Marketing

Samsung, Apple, ZTE błyszczą, gdy rynek smartfonów w Kolumbii spada

  • 14 marca, 2023
  • 5 min read
Samsung, Apple, ZTE błyszczą, gdy rynek smartfonów w Kolumbii spada


  • Apple i Samsung dostarczyły o 26% i 14% więcej smartfonów rok do roku w obliczu spadków na rynku.
  • HONOR wzrósł o 200% rok do roku dzięki strategii wielokanałowej i wielu urządzeń.
  • ZTE odnotował wzrost o 50% r/r dzięki portfelowi produktów z niskich cen i zwiększeniu liczby spotów w kanale otwartym.

Bogota, Buenos Aires, Nowe Delhi, Hongkong, Seul, Londyn, Pekin, San Diego – 13 marca 2023 r.

Dostawy smartfonów w Kolumbii spadły o 3% rok do roku w 2022 r., zgodnie z najnowszymi badaniami firmy Counterpoint Monitor rynku praca. Producenci OEM odnotowali mieszane liczby, od wschodzących gwiazd, takich jak HONOR, ze wzrostem o 200% rok do roku, do obecnych, takich jak HMD, z dwucyfrowymi spadkami przekraczającymi 40%.

Główny analityk Tina Lu powiedział: „Podobnie jak reszta regionu, Kolumbia odczuwa trudności makroekonomiczne, tylko trochę bardziej ze względu na ryzyko związane z nowym rządem. Zmniejszyła liczbę dni wolnych od podatku VAT, które kiedyś były głównymi wydarzeniami napędzającymi sprzedaż. Mimo to spadek przesyłek był znacznie mniejszy w porównaniu ze spadkiem w LATAM o 5,5% rok do roku. Dzieje się tak dlatego, że rynek kolumbijski zakończył rok z wyższym poziomem zapasów”.

Analityk badawczy Andres Silva powiedział: „Zapasy były największym zmartwieniem producentów OEM w 2022 roku. Samsung, Apple i ZTE odnotowały dwucyfrowy wzrost w 2022 roku, odzwierciedlając znaczenie wypróbowanych i przetestowanych procesów zarządzania kanałami w kraju. Kluczową rolę odgrywa również wartość marki – przy niepewności ekonomicznej konsumenci preferują znane marki. Motorola i Xiaomi ucierpiały szczególnie w urządzeniach premium i flagowych. Nawet lokalni królowie lub kategoria „Inni” wysyłali o 8% mniej rok do roku”.

Warto przeczytać!  Znalezienie równowagi kanałów marketingowych w niezrównoważonym świecie marketingu

Komentując ogólne perspektywy rynkowe, Silva powiedział: „Idąc dalej, rynek może nadal spadać, ponieważ użytkownicy końcowi wykazują większy apetyt na doświadczenia. Na przykład liczba koncertów i zajęć na świeżym powietrzu wzrosła o 37% rok do roku w 2022 r., drugim roku ponownego otwarcia po COVID. Cykl wymiany wciąż się wydłuża, podczas gdy jednostki wysyłkowe wracają do poziomu sprzed pandemii. Niemniej jednak rynek wciąż ma miejsce na wzrost – urządzenia 5G w cenie poniżej 200 USD mogą stać się popularne, jeśli wdrożenie sieci 5G przyspieszy”.

Udział przesyłek smartfonów w Kolumbii, 2021 vs 2022

Źródło: Counterpoint Research Q4 2022 Market Monitor

Uwaga: Liczby mogą nie sumować się do 100% ze względu na zaokrąglenia

Podsumowanie rynku za cały rok 2022

Pomimo sezonowości związanej z IV kwartałem, który z uwagi na Czarny Piątek i okres Świąt Bożego Narodzenia jest zazwyczaj najsilniejszym kwartałem w roku, IV kwartał 2022 roku nie mógł uniknąć trendu spadkowego popytu konsumpcyjnego z 2022 roku.

Inflacja spadła, a pozycja peso nieco się poprawiła pod koniec IV kwartału, ale nadal nie były one w stanie zrekompensować utraty siły nabywczej w ciągu roku.

Warto przeczytać!  Nowy początek marketingu sportowego w Indiach, Wiadomości marketingowe i reklamowe, ET BrandEquity

SAMSUNG wzrosła o 14% r/r, a druga połowa 2022 r. była lepsza niż druga połowa 2021 r. (+27% r/r). W 2021 roku producent OEM napotkał ograniczenia łańcucha dostaw. Ponadto oferta pakietu Buds 2 przez cały rok przyciągała instalatorów i nowych klientów.

Motorola spadł o 38% r/r, przy wysokich stanach magazynowych serii Edge 30 w kanale operatorskim oraz serii G60 i G60s w kanale otwartym.

Xiaomi spadł o 10% r/r na zapasach urządzeń premium w sklepach i ostatnich odcinkach serii Redmi Note 11, która drastycznie spadła w IV kwartale 2022 r.

ZTE przesyłki wzrosły o 50% r/r korzystając z popytu w segmentach low-mid i low, które są zwolnione z VAT. Ponadto ZTE oferowało ubezpieczenie urządzeń przy zakupach w kanale otwartym.

Jabłko wzrosła o 26% rok do roku pomimo ograniczeń dotyczących urządzeń 5G w następstwie sprawy firmy Ericsson przeciwko marce w związku z naruszeniem patentu 5G. iPhone 11, urządzenie 4G, był najlepiej sprzedającym się modelem OEM.

TECNO widział kolejny rok bez śladu obecności w kanale operatorskim. Dwucyfrowa strata rok do roku odzwierciedla brak ekspozycji na większość klientów.

Warto przeczytać!  5 sposobów, dzięki którym reklamodawcy opanują niepewność i odniosą sukces dzięki DOOH w 2023 r. | JCDecaux | Otwórz mikrofon

HONOR odnotował największy wzrost w roku na poziomie 200% r/r. Strategia wielokanałowa i obejmująca wiele urządzeń opłaciła się marce. Producent OEM jest na dobrej drodze do zbudowania atrakcyjności marki wśród Kolumbijczyków.

OPPO wzrosła o 11% rok do roku dzięki działaniom marketingowym w sklepach, takim jak dodatkowa gwarancja (o rok dłuższa niż konkurencja) na swoje urządzenia.

żywe zakład na Mistrzostwa Świata FIFA nie przyniósł rezultatów, ponieważ Kolumbijczycy nie mogli znaleźć w sprzedaży detalicznej urządzeń, które promował.

The 'Inni’ kategoria, złożona głównie z lokalnych królów, odnotowała spadek o 8% r/r. Wyniki tej kategorii są silnie skorelowane ze stanem ekonomicznym.

Tło

Counterpoint Technology Market Research to globalna firma badawcza specjalizująca się w produktach z branży TMT (technologia, media i telekomunikacja). Obsługuje główne firmy technologiczne i finansowe za pomocą mieszanki miesięcznych raportów, niestandardowych projektów i szczegółowych analiz rynków mobilnych i technologicznych. Jej kluczowi analitycy to doświadczeni eksperci w branży zaawansowanych technologii.

Kontakt analityka:

Tina Lu

tina@counterpointresearch.com

Andres Silva

andres.silva@counterpointresearch.com

Petera Richardsona

Peter@counterpointresearch.com

Śledź badanie kontrapunktu
press@counterpointresearch.com


Źródło