Podróże

Rynek podróży zagranicznych w Indiach nie wyprzedzi wkrótce Chin: analityk

  • 24 marca, 2023
  • 6 min read
Rynek podróży zagranicznych w Indiach nie wyprzedzi wkrótce Chin: analityk


  • Branża lotnicza w Indiach może znajdować się na silnej ścieżce wzrostu, ale nie oczekuj, że podróże zagraniczne do Indii wkrótce wyprzedzą chińskie, twierdzą analitycy lotnictwa.
  • Naród Azji Południowej może wyprzedzić Chiny jako najbardziej zaludniony kraj świata, ale nadal istnieje „ogromna luka” między ich rynkami lotniczymi, powiedział Brendan Sobie z Sobie Aviation.
  • Mimo to analitycy zgadzają się, że istnieje potencjał wzrostu na krajowym i międzynarodowym rynku turystycznym w Indiach.

Tłum podróżnych czeka na odprawę na swój lot na międzynarodowym lotnisku Indira Gandhi w Delhi, Indie, 31 maja 2022 r.

Nurfoto | Nurfoto | Obrazy Getty’ego

Branża lotnicza w Indiach może znajdować się na silnej ścieżce wzrostu, ale nie oczekuj, że podróże zagraniczne do Indii wkrótce wyprzedzą chińskie, twierdzą analitycy lotnictwa.

Oczekuje się, że popyt na podróże do iz Indii wzrośnie wraz z rozwojem klasy średniej w kraju i większą liczbą mieszkańców, którzy po raz pierwszy wyjadą za granicę, powiedział Brendan Sobie, niezależny analityk w Sobie Aviation. Ale „nie oczekuj, że Indie staną się w najbliższym czasie większym rynkiem wychodzącym niż Chiny”.

Sobie powiedział, że naród Azji Południowej może wyprzedzić Chiny jako najbardziej zaludniony kraj świata, ale nadal istnieje „ogromna przepaść” między ich rynkami lotniczymi.

„Różnica między Chinami a Indiami jest ogromna” – powiedział CNBC Lalitya Dhavala, konsultant ds. wycen w firmie Cirium zajmującej się analizą podróży.

Chociaż Indie mają trzeci co do wielkości rynek lotniczy na świecie, „całkowita flota Chin jest prawie pięć razy większa niż istniejąca flota indyjska, przy prawie równej liczbie ludności” – powiedziała, podkreślając, że „wskazuje miejsce na ekspansję”.

Warto przeczytać!  VanManChan wyrusza w trasę furgonetką, rozpoczynając nową karierę w YouTube

Ponadto tylko 7,3% obecnej populacji Indii posiada paszport, podkreślił Dhavala.

Analitycy są zgodni, że istnieje potencjał wzrostu na krajowym i międzynarodowym rynku podróży w Indiach.

W porównaniu z Chinami, Indie mają większy udział młodych dorosłych, z 40% ludności poniżej 25 roku życia, powiedział Dhavala. „To pokolenie znajduje się na rosnącej trajektorii ekonomicznej z rosnącym pragnieniem i apetytem na podróżowanie i odkrywanie świata”.

Według danych Statista osoby poniżej 29 roku życia stanowiły 34,12% populacji Chin w 2021 roku.

Chiny mają szybko rosnącą populację. Tylko 7% populacji Indii w tym roku składało się z dorosłych w wieku 65 lat i starszych, w porównaniu z 14% w Chinach, wynika z danych Pew Research Center.

Dodała, że ​​przy większej liczbie kobiet wchodzących na rynek pracy gospodarstwo domowe o podwójnych dochodach zapewniłoby rodzinom większą swobodę w wydawaniu pieniędzy.

„Indie staną się jednym z tych kluczowych filarów światowego lotnictwa, a kilka następnych lat… chińskie.

Rząd premiera Narendry Modiego zapowiedział, że do 2025 roku wyda 12 miliardów dolarów na poprawę połączeń regionalnych poprzez budowę nowych lotnisk i renowację istniejących, podał Reuters.

W poniedziałek rząd ogłosił dalsze inwestycje infrastrukturalne dla sektora lotniczego: zwiększenie liczby lotnisk, przewoźników i personelu, aby nadążyć za zapotrzebowaniem na podróże do iz Indii, które szybko wzrosło po złagodzeniu pandemii.

Warto przeczytać!  Muzea, teatry i restauracje świętują historię i kulturę Czarnych na Florydzie: Travel Weekly

„Bez inwestycji infrastrukturalnych istnieje ryzyko, że będzie zapotrzebowanie na więcej lotów, ale nie będzie wystarczającej infrastruktury do obsługi lotów, szczególnie w dużych miastach” – powiedział Sobie.

Krajowy sektor lotniczy „wkracza w fazę wzrostu”, powiedział minister lotnictwa cywilnego Jyotiraditya Scindia. „Musimy stworzyć infrastrukturę i zdolności lotnictwa cywilnego [so] że do 2047 roku będziemy w stanie wesprzeć gospodarkę Indii o wartości 20 bilionów dolarów”.

„W pewnym momencie nie mieliśmy pasażerów do zapełnienia [the] linie lotnicze z powodu Covid. Teraz nie mamy wystarczającej liczby samolotów, aby przewozić naszych pasażerów” – powiedział Scindia podczas CAPA India Aviation Summit w New Delhi na początku tygodnia.

Indie, najszybciej rozwijająca się gospodarka świata według Światowego Forum Ekonomicznego, przyjmowały 410 000 pasażerów dziennie w 2019 r. przed uderzeniem Covid – ale w ostatnich miesiącach liczba ta osiągnęła nowy rekord 456 000 pasażerów, twierdzi Scindia.

Powiedział, że chociaż szczyt sezonu w październiku minął, lotniska nadal przyjmują od 420 000 do 440 000 pasażerów dziennie.

Scindia dodała, że ​​oczekuje się, że przepustowość pasażerów na sześciu głównych lotniskach w kraju wzrośnie do 420 milionów w ciągu czterech lat z obecnych 192 milionów.

W oczekiwaniu na napływ pasażerów w nadchodzącym roku, zarówno w kraju, jak i za granicą, krajowy przewoźnik Air India ogłosił w lutym, że kupi 470 samolotów Boeing i Airbus – decyzja Scindia nazwała „największym zamówieniem w historii międzynarodowego lotnictwa cywilnego”.

Warto przeczytać!  Factbox-ekonomiczna zależność od Chin, którą UE chce „przywrócić równowagę”

Pod koniec ubiegłego roku indyjski konglomerat Tata Group ogłosił, że Vistara połączy się z narodowym przewoźnikiem Air India do marca 2024 r. Vistara jest spółką joint venture pomiędzy Tata Sons i Singapore Airlines. Po fuzji SIA będzie właścicielem 25,1% Air India.

„Szansa dla indyjskiego lotnictwa jest ogromna… szansa rozwoju jest bardzo, bardzo realna” – powiedział w poniedziałek Wilson z Air India, dodając, że flagowy przewoźnik Indii koncentruje się na rozwoju międzynarodowym, aby dogonić swoich konkurentów.

Indyjskie linie lotnicze nadal w dużej mierze koncentrują się na operacjach krajowych, a tylko 8% głównych linii lotniczych oferuje trasy międzynarodowe, powiedział Dhavala z Cirium.

Powiedziała jednak, że jest optymistką, że rząd ma zamiar spojrzeć poza swoje granice, ponieważ kraj ma stać się „raczej regionalnym centrum niż [having flights] płynący przez Bliski Wschód lub Europę”.

Oczekuje się, że całkowita flota indyjskich przewoźników podwoi się w ciągu najbliższych pięciu do dziesięciu lat, co przekłada się na 15% wzrost w ciągu następnych 8 lat, zauważył Dhavala.

„Jeśli możemy zaoferować nieprzerwaną ofertę, która jest świetnej jakości, świetna obsługa, [and flies] bez przesiadek w miejsca, do których chcą się udać indyjscy podróżnicy lub osoby podróżujące do Indii, możliwości są wielokrotnie większe niż wydawało się to w przeszłości” – powiedział Wilson.


Źródło