Podróże

Samoloty, pociągi i zmiany klimatyczne

  • 11 listopada, 2023
  • 6 min read
Samoloty, pociągi i zmiany klimatyczne


Badania pokazują, że pociągi pociskowe stanowią niezawodną i odporną alternatywę dla zakłóceń w lotach spowodowanych silnymi wiatrami i burzami wynikającymi z globalnego ocieplenia.

Przez Alana OhnsmanaPracownicy Forbesa


Apodróże generują duże ilości zanieczyszczeń węglem, przyczyniając się do kryzysu klimatycznego, którego pogarszająca się pogoda sprawia, że ​​podróże lotnicze stają się bardziej burzliwe i nieprzyjemne. Ponieważ w nadchodzących latach warunki te będą się nasilać, badania sugerują, że szybkie pociągi – których nie ma w USA – byłyby odporną alternatywą.

Według Biura Statystyk Transportu w tym roku odnotowano już ponad 1 milion opóźnień przylotów, co stanowi około 23% wszystkich lotów, co stanowi najwyższy wskaźnik od dekady. Konsensus naukowy sugeruje, że przyczyną gwałtownego wzrostu zakłóceń jest stale pogarszająca się pogoda związana z kryzysem klimatycznym.

Według danych Federalnej Administracji Lotniczej około 75% opóźnień lotów w USA wynika z pogody, a tego lata był to szczególnie silny ból głowy podczas intensywnych burz i upałów, powiedział Forbesowi Zhenhua Chen, profesor planowania przestrzennego na Ohio State University. Przeprowadził szeroko zakrojone badania nad wpływem pogody na samoloty i pociągi i odkrył, że miejsca, w których znajdują się pociągi błyskawiczne łączące główne miasta – takie jak Chiny, Europa i Japonia – zapewniają podróżnym możliwość odbywania podróży na krótkich i średnich dystansach, gdy zła pogoda wstrzymuje loty. Uważa on, że brak tej alternatywy w USA ma konsekwencje gospodarcze.

„Niezbudowanie systemu kolei dużych prędkości dla Stanów Zjednoczonych wiąże się z kosztami alternatywnymi” – powiedział Chen, który szeroko badał wpływ złej pogody na podróże samolotami i koleją, szczególnie w Chinach. „Firmy mają także do czynienia ze spadkiem produktywności. To najważniejsza rzecz, którą wielu decydentów zignorowało”.

Paul Williams, naukowiec zajmujący się atmosferą na brytyjskim Uniwersytecie w Redding, bada zmiany w strumieniu strumieniowym, które zwiększają turbulencje powietrza. Badania opublikowane w czerwcu 2023 r., których jest współautorem, wykazały, że gwałtowne wzrosty „turbulencji czystego powietrza” były szczególnie zauważalne w ruchliwych regionach lotów w USA i Północnym Atlantyku. Z raportu tego wynika również, że między 1979 a 2020 rokiem liczba takich incydentów wzrosła o 55%.

Nawet niektórzy urzędnicy linii lotniczych przyznają, że zmiana klimatu ma wpływ na biznes.

„Myślę, że w miarę ocieplania się klimatu prawdopodobieństwo wystąpienia nieregularnych operacji będzie coraz większe” – powiedział dyrektor generalny United Airlines Scott Kirby podczas konferencji prasowej. Polityka wydarzenie w lipcu. „Więcej ciepła w atmosferze, termodynamika 101 – będziemy mieli więcej burz”.

Szybki Laggard

Sześć dekad po debiucie w Japonii shinkansen systemu, szybkie pociągi o prędkości 300 kilometrów na godzinę (186 mil na godzinę) lub większej przemierzają Europę, Koreę Południową, Tajwan, a zwłaszcza Chiny z rozległą siecią o długości 26 000 mil. Wkrótce Maroko dołączy do Arabii Saudyjskiej i indonezyjskiej wyspy Java, debiutując własnym systemem. Wyraźnie nieobecne: Stany Zjednoczone, które w ogóle nie mają prawdziwych pociągów dużych prędkości. To może się zmienić w ciągu najbliższych kilku lat, w wyniku przeznaczenia miliardów dolarów federalnych na takie projekty w dwupartyjnej ustawie o infrastrukturze.

W tym miesiącu administracja Bidena przekazała 16,4 miliarda dolarów z tych środków na rzecz korytarza północno-wschodniego Amtrak, aby przyspieszyć pociągi Acela kursujące z Bostonu do Nowego Jorku do Waszyngtonu do prędkości 160 mil na godzinę ze 150 mil na godzinę. Kalifornijski system dużych prędkości o wartości 105 miliardów dolarów i Brightline West, prywatny pociąg łączący Las Vegas z przedmieściami Los Angeles, również mają nadzieję zdobyć przed końcem roku federalne dotacje na swoje projekty o wartości odpowiednio 2,8 miliarda dolarów i 3,75 miliarda dolarów.

Kalifornia i Brightline promują swoje plany pociągów jako niskoemisyjną formę transportu i obie zamierzają eksploatować pociągi elektryczne wykorzystujące głównie energię odnawialną. Dane zebrane przez brytyjskich i europejskich badaczy pokazują, że emisja CO2 z elektrycznego pociągu dużych prędkości, takiego jak Eurostar kursujący z Paryża do Londynu, wynosi zaledwie 4 gramy na pasażera/kilometr. Dla porównania średni lot krajowy w Europie wynosi 246 gramów na pasażera/kilometr.

Dla porównania, nie ma jasnej ścieżki dekarbonizacji lotnictwa, które odpowiada za 3% całkowitej emisji gazów cieplarnianych w USA. Chen zauważa, że ​​typowy lot krajowy w USA zużywa do 10 000 galonów paliwa, zatem podczas 40 000 lotów dziennie w tym kraju spala się około 400 milionów galonów paliwa do silników odrzutowych.

Jego obawy dotyczące wpływu zmieniającego się klimatu na podróże lotnicze w USA podsumowano w badaniu, któremu udostępnił Forbesaopiera się na naukach ścisłych, w tym na pracach Williamsa.

„Chociaż wszystkie rodzaje transportu, w tym kolej dużych prędkości, doświadczają ograniczeń w pewnych trudnych warunkach, takich jak huragany powodujące tymczasowe zaprzestanie nieistotnego transportu, samoloty są znacznie bardziej podatne na niekorzystne warunki pogodowe ze względu na ich nieodłączne cechy operacyjne” – Chen napisał. „Pociągi dużych prędkości poruszają się blisko ziemi po stałej prowadnicy, podczas gdy samoloty poruszają się w rozległej, nieprzewidywalnej i burzliwej atmosferze”.

Szybkie pociągi nie są rozwiązaniem w przypadku podróży od wybrzeża do wybrzeża ani alternatywą dla lotów transatlantyckich lub transpacyficznych. Mimo to, ponieważ deszcz, wiatr, upał i zimno nie mają na nie tak dużego wpływu, mogą zapewnić większą stabilność wielu korytarzom transportowym w USA, powiedział Chen.

„Jeśli chcemy odpornego systemu transportu, musimy rozważyć alternatywne środki transportu. W ten sposób kolej dużych prędkości może odegrać ważną rolę” – stwierdził.

WIĘCEJ Z FORBESA

WIĘCEJ Z FORBESA„Najbardziej ekologiczny pociąg pociskowy na świecie”: Wes Edens chce uruchomić amerykańską kolej dużych prędkości linią Vegas–LAWIĘCEJ Z FORBESAKalifornijski Bullet Train otrzymuje zielone światło o wartości 4,2 miliarda dolarów na pierwszą fazę, podczas gdy pojawiają się większe wyzwaniaWIĘCEJ Z FORBESAStany Zjednoczone przygotowują się do przeznaczenia miliardów na kolej dużych prędkościWIĘCEJ Z FORBESAInteligentniejsze tory kolejowe zwiększają bezpieczeństwo i wydajność pociągówWIĘCEJ Z FORBESASiemens zwiększa produkcję pociągów pasażerskich w USA dzięki wartej 220 milionów dolarów fabryce w Karolinie Północnej


Źródło

Warto przeczytać!  Brytyjskie „mini Puerto Rico”, zaledwie 45 minut lotu z Londynu, uznane za jedno z najlepszych miejsc do odwiedzenia na letnie wakacje