Rozrywka

SAG-AFTRA ogłasza umowę z firmą AI Narrativ

  • 14 sierpnia, 2024
  • 3 min read
SAG-AFTRA ogłasza umowę z firmą AI Narrativ


SAG-AFTRA ogłosiła zawarcie umowy z firmą Narrativ, zajmującą się sztuczną inteligencją. Dzięki niej członkowie będą mogli licencjonować swoją cyfrową replikę głosu do wykorzystania w reklamach audio.

Narrativ to internetowy rynek, na którym marki mogą używać AI do tworzenia reklam audio. Według związku firma zgodziła się na umowę, która w znaczący sposób odnosi się do świadomej zgody, wymogów dotyczących wynagrodzenia i innych zabezpieczeń dla członków.

„Nie wszyscy członkowie będą zainteresowani skorzystaniem z możliwości, jakie może zaoferować licencjonowanie ich cyfrowych replik głosu, i to jest zrozumiałe. Ale dla tych, którzy to zrobią, teraz macie bezpieczną opcję” — powiedział w oświadczeniu dyrektor wykonawczy SAG-AFTRA i główny negocjator Duncan Crabtree-Ireland. „Narrativ zgodził się na nasze warunki, a jego platforma jest doskonałym przykładem tego, jak sztuczna inteligencja może być etycznie wykorzystywana, poprzez oddanie wynagrodzenia, świadomej zgody i kontroli w ręce poszczególnych wykonawców”.

Oprócz aprobaty Crabtree-Ireland, umowa została również zatwierdzona przez Stały Komitet ds. Umów Handlowych i Narodowy Komitet Wykonawczy.

Każdy wykonawca, który zarejestruje się w Narrativ, może określić swoje preferencje reklamowe, a także ustalić własną stawkę za korzystanie z cyfrowej repliki głosu. Marki muszą uzyskać zgodę wykonawców na każde użycie ich cyfrowej repliki głosu w reklamie.

Warto przeczytać!  Syn Guya Fieriego, Hunter, zaręczył się z zawodniczką pickleballa Tarą Bernstein po tym, jak podczas obchodów Święta Dziękczynienia oświadczył się: „Witamy w rodzinie”

Ponadto, za każdą reklamę wygenerowaną na stronie, która obejmuje wykonawcę SAG-AFTRA, składki zostaną przekazane na plany zdrowotne i emerytalne związku. Oznacza to, że te płatności pomogą aktorom kwalifikować się do świadczeń, a także wesprą bezpieczeństwo finansowe planów.

„To nowa granica reklamy cyfrowej. AI umożliwia spełnienie marzeń każdego marketera — daje im narzędzia do przekazywania właściwego komunikatu, używając głosu, który znajdzie oddźwięk u właściwej osoby, we właściwym miejscu i czasie” — powiedział współzałożyciel Narrativ, Ben Gottdiener, w swoim oświadczeniu. „Etyczne wykorzystanie AI nie unieważnia tej wizji. Wzmacnia ją. Zapewniając, że każda osoba zaangażowana w tworzenie tej wiadomości jest informowana o jej zawartości, wyraża zgodę na jej wykorzystanie i jest uczciwie wynagradzana, sprawiamy, że ta wizja jest trwała, powtarzalna i realna”.

To nie jest pierwsza umowa, jaką SAG-AFTRA zawarła z firmą AI. W styczniu związek zawarł porozumienie z Replica Studios dotyczące wykorzystania cyfrowych replik głosu AI w grach wideo. Związek nie jest w tym odosobniony. W maju Creative Artists Agency również rozpoczęła współpracę z firmą AI o nazwie Veritone w celu przechowywania cyfrowych zasobów klientów.

Warto przeczytać!  Anna Delvey podpisuje kontrakt na serial bez scenariusza „Delvey's Dinner Club”

Ta najnowsza umowa pojawia się, gdy SAG-AFTRA strajkuje przeciwko 10 dużym firmom gier wideo po ponad roku negocjacji nowej umowy Interactive Media Agreement — a wszystko to z powodu AI. Związek utrzymuje, że nie był w stanie zapewnić ochrony w swojej najnowszej umowie, która obejmuje wszystkich wykonawców, w szczególności wykonawców motion capture, bez luk związanych z tym, czy podobizny aktorów są rozpoznawalne.

W niedawnym wywiadzie dla Deadline na linii pikiet w Warner Bros. Games Inc. Crabtree-Ireland przyznał, że SAG-AFTRA zawarło umowy z firmami AI, takimi jak Replica i Narrativ, mówiąc, że celem jest „wspieranie firm, które działają odpowiedzialnie i etycznie, i podjęcie walki z firmami, które tego nie robią”.


Źródło