Biznes

Rząd rozpoczyna nowelizację kodeksu podatków bezpośrednich – Economy News

  • 19 kwietnia, 2024
  • 7 min read
Rząd rozpoczyna nowelizację kodeksu podatków bezpośrednich – Economy News


Rząd Narendry Modiego, jeśli zostanie przywrócony do władzy, w pierwszej kolejności wprowadzi w życie od dawna opóźniany Kodeks Podatków Bezpośrednich (DTC), podają oficjalne źródła, dodając, że dyskusje na ten temat toczą się już w Ministerstwie Finansów. Rozpoczęcie procesu stanowienia prawa zostało ujęte w porządku obrad rządu Modiego 3.0 po wskazówkach premiera – podają źródła, prosząc o anonimowość.

Posunięcie to ma na celu dalsze uproszczenie przepisów regulujących podatki bezpośrednie i lepsze dostosowanie ich do norm światowych, podają źródła. Podstawą przebudowy miałby być projekt przygotowany przez grupę zadaniową w 2019 r.

Do kluczowych omawianych propozycji zalicza się przekształcenie systemu podatku od zysków kapitałowych oraz usunięcie szeregu czynników utrudniających wdrażanie podatku pobieranego u źródła.

Napięcie w Azji Zachodniej, IEA, ceny ropy, światowe ceny ropy, stopy procentowe, inflacja, OPEC+, cięcia wydobycia, produkcja ropy, kryzys energetyczny

Jak napięcie w Azji Zachodniej wpłynie na Indie? IEA ostrzega, że ​​inflacja może wzrosnąć w miarę wzrostu cen ropy

BIZ, krajobraz regulacyjny, należyta staranność, normy dotyczące BIZ, globalna sytuacja gospodarcza, napływ BIZ, dywidenda demograficzna, rozwój infrastruktury

Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Indiach: poruszanie się po krajobrazie prawnym i regulacyjnym

capex, nakłady państwa, pożyczki uprzywilejowane, przemysł, gospodarka

Stany mogą otrzymać o 15% więcej kredytów uprzywilejowanych na pokrycie nakładów inwestycyjnych; Całkowita wartość Kitty może wzrosnąć do 1,5 biliona rupii

MFW, aktualności MFW, gospodarka, gospodarka indyjska, deficyt obrotów bieżących, aktualności CAD

MFW podwyższa prognozy wzrostu gospodarczego dla Indii, powołując się na silny popyt krajowy

DTC został pierwotnie zaproponowany przez rząd UPA I, projekt ustawy powstał w sierpniu 2009 r. i został złożony w parlamencie w 2010 r. Projekt ustawy, po rozpatrzeniu przez Komisję Stałą, był następnie dwukrotnie nowelizowany – w 2012 i 2014 r., ale upadł wraz z rozwiązaniem 15. Lok Sabha. Rządy Modi 1.0 i 2.0 podjęły szereg kroków w kierunku ułatwienia przestrzegania przepisów, ograniczenia zwolnień i złagodzenia stawek podatkowych, w tym we wrześniu 2019 r. obniżyły stawkę podatku dochodowego od osób prawnych do 22%, co mniej więcej dostosowało efektywną stawkę podatku do nie tylko z krajami Azji Południowo-Wschodniej, ale także ze Stanami Zjednoczonymi i Wielką Brytanią. Jednakże oczekuje się na kilka reform, m.in. w obszarze opodatkowania zysków kapitałowych i uproszczenia przepisów prawa podatkowego.

Warto przeczytać!  Nowa technologia może zmienić energetykę. Rozstrzygnięcia w drugiej połowie roku

Zdaniem ekspertów DTC powinna teraz uprościć zasady, zracjonalizować stawki podatku od zysków kapitałowych, podatek potrącany u źródła (TDS), wzmocnić mechanizmy alternatywnego rozstrzygania sporów i usprawnić systemy podatku dochodowego od osób fizycznych. „Głównym zadaniem DTC powinno być uproszczenie. Niektóre sekcje ustawy o podatku dochodowym z 1961 r. stały się nierozpoznawalne z powodu tak wielu zmian wprowadzonych w ciągu ostatnich 50–60 lat” – powiedział Sudhir Kapadia, partner w EY India Tax & Reguly Services.

Jednym z obszarów wymagających uwagi jest to, w jaki sposób zwolniony z podatku dochodowego od osób fizycznych, wprowadzony w roku budżetowym 20 i wzmocniony w roku finansowym 24, byłby zgodny z raportem grupy zadaniowej, w którym zaproponowano inną strukturę płytową i ulgi dla osób zarabiających do 55 lakh rupii / rok.

„Jeśli chodzi o podatek dochodowy od osób prawnych, zwolnienia są usuwane i prawie wszyscy przeszli do nowego systemu. Zatem w przypadku osób fizycznych należy zadbać o to, aby 100% podatników przyjęło nowy system” – stwierdziła Kapadia.

Jednakże większość propozycji zawartych we wcześniejszych projektach DTC została już wdrożona w drodze corocznych nowelizacji ustaw IT przeprowadzanych w ostatnich latach. Oprócz obniżek stawek podatku dochodowego od osób prawnych, do przykładów zalicza się wprowadzenie ogólnych przepisów przeciwdziałających unikaniu opodatkowania (GAAR), opodatkowanie transferów pośrednich i zniesienie podatku od dywidendy.

Warto przeczytać!  Apple zwolniło ponad 600 pracowników po zamknięciu swojego samochodu, projekty microLED Apple Watch

Ćwiczenie wpisuje się w niekonwencjonalne wskazówki Modiego skierowane do wszystkich ministerstw i departamentów, aby rozpoczęły prace nad planem działań na pierwsze 100 dni rządów Modi 3.0. Według obecnego scenariusza reorganizacja podatków bezpośrednich dostosowałaby się do potrzeb gospodarczych kraju i uczyniła Indie krajem rozwiniętym do 2047 r.

Grupa zadaniowa powołana przez rząd Modiego w swoim raporcie zaleciła radykalne zmiany, które obejmują racjonalizację stawek podatku dochodowego od osób fizycznych oraz stabilność systemu podatkowego, bez corocznych zmian stawek. Komisja zaproponowała także sposoby ograniczenia sporów dotyczących zasady miejsca zamieszkania a źródła opodatkowania oraz usunięcia niejasności wokół definicji terminu „dochód”, które od dziesięcioleci są przedmiotem sporów.

„Wykorzystując zalecenia grupy zadaniowej, DTC mogłaby przedstawić progresywny system podatkowy, spodziewając się opracowania na nowo prostego, sprawiedliwego, sprzyjającego i wykonalnego prawa podatkowego” – powiedział Sandeep Jhunjhunwala, partner podatkowy w zakresie fuzji i przejęć w Nangia Andersen LLP. „W przypadku rozszerzonych granic cyfrowych proponowane nowe przepisy mogłyby prawdopodobnie uwzględniać istotne elementy dotyczące powiązania terytorialnego i opodatkowania opartego na źródle, biorąc pod uwagę szybko zmieniające się otoczenie gospodarcze” – stwierdził.

Analitycy są zdania, że ​​DTC powinna uprościć system podatku od zysków kapitałowych, aby ujednolicić stawki podatkowe i okres utrzymywania aktywów dla różnych klas aktywów.

Obecnie podatek od długoterminowych zysków kapitałowych (LTCG) jest łagodniejszy w przypadku akcji notowanych na giełdzie, podczas gdy inne rodzaje aktywów, w tym nieruchomości, podlegają wyższym stawkom podatku, w związku z czym podatnicy muszą trzymać je przez dłuższy okres, aby uniknąć wyższych podatki krótkoterminowe. Okres posiadania długoterminowego podatku od zysków kapitałowych wynosi ponad 12 miesięcy dla akcji/dłużnych papierów wartościowych notowanych na giełdzie, ponad 24 miesiące dla akcji nienotowanych na giełdzie i nieruchomości oraz 36 miesięcy dla dłużnych funduszy inwestycyjnych i papierów wartościowych.

Warto przeczytać!  Rachunek wolny od zajęcia komorniczego. Tych pieniędzy komornik nie może tknąć

„Z biegiem lat system opodatkowania zysków kapitałowych w Indiach stał się skomplikowany i obejmował różne koszyki, okresy, różne stawki podatkowe i korzyści z indeksacji” – powiedział Mihir Gandhi, partner w dziale usług podatkowych i regulacyjnych w BDO India.

Podobnie system odliczeń podatku u źródła (TDS) stał się bardzo niewygodny. Obecnie funkcjonują 33 sekcje zajmujące się 36 różnymi rodzajami płatności na rzecz mieszkańców, w których stawki TDS wahają się od 0,1% do 30%. W niektórych sekcjach obowiązują różne stawki TDS w tej samej sekcji, w zależności od statusu odbiorców/charakteru płatności.

Ponieważ rząd jest w stanie cyfrowo śledzić transakcje w zakresie 360 ​​stopni, stawki TDS powinny być skromne przy trzech stawkach, tj. pensji według normalnych stawek, loteriach i wygranych w wyścigach konnych na poziomie 30% oraz wszystkich innych płatnościach na poziomie 2%, Kapadia powiedział. Będzie to z korzyścią dla asesorów, których kapitał obrotowy nie ucierpi, podczas gdy rząd zaoszczędzi na ogromnych odsetkach płaconych w wysokości 6% rocznie wraz z corocznym zwrotem podatku, dodał.

W latach 2019–2020 dokonano zwrotu podatku bezpośredniego w wysokości ponad 1,7 biliona rupii wraz z odsetkami w wysokości dodatkowych 23 000 crore rupii. Zwroty podatku dochodowego wzrosły o 12,7% w skali roku do około 3,4 biliona rupii w okresie od 1 kwietnia 2023 r. do 17 marca 2024 r., co odzwierciedla wyższe obciążenia odsetkowe rządu i większą blokadę kapitału obrotowego dla przedsiębiorstw ze względu na wysokie stawki TDS.




Źródło