Rozrywka

SAG-AFTRA oczekuje na odpowiedź studia na najnowsze propozycje sztucznej inteligencji – ostateczny termin

  • 3 listopada, 2023
  • 7 min read


AKTUALIZACJA 21:17: Telewizyjny/Teatralny Komitet Negocjacyjny SAG-AFTRA poinformował dziś wieczorem członków, że oczekują na wczorajszą odpowiedź ze studiów na temat sztucznej inteligencji gildii, a także na „kompleksową kontrpropozycję” aktorów, którą przedstawili AMPTP pięć dni temu.

Jak powiedział wam wcześniej Deadline, dzisiaj nie było rozmów, jednak źródła podają, że studia przeglądają wszystkie dane wywiadowcze AI, które gildie im przedstawiły.

„Komitet Negocjacyjny był dziś w gotowości w oczekiwaniu na odpowiedź AMPTP zarówno w sprawie przedstawionego wczoraj stanowiska dotyczącego sztucznej inteligencji, jak i kompleksowej kontrpropozycji, którą przegłosowaliśmy pięć dni temu” – czytamy w dzisiejszym oświadczeniu Komitetu Negocjacyjnego ds. telewizji i teatru.

„Nasz zespół nie może się doczekać jutrzejszych dalszych negocjacji z firmami” – zakończył oświadczenie.

Jutro, w piątek, przypada 113. dzień strajku aktorów. Źródła po obu stronach nie byłyby zszokowane, gdyby rozmowy przedłużyły się do weekendu. Powiedziano nam, że dyrektorzy generalni studiów są w pogotowiu podczas zoomu lub osobiście, jeśli zostanie o to poproszony.

Powiedziano nam, że gildia i studia są w dobrym miejscu, jeśli chodzi o warunki udziału w przychodach ze strumieniowego przesyłania strumieniowego, jednakże szczegóły pozostały niejawne.

POPRZEDNIE WYŁĄCZNIE: W czwartek na froncie negocjacyjnym SAG-AFTRA panował spokój.

Po szaleństwie plotek, które pojawiły się w ciągu ostatnich kilku dni, że umowa między SAG-AFTRA a AMPTP jest prawie zawarta, według informatora dzisiejszy dzień był „bardziej grą na czekanie”. Po środowych dyskusjach na wysokim szczeblu na temat zabezpieczeń sztucznej inteligencji i nie tylko, studia milczały w 112. dniu strajku aktorów.

Chociaż spodziewano się, że obie strony porozmawiają dzisiaj, AMPTP nie odpowiedziało na poprawioną propozycję sztucznej inteligencji przesłaną przez gildię w środę. Słyszymy, że nie odpowiedziała także na samozwańczą „kompleksową kontratak” przedstawioną przez SAG-AFTRA 28 października. W związku z tym nie odbyły się dzisiaj żadne formalne rozmowy pomiędzy głównym negocjatorem gildii Duncanem Crabtree-Ireland a prezydent AMPTP Carol Lombardini.

Warto przeczytać!  Lala Kent chce „szlochać” po „najbardziej wyczerpującym” spotkaniu „Pump Rules”.

Mimo to, po półtora tygodnia od ostatniej rundy wznowionych rozmów, źródła po obu stronach pozostają optymistami i ostrzegają, aby nie wczytywać się zbyt wiele w dzisiejsze nierozmowy. „Byłbym zmartwiony, gdyby wrócili do nas za kilka godzin, wtedy pomyślałbym, że nie przyjmują [the proposals] poważnie” – powiedziało Deadline źródło gildii. „Tak to powinno działać, jeśli chcemy osiągnąć dobre i uczciwe porozumienie”.

Nie ma słowa, czy zaplanowano dalsze rozmowy, chociaż oczekuje się, że AMPTP odpowie „wkrótce”, jak powiedział weteran branży, który określi kalendarz.

Jeśli chodzi o inny utwór, choć nic nie jest ostateczne, wydaje się, że według źródła studyjnego obie strony osiągnęły „wygodny poziom”, jeśli chodzi o udział wykonawców w przychodach finansowych ze transmisji strumieniowej, choć szczegółów pozostaje niewiele.

Jak stało się powszechne, odkąd strony wznowiły rozmowy 24 października osobiście i wirtualnie, ani SAG-AFTRA, ani AMPTP nie odpowiedziały dzisiaj na prośby o komentarz przesłane przez Deadline. Jeśli i kiedy to zrobią, zaktualizujemy ten post.

SAG-AFTRA

Linia pikiet na ulicach została dziś wstrzymana w Fox i nadal jest zawieszona w Universal, ale członkowie gildii maszerowali w Netflix, Sony, Disney, Paramount, Warner Bros Discovery i Amazon. Crabtree-Ireland pojawił się w siedzibie Amazon w Culver City w godzinach porannych, aby chwilę przejść się po kolejce.

Szacuje się, że w związku ze strajkiem WGA na początku maja i pikietami SAG-AFTRA w połowie lipca działania pracownicze kosztowały dotychczas gospodarkę Kalifornii ponad 6,5 miliarda dolarów oraz 45 000 miejsc pracy w sektorze rozrywki, z czego wiele pracujące rodziny nie zobaczą stałej wypłaty przez sześć miesięcy.

Dziś rano dyrektor finansowy Paramount Global, Naveen Chopra, powiedział podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników spółki, że wpływ finansowy strajków na spółkę wynosi „prawie 60 milionów dolarów kosztów przestojów związanych ze strajkiem. Są to wydatki przyrostowe ponoszone w celu utrzymania zdolności produkcyjnych w czasie trwania strajku. Koszty te wpłynęły zarówno na nasze segmenty mediów telewizyjnych, jak i rozrywki filmowej.

Warto przeczytać!  Gwiazdy na premierze filmu Wesa Andersona „Asteroid City” w Cannes

Podczas tej samej rozmowy dyrektor generalny Paramount Global, Bob Bakish, wyjaśnił dalej wpływ strajków na firmę, dodając: „Widzieliście, że niedawno wprowadziliśmy pewne zmiany w naszej ofercie filmowej, na które wpływ miał ciągły strajk SAG-AFTRA. I mimo że „późna noc” znów działa, scenariuszowa część telewizji w dalszym ciągu dotknięta jest strajkiem”.

„Oczywiście wszyscy mamy nadzieję, że wkrótce wrócimy do pracy” – powiedział.

Chociaż szef Paramount Global był często informowany, nie był bezpośrednio zaangażowany w negocjacje w zeszłym tygodniu.

Gang of Four, który uczestniczył w zeszłym tygodniu, główny dyrektor generalny Gang of Four – Donna Langley z NBCUniversal, David Zaslav z Warner Bros Discovery, Ted Sarandos z Netflix i Bob Iger z Disneya – nie brali udziału w rozmowach w ostatnich dniach, a stanowiska Crabtree-Ireland i Lombardini przejęli. Czas pokaże, czy dyrektorzy generalni powrócą do rozmów w dowolnym momencie, po zapoznaniu się z ich zespołami prawnymi, którzy pełnią rolę lidera. Jednak, jak nam powiedziano, Langley, Zaslav, Sarandos i Iger pozostają w gotowości na wszelkie zbliżające się Zoomy i spotkania.

Studia są ogarnięte niepokojem i pragną przyspieszyć produkcję fabularną i telewizyjną, szczególnie w przypadku filmów, które zamknięto w połowie, tj. Deadpool 3, Misja: Niemożliwe 8 I Gladiatorzy 2 pośród innych. Chociaż w pozostałych, wypełnionych wakacjami dwóch miesiącach 2023 roku pozostało tylko określona liczba dni zdjęciowych, można wykonać pracę, która sprawi, że niektóre maszty dotrzymają daty premiery kinowej w 2024 roku. Już teraz niezależnie od materiału filmowego, jaki wpadnie twórcom filmowym, są w montażowni, montują i przygotowują się do rozpoczęcia rozmów IATSE w przyszłym roku.

Warto przeczytać!  Marie Osmond podwaja decyzję, by nie zostawiać swoim dzieciom spadku

Jedno jest pewne, mówią nam wszystkie strony: postępy poczynione przez skrybów i aktorów w zawieraniu umów przygotują grunt pod rozmowy IATSE i Teamsters w przyszłym roku.

Zarówno IATSE, jak i Teamsterzy często i głośno wspierają WGA i SAG-AFTRA, podkreślając solidarność związkową. Od gildii po studia, streamerów i osoby prywatne – wszyscy martwią się tym, co sztuczna inteligencja może oznaczać dla nich i branży

Crabtree-Ireland powiedział w zeszłym miesiącu Deadline na New York Comic-Con, że jeśli chodzi o sztuczną inteligencję, „rodzaje barier ochronnych, które chcemy postawić wokół tej technologii, nie zależą od rozwoju tej technologii”. Dodał o celach SAG-AFTRA: „Pomysł, zgodnie z którym wykonawca ma prawo do świadomej zgody na wykorzystanie jego wizerunku i podobizny w tworzeniu cyfrowej repliki – każdy wykonawca powinien mieć to prawo w dowolnej formie technologii, w tym Sztuczna inteligencja i narzędzia AI, które zostały opracowane w tym celu.”

„Myślę więc, że bariery, które stawiamy wokół sprawiedliwego wynagrodzenia i świadomej zgody, to elementy, które mogą rosnąć wraz z branżą i stanem technologii” – stwierdziła Crabtree-Ireland.

Najważniejsze talenty będą chronione, ale kluczem dla SAG-AFTRA jest zapewnienie, że statyści i wykonawcy znajdujący się na dole listy zgłoszeń mają prawa do sztucznej inteligencji również w umowach ze studiami. Jednym ze specyficznych żądań, do którego gildia powraca wielokrotnie, jest to, że podobizna jej członków nie będzie powielana nieskończoną liczbę razy bez należnej rekompensaty. Obecnie podstawowa koncepcja wysunięta przez gildię jest taka, że ​​sztuczna inteligencja będzie wykorzystywana i opłacana indywidualnie dla każdego projektu, aby zapobiegać nadużyciom i utrzymać opłacalny zawód dla zdecydowanej większości ze 160 000 członków SAG-AFTRA.


Źródło