Samolot Air India AI-1179 bezpiecznie wylądował w San Francisco po prawie 30 godzinach
W ostatniej aktualizacji z soboty, Air India ogłosiło, że lot, obecnie oznaczony jako AI 1179, bezpiecznie dotarł do San Francisco.
„AI 1179 wylądował bezpiecznie w San Francisco o godzinie 20:27 czasu lokalnego (19 lipca). Dziękujemy DGCA, rządowi Indii, Ambasadzie Indii w Rosji, władzom rosyjskim, Transportation Security Administration (TSA), US Customs and Border Protection, Krasnoyarsk International Airport i wszystkim zaangażowanym partnerom za wsparcie w tej sytuacji. Na koniec dziękujemy pasażerom AI183 z 18 lipca za cierpliwość i zrozumienie podczas przekierowania. Bezpieczeństwo pozostaje naszym najważniejszym priorytetem i czymś, na czym nigdy nie pójdziemy na kompromis” — napisała linia Air India w swoim poście na X.
18 lipca lot AI-183 linii Air India z 225 pasażerami i 19 członkami załogi, który wystartował z Delhi o 18:00, został przekierowany na lotnisko międzynarodowe w Krasnojarsku w Rosji z przyczyn technicznych. Później wykonał lądowanie zapobiegawcze w Krasnojarsku po tym, jak załoga kokpitu wykryła potencjalny problem w luku bagażowym.
Pasażerowie i załoga opuścili pokład i zostali przewiezieni do budynku terminalu w celu przeprowadzenia dalszych procedur. Ponieważ Air India nie miała swojego personelu w KJA, zorganizowano wsparcie osób trzecich, aby zapewnić pasażerom wszelką niezbędną pomoc.
Linie lotnicze Air India poinformowały również pasażerów, że są w kontakcie z agencjami rządowymi i organami regulacyjnymi oraz że podejmują działania w celu jak najszybszego zorganizowania lotu promem do KJA, aby pasażerowie mogli dotrzeć do San Francisco.
Tego samego dnia lot promowy AI1179 wystartował z Mumbaju (BOM) do Krasnojarska w Rosji (KJA), spodziewając się lądowania o godzinie 20:00 czasu lokalnego 19 lipca.
Air India poinformowało pasażerów, że na pokładzie samolotu znajduje się zespół Air India, w tym załoga i personel ochrony, aby zapewnić pasażerom i personelowi KJA wszelkie wsparcie, jakiego mogą potrzebować. Linia lotnicza poinformowała, że prom przewoził niezbędne rzeczy, oprócz wystarczającej ilości jedzenia dla wszystkich pasażerów. Linia lotnicza uruchomiła również specjalną infolinię dla rodziny, krewnych i przyjaciół gości AI183, aby uzyskać wszelkie informacje, których mogą potrzebować.
Samolot AI1179 wystartował z Krasnojarska o północy czasu lokalnego 20 lipca do San Francisco (SFO), zabierając ze sobą wszystkich pasażerów i załogę samolotu AI183. Air India poinformowało, że zmobilizowało dodatkowe wsparcie naziemne w San Francisco w celu przeprowadzenia formalności odprawy dla wszystkich pasażerów po przylocie.
Linie lotnicze poinformowały, że zespół w San Francisco był przygotowany, aby zapewnić pasażerom wszelką niezbędną pomoc, w tym, ale nie wyłącznie, opiekę medyczną, transport lądowy i dalsze połączenia w stosownych przypadkach. Ostatecznie lot AI 1179 wylądował bezpiecznie, kończąc 48-godzinną podróż dla pasażerów.
(Możesz już zasubskrybować nasz kanał WhatsApp Economic Times)