Podróże

Samochód kempingowy GMC Bus z 1965 roku

  • 26 grudnia, 2022
  • 5 min read
Samochód kempingowy GMC Bus z 1965 roku


Ten klasyczny samochód kempingowy rozpoczął życie jako autobus transportowy w bazie wojskowej Fort Ord w zatoce Monterey w Kalifornii w 1965 roku. W tej roli bez wątpienia przewiózłby tysiące nowych żołnierzy przed ich wysłaniem na wojnę w Wietnamie.

W późniejszych latach autobus uległ awarii silnika i został sprzedany jako nadwyżka wojskowa. Na szczęście kupił go ktoś, kto wymienił silnik i skrzynię biegów, zanim całkowicie przebudował autobus na luksusowego, a teraz zdecydowanie retro, kampera.

Szybkie fakty – samochód kempingowy GMC Bus z 1965 roku

  • Ten samochód kempingowy jest oparty na autobusie GMC z 1965 roku, a konkretnie na autobusie GM „New Look”, który został wprowadzony w 1959 roku jako ulepszenie wcześniejszego autobusu GM Transit Bus, który z mocą wsteczną został nazwany autobusem „Old Look”.
  • W autobusie GMC „Mew Look” wykorzystano niezwykłą skorupową konstrukcję ze wzmocnioną skórą, która radziła sobie bez tradycyjnego podwozia, co znacznie pomogło zmniejszyć wagę i zużycie paliwa.
  • Stworzono szeroką gamę autobusów GMC do wielu zastosowań, od transportu miejskiego i autobusów szkolnych po transport wojskowy i nie tylko.
  • W trakcie produkcji w latach 1959-1986 zbudowano łącznie ponad 44 000 egzemplarzy.
Warto przeczytać!  7 najlepszych miejsc do odwiedzenia w Ekwadorze w 2024 roku

Krótka historia kampera

Nie ma całkowitej zgody co do tego, kto i kiedy zbudował pierwszy samochód kempingowy, ale wiemy, że pierwszym produkowanym kamperem był prawie na pewno model Touring Landau oferowany przez Pierce-Arrow Motor Car Company w 1910 roku.

Samochód kempingowy autobusu GMC 16

Opis obrazuSamochód kempingowy ma z przodu dwa elektryczne fotele kapitańskie z sześciokierunkową regulacją.

Touring Landau był kamperem w każdym nowoczesnym znaczeniu tego słowa, oferował pokładową toaletę i dużo miejsca na sprzęt kempingowy. Warto pamiętać, że w 1910 r. nie było autostrad i stosunkowo mało uszczelnionych dróg, więc każda wyprawa terenowa mogła być przygodą – dlatego opracowano Touring Landau.

W 1915 r. koncepcja kampera eksplodowała w świadomości wielu Amerykanów dzięki specjalnie zbudowanemu „Gypsy Van” należącemu do rodziny Conklin, która wyruszyła z Huntington w stanie Nowy Jork na wyprawę pod namiot.

Cygańska furgonetka została zbudowana przez firmę Roland Conklin’s Gas-Electric Motor Bus Company. Przygody rodziny Conklinów w drodze do San Francisco były szeroko opisywane w ówczesnych gazetach, w tym w The New York Times.

W latach dwudziestych XX wieku koncepcja przyczepy kempingowej lub kampera była dobrze ugruntowana, a w latach trzydziestych firmy takie jak Bowlus i Airstream produkowały swoje kultowe, całkowicie aluminiowe przyczepy, które czerpały inspirację ze świata lotnictwa.

Warto przeczytać!  Biuro podróży Heather życzy Nowego Roku 2023, podpowiada najlepsze miejsca

Po drugiej wojnie światowej koncepcja kampera zyskała na popularności, firma Winnebago została założona w 1958 roku, a do lat 70. największy amerykański producent samochodów, General Motors, miał w produkcji GMC Motorhome.

Samochód kempingowy autobusu GMC 10

Opis obrazuDo dyspozycji Gości jest również w pełni wyposażona łazienka z oddzielnym prysznicem.

Dziś branża samochodów kempingowych odnotowuje roczne obroty w miliardach dolarów, wielu Amerykanów spędzało wakacje w kamperach jako dzieci, a kiedy mają własne dzieci, powtarzają to doświadczenie.

Pokazany tutaj samochód kempingowy GMC Bus z 1965 r

Autobus, który widzisz, zaczął swoje życie skromnie, jak wspomniano we wstępie, był używany do ciągnięcia żołnierzy po bazie wojskowej Fort Ord, aż pewnego dnia zepsuł mu się silnik i został sprzedany jako nadwyżka.

Następnie został kupiony przez nowego właściciela, który rozpoczął kompletną przebudowę i remont. Autobus został gruntownie zmodyfikowany pod kątem nowego życia jako dom na kółkach.

Jest teraz napędzany sześciocylindrowym silnikiem Cummins ISL-350 o pojemności 8,9 litra, współpracującym z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów Allison. Jest również wyposażony w elektronicznie sterowany tempomat, system poziomowania i polerowane aluminiowe felgi Alcoa z oponami Michelin.

Samochód kempingowy autobusu GMC 6

Opis obrazuJadalnia znajduje się tuż obok kuchni i oferuje znacznie wygodniejsze siedzenia niż te, do których przywykliśmy w kamperach.

Wewnątrz znajdziesz piękne szafki wewnętrzne z drewna Koa, barek, łazienkę z toaletą i oddzielnym prysznicem, aneks kuchenny z czteropalnikową kuchenką i piekarnikiem, lodówką i kostkarką, centralny system odkurzania, dwa telewizory z systemem Bose nagłośnienie i głośniki Boston Acoustics oraz antenę telewizji satelitarnej.

Warto przeczytać!  4 niedoceniane europejskie miasta, które warto odwiedzić tej zimy

Na dachu znajduje się panel słoneczny, który pomaga utrzymać ładowanie rzeczy w ruchu, a także klimatyzator Polaris, 19-metrową markizę, szklane okna typu Peninsula Glass Thermo-Pane i podgrzewaną suszarkę do hamulców pneumatycznych Meritor WABCO.

Ma teraz przetoczyć się po kamperze w styczniu z Mecum, jeśli chcesz przeczytać więcej na ten temat lub zarejestrować się do licytacji, możesz odwiedzić listę tutaj.

Samochód kempingowy GMC Bus 20
Samochód kempingowy autobusu GMC 19
Samochód kempingowy autobusu GMC 18
Samochód kempingowy autobusu GMC 17
Samochód kempingowy autobusu GMC 15
Samochód kempingowy autobusu GMC 14
Samochód kempingowy autobusu GMC 13
Samochód kempingowy autobusu GMC 12
Samochód kempingowy autobusu GMC 11
Samochód kempingowy autobusu GMC 8
Samochód kempingowy autobusu GMC 7
Samochód kempingowy autobusu GMC 5
Samochód kempingowy autobusu GMC 4
Samochód kempingowy GMC Bus 2
Samochód kempingowy GMC Bus 1
Samochód kempingowy autobusu GMC 3

Zdjęcia dzięki uprzejmości Mecum



Źródło