Samsung Galaxy AI z serii S24 w Chinach jest zasilany przez Baidu zamiast Google, a ludzie go nienawidzą
Niedawna współpraca firmy Samsung z chińskim gigantem wyszukiwarek Baidu w celu zintegrowania technologii sztucznej inteligencji (AI) z najnowszymi flagowymi smartfonami firmy Samsung, serią Galaxy S24, wzbudziła niewielkie zainteresowanie wśród konsumentów w Chinach kontynentalnych.
Ogłoszone pod koniec stycznia strategiczne partnerstwo między chińskim oddziałem firmy Samsung a Baidu AI Cloud obejmuje wdrożenie dużego modelu językowego Ernie (LLM) i wyszukiwarki Baidu w celu ulepszenia funkcji wyszukiwania AI w serii Galaxy S24, która została wydana w Chinach 25 stycznia.
Te funkcje AI, dostosowane pod rynek chiński, przypominają te, które oferuje Google Gemini AI w globalnej wersji serii Galaxy S24, która jest niedostępna w Chinach. Jednak chińscy konsumenci wyrazili w mediach społecznościowych obawy, że funkcje wyszukiwania wersji lokalnej mogą nie odpowiadać jakości wersji międzynarodowej.
Użytkownik Weibo „Sun Weilun” zauważył różnice po przetestowaniu różnych modeli w sklepie Samsung w Hongkongu i stwierdził, że funkcja „Circle to Search” obsługiwana przez Baidu zapewnia mniej wyników w porównaniu z zagraniczną wersją obsługiwaną przez Google.
Niektórzy konsumenci, jak mieszkaniec Pekinu Richard Zhang, rozważają zakup międzynarodowej wersji Galaxy S24 w celu uzyskania lepszych usług AI, powołując się na problemy z systemem kontynentalnym, który nieprawidłowo rozpoznaje telefony Samsung.
Firma Baidu, uznawana za czołowego gracza w dziedzinie sztucznej inteligencji w Chinach, w marcu 2023 r. zainicjowała wraz z Ernie Botem własną alternatywę ChatGPT. Pomimo swojej pozycji nie przewiduje się, aby partnerstwo Baidu-Samsung miało znaczący wpływ na pozycję Samsunga na chińskim rynku smartfonów, gdzie jego udział w rynku w ciągu ostatniej dekady spadł z 20% do niecałych 1%.
Samsung stoi przed wyzwaniami stawianymi przez rozwijających się chińskich dostawców, takich jak Huawei Technologies, Oppo i Vivo, którzy opracowują własne modele dużych języków (LLM) lub integrują generatywne funkcje sztucznej inteligencji w swoich najnowszych telefonach.
Ivan Lam, starszy analityk w Counterpoint Research, uważa, że na chińskim rynku sama sztuczna inteligencja raczej nie przyniesie natychmiastowych zmian, ale partnerstwo z Baidu postrzega jako przejaw zaangażowania Samsunga w długoterminową działalność w Chinach.
Jeśli chodzi o ceny, Samsung ustalił wyższe ceny Galaxy S24 i S24+ w Chinach w porównaniu z poprzednimi modelami S23, co stanowi strategię różniącą się od podejścia cenowego stosowanego w USA i Europie. Analitycy, tacy jak Peng Peng z TechInsights, zauważają, że Samsung prawdopodobnie nie będzie agresywnie konkurował z krajowymi dostawcami pod względem stosunku jakości do ceny na największym na świecie rynku smartfonów.
Dołącz do naszego kanału Whatsapp, aby otrzymywać najnowsze aktualizacje wiadomości ze świata
Opublikowano: 05 lutego 2024 15:32:29 IST