Sa Sa odnotowuje ogromny wzrost sprzedaży offline w Hongkongu i ponownie wchodzi na rynek SG

Sa Sa International odnotowała znaczny wzrost sprzedaży offline w Hongkongu, wynoszący 58,7% rok do roku, dzięki turystyce, wystawom i kampaniom zwiększającym konsumpcję, a także lojalności klientów. Planuje także ponowne wejście na rynek Singapuru w nadchodzącym roku finansowym.
Według półrocznych wyników Grupy za okres sześciu miesięcy zakończony 30 września 2023 roku sprzedaż spółki w samych sklepach w Hongkongu wzrosła w tym okresie o 64,9%, przy wzroście liczby transakcji i średniej kwoty transakcji o 24,9% i 33,9%, odpowiednio.
W tym okresie Makau również odnotowało powrót turystyki, a sprzedaż w tych samych sklepach wzrosła o 67,5% rok do roku. Sprzedaż offline odnotowała znaczący wzrost rok do roku, wynoszący 84,1%, powracając do poziomu 65,9% sprzed pandemii.
Ogólnie rzecz biorąc, zysk Grupy za ten okres poprawił się do 102,4 mln HKD, co stanowi znaczną poprawę w porównaniu ze stratą w wysokości 133,2 mln HKD za poprzedni okres. Jest to szczególnie satysfakcjonujące, ponieważ sprzedaż i marże są zazwyczaj wyższe w drugiej połowie roku obrotowego, który obejmuje produkty zimowe. Na dzień 30 września 2023 r. Grupa prowadziła 184 sklepy detaliczne we wszystkich regionach.
Oprócz trzech nowo otwartych sklepów w Hongkongu, Grupa aktywnie stara się rozwijać swoją sieć sklepów, szukając luk w obszarach nieturystycznych, aby lepiej służyć lokalnym konsumentom, a także najlepszym lokalizacjom turystycznym. Trzy dodatkowe nowe sklepy zostaną dodane w Hongkongu, jeden w Wong Chuk Hang, jeden w dzielnicy Central i jeden w Kai Tak, który zostanie otwarty w przyszłym roku.
Z drugiej strony sprzedaż offline Grupy w Azji Południowo-Wschodniej w tym okresie spadła nieznacznie o 3,2% rok do roku, przy spadku sprzedaży w tych samych sklepach o 1,4%. Mimo to sprzedaż offline osiągnęła 80,3% poziomu sprzed pandemii.
Grupa planuje także ponowne wejście na rynek singapurski w ramach ekspansji na rynek SEA. Spółka zawarła umowy najmu na otwarcie trzech sklepów detalicznych Sa Sa w drugiej połowie tego roku obrotowego.
W marcu 2024 r. podpisano pierwszą umowę najmu zlokalizowaną w Westgate, najważniejszym centrum handlowym CapitaLand zajmującym się stylem życia i rodziną w zachodniej części Singapuru. Te trzy nowe sklepy w Singapurze chcą przywrócić swoją obecność w trybie offline i uzupełnić istniejącą działalność internetową, tworząc podwaliny pod dalszy rozwój w Azji Południowo-Wschodniej. W drugiej połowie roku Grupa doda także dwa sklepy w Kuala Lumpur.
Nie przegap: Boom sprzedaży internetowej Sasa w Hongkongu
W Chinach kontynentalnych grupa prowadziła o siedem sklepów stacjonarnych mniej w porównaniu z poprzednim okresem, a sprzedaż offline spadła o 25,2% do 84,8 mln HKD. Tymczasem sprzedaż internetowa w Chinach kontynentalnych stanowiła około 65,3% całkowitej sprzedaży. Grupa stwierdziła, że głównym przedmiotem długoterminowej strategii wzrostu grupy pozostają Chiny kontynentalne.
Patrząc w przyszłość, grupa spodziewa się wzrostu konsumpcji w sektorach handlu detalicznego i turystyki w związku ze stymulującymi środkami gospodarczymi wdrożonymi przez rządy Hongkongu i Makau. Działania te mają na celu pobudzenie wzmożonej atmosfery wydawania pieniędzy w okresie zbliżających się świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku.
Simon Kwok, prezes i dyrektor generalny grupy, powiedział: „Rząd HKSAR aktywnie stymulował turystykę i organizował różne wystawy biznesowe, które pomogły poprawić nastroje konsumentów i stworzyć okazję do wydatków. Grupa przygotowywała się na powrót turystyki, przyjmując elastyczne praktyki zarządzania, w tym wydłużając godziny otwarcia sklepów, odświeżając asortyment produktów, elastycznie dostosowując rozmieszczenie personelu pierwszej linii i zapasy, aby sprostać rosnącemu popytowi.
Powiązane artykuły:
Boom sprzedaży internetowej Sasa w Hongkongu
Sasa ma spadek sprzedaży online i planuje zbudować zespół zajmujący się transmisją na żywo
Sasa zamknie 20 kolejnych sklepów w Hongkongu i przestawi się na sprzedaż online