Motoryzacja

Samochody elektryczne Forda zostaną podłączone do 12 000 superładowarek Tesli w Kanadzie i USA

  • 26 maja, 2023
  • 5 min read
Samochody elektryczne Forda zostaną podłączone do 12 000 superładowarek Tesli w Kanadzie i USA


DETROIT — Wszystkie obecne i przyszłe pojazdy elektryczne Ford Motor Co. będą miały dostęp do około 12 000 stacji ładowania Tesla Supercharger w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie począwszy od przyszłej wiosny.

Dyrektor generalny Forda Jim Farley i dyrektor generalny Tesli Elon Musk ogłosili porozumienie w czwartek podczas czatu audio „Twitter Spaces”.

„Uważamy, że jest to ogromny ruch dla naszej branży i dla wszystkich klientów elektrycznych” – powiedział Farley.

Musk powiedział, że nie chce, aby sieć Tesli była „ogrodem otoczonym murem” i chce go wykorzystać do wspierania zrównoważonego transportu.

„Naszym zamiarem jest zrobienie wszystkiego, co możliwe, aby wesprzeć Forda i sprawić, by Ford był na równych prawach w Tesla Superchargers” – powiedział Musk.

Farley powiedział, że właściciele Forda będą musieli zapłacić, być może miesięczną subskrypcję, ale nie podał szczegółów. Szczegóły jakichkolwiek ustaleń finansowych między Fordem a Teslą nie zostały ogłoszone.

Począwszy od 2025 roku, Ford przestanie budować swoje pojazdy elektryczne z tradycyjnymi portami Combined Charging System (CCS), zastępując je preferowanym przez Teslę portem ładowania North American Charging Standard (NACS), eliminując potrzebę stosowania specjalnego adaptera.

Ford powiedział, że złącze Tesli jest mniejsze i lżejsze niż te używane przez innych producentów samochodów.

Farley powiedział, że Superchargery Tesli mają świetne lokalizacje.

Warto przeczytać!  Ubezpieczyciele i producenci samochodów: jak uwolnić potencjał prawdziwej współpracy

„Uwielbiamy lokalizacje. Uwielbiamy niezawodność” — powiedział.

Dodał, że dołączą do własnej sieci ładującej Forda Blue Oval, która ma około 10 000 stacji szybkiego ładowania.

Właściciele pojazdów elektrycznych Forda będą mogli bezproblemowo uzyskać dostęp do ładowarek Tesli za pomocą aplikacji Forda, powiedział Musk.

Tesla ma około 17 000 stacji Supercharger w Stanach Zjednoczonych Według Departamentu Energii w Stanach Zjednoczonych jest około 54 000 publicznych stacji ładowania, ale wiele z nich ładuje się znacznie wolniej niż stacje Tesli.

Umowa Ford-Tesla jest odrębna od planu otwarcia części sieci ładowania Tesli dla wszystkich pojazdów elektrycznych.

Biały Dom ogłosił w lutym, że co najmniej 7500 ładowarek z sieci Tesli Supercharger i Destination Charger będzie dostępnych dla pojazdów elektrycznych innych niż Tesla do końca 2024 roku.

A CO Z ISTNIEJĄCYMI ŁADOWARKAMI?

Niejasne pozostaje, jak dokładnie obecna sieć zewnętrznych ładowarek Forda obejmująca około 84 000 ładowarek, w tym 10 000 szybkich ładowarek, będzie współdziałać z pojazdami elektrycznymi Ford zbudowanymi z portem ładowania NACS począwszy od 2025 r. Rzecznik powiedział, że oczekuje się, że zewnętrzne stacje ładujące będą ostatecznie zaoferuje wtyczki, które łączyłyby się z portami NACS, chociaż nie jest jasne, kto miałby za to zapłacić.

Dealerzy Forda, w ramach szeregu standardów, aby sprzedawać przyszłe pojazdy elektryczne, są zobowiązani do budowy szeregu stacji ładowania. Rzecznik powiedział, że czwartkowe ogłoszenie nie zmienia tych wymagań.

Warto przeczytać!  Chińskie samochody napędzają odrodzenie rosyjskich fabryk samochodowych

„Program Model e został opracowany w porozumieniu z naszymi dealerami i ma na celu zapewnienie najlepszej w swojej klasie obsługi klienta” – powiedział rzecznik. „Wyposażenie określone w aktualnych standardach ładowania w pełni obsługuje istniejącą ofertę Forda CCS BEV, a w połączeniu z adapterem NACS-do-CCS będzie obsługiwać przyszłe pojazdy Forda wyposażone w port wlotowy Tesla NACS”.

Nadal nie jest jasne, czy sprzedawca byłby zobowiązany do dostarczenia adaptera, czy też klient byłby odpowiedzialny za przyniesienie własnego.

„Tesla przewodzi branży w tworzeniu dużego, niezawodnego i wydajnego systemu ładowania i cieszymy się, że możemy połączyć siły w sposób korzystny dla klientów i ogólnego przyjęcia pojazdów elektrycznych” — powiedział Marin Gjaja, dyrektor ds. w oświadczeniu. „Sieć Tesla Supercharger charakteryzuje się doskonałą niezawodnością, a wtyczka NACS jest mniejsza i lżejsza. Ogólnie rzecz biorąc, zapewnia to klientom doskonałe wrażenia”.

ROZWÓJ WDZIĘCZNOŚCI

Farley powiedział, że docenił sieć ładowania Tesli podczas rodzinnych wakacji w zeszłym roku.

„Moje dzieci patrzyły na mnie i mówiły:„ Hej, tato, jest jeszcze jedna ładowarka Supercharger, możemy na tym poprzestać?’ a ja na to: „Nie, musimy iść tutaj, za ten inny budynek” – powiedział. „Stało się dla mnie oczywiste, jaką pracę wykonał zespół (Musk) i co to oznacza dla klientów”.

Warto przeczytać!  Internetowy sprzedawca używanych pojazdów Clutch zwolnił 65% pracowników, opuszczając zachodnią Kanadę

Musk i Farley, których czwartkowe wieczorne ogłoszenie miało aż 115 000 słuchaczy, powiedzieli, że będą nadal poszukiwać sposobów współpracy w celu zwiększenia adopcji pojazdów elektrycznych.

To powiązanie jest godne uwagi, biorąc pod uwagę czasami burzliwą przeszłość tej pary.

Farley i Ford są znani z tego, że atakują Muska i Teslę w przemówieniach, na Twitterze iw reklamach.

Na przykład, kiedy firma wprowadziła na rynek technologię wspomagania kierowcy BlueCruise, Farley napisał na Twitterze: „przetestowaliśmy to w prawdziwym świecie, więc nasi klienci nie muszą tego robić”, ujęcie technologii AutoPilot Tesli.

Musk odpowiedział fragmentem wideo filmu „Tommy Boy” z udziałem zmarłego kuzyna Farleya, komika Chrisa Farleya.

Jedna z niedawnych reklam Forda naśmiewała się z tych, którzy „odlatują na swoich własnych statkach kosmicznych, gdy sprawy stają się trudne”, nawiązując do prób Muska i innych miliarderów w komercyjnych firmach kosmicznych.

A specjaliści od PR Forda szybko zwracają uwagę, że samochody dostawcze obsługi klienta Tesli to często napędzane gazem Fordy Transity.

Ale w czwartkowy wieczór obaj dyrektorzy generalni byli dla siebie komplementami.

„To bardzo trudne, co zrobiła Tesla” – powiedział Farley. „Całkowicie szanuję ich za to, że stworzyli pojazd z możliwością pełnej aktualizacji oprogramowania”.

— Z plikami od Associated Press i Michaela Martineza z siostrzanej publikacji Automotive News.


Źródło