38 tras sześć jest nowych, a są to:
- Kopenhaga
- Dubrownik
- malaga
- Palermo
- Praga
- Saloniki
Jeden dodatkowy samolot będzie stacjonował w Poznaniu, przy czym Ryanair będzie tam miał w sumie cztery bazy.
Irlandzki niskokosztowy przewoźnik spodziewa się wzrostu ruchu o 57% do 1,4 mln pasażerów.
Jeśli chodzi o Katowice, Ryanair będzie miał w ofercie 20 tras, oferujących łącznie 160 lotów tygodniowo.
Spośród 20 tras pięć jest nowych, a są to:
- Alicante
- Bari
- Malta
- Rzym Fiumicino
- Zadar
Jeden dodatkowy samolot będzie bazował w Katowicach i Poznaniu, a ruch ma wzrosnąć o 50% do miliona pasażerów rocznie.
Samolot wycofany z Warszawy z powodu „niepotrzebnych cięć”…
W ramach planu rozwoju dla Polski wynoszącego 4,2 miliarda dolarów Ryanair przekazał także pewne wieści dotyczące operacji w Warszawie-Modlinie.
W związku z niewyrastaniem linii lotniczej z lotniska, za co linia lotnicza obwinia akcjonariuszy operatora, wycofano dwa samoloty.
To tutaj widzimy dodatkowe samoloty stacjonujące w Poznaniu i Katowicach.
W oświadczeniu Ryanair w sprawie Warszawy Modlin powiedział, co następuje:
„Wspólnicy Portu Lotniczego Modlin powinni natychmiast interweniować, gdyż w ciągu ostatniego roku powołana kadra zarządzająca nadzorowała jedynie utratę miliona biletów oraz odwołania/zmniejszenia częstotliwości na ponad 40 trasach (w tym na ważnych połączeniach europejskich, takich jak Londyn, Dublin, Wiedeń, Mediolan) i Kopenhadze).
„Pomimo zupełnie niepotrzebnych cięć w Modlinie Ryanair potwierdza swoje zaangażowanie w rozbudowę swojej siatki i dostęp do tanich podróży dla polskich konsumentów”.
„Przewoźnik zapewni tego lata +10% wzrost ruchu pasażerskiego do Polski (18 mln pasażerów), obsługując ponad 2000 lotów tygodniowo do i z Polski na 30 nowych trasach (w sumie 300) i korzystając z 42 samolotów bazowych (inwestycja 4,2 mld dolarów), wspierając ponad 13 tys. miejsc pracy.”
Jason McGuinness, dyrektor handlowy Ryanair, dodał do tych słów:
„Wspólnicy Portu Lotniczego Modlin muszą teraz interweniować, gdyż w przeciwnym razie ryzykują dalsze, nieuniknione ograniczenia siatki połączeń, utratę miejsc pracy i korzyści gospodarcze dla województwa mazowieckiego”.
„Lotnisko Modlin musi skupić się na zapewnieniu efektywnej, taniej infrastruktury, aby przywrócić tak potrzebny wzrost ruchu na Mazowszu”.
Ogólnie…
Pozostaje jasne, że Ryanair bardzo dobrze zainwestował w Polsce, co podkreślają wzrosty w Katowicach i Poznaniu.
Patrząc w przyszłość, oczy wszystkich będą zwrócone na Warszawę Modlin, aby zobaczyć, czy nastąpi zmiana taktu.
Warto mieć taką linię lotniczą, jak irlandzki niskokosztowy przewoźnik, zwłaszcza w kontekście niskich cen.
Ale na razie zobaczmy, co stanie się z tym problemem w całym 2024 roku.
Czy wiesz, że AviationSource ma dwa biuletyny? Jedna dotyczy ogólnych wiadomości i analiz całej branży, a druga dotyczy sytuacji awaryjnych, które mają miejsce przez cały rok! Aby zapisać się do naszego Newslettera Ogólnego, KLIKNIJ TUTAJ!
Aby zapisać się do naszego biuletynu dotyczącego sytuacji awaryjnych, wypadków i incydentów, KLIKNIJ TUTAJ!
Kliknij zdjęcie, aby dołączyć do naszego kanału WhatsApp i być na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się w branży lotniczej!