Technologia

Samsung i Apple zyskują udział w przychodach ze smartfonów, gdy chińscy rywale pozostają w tyle, ET BrandEquity

  • 13 marca, 2023
  • 5 min read
Samsung i Apple zyskują udział w przychodach ze smartfonów, gdy chińscy rywale pozostają w tyle, ET BrandEquity


<p>Samsung (źródło: iStock)</p>
Samsunga (źródło: iStock)

Przychody ze smartfonów w Indiach dla Samsunga i Apple wzrosły odpowiednio o 14% i 27% w stosunku do roku kalendarzowego 2022 do łącznej wartości ponad 14 miliardów dolarów, głównie dzięki portfelowi segmentu premium.

Wzrost dwóch globalnych gigantów zrekompensował spadki chińskich marek telefonów, takich jak Xiaomi i Vivo, w branży, która zakończyła się w zeszłym roku stałym wzrostem przychodów na poziomie 38 miliardów dolarów, pomimo spadku dostaw o 9 proc.

Lider na rynku Samsung zarobił w zeszłym roku ponad 8 miliardów dolarów przychodów ze smartfonów, co daje mu 22% udziału w rynku – wzrost o 3 punkty procentowe w porównaniu z rokiem – ponieważ korzystał z portfela obejmującego wszystkie przedziały cenowe, ale według segmentu premium był głównym motorem napędowym dane dostarczone przez Counterpoint Research.

Sklepy stacjonarne generowały większość przychodów firmy, która ostatnio odzyskała pierwsze miejsce nawet pod względem wolumenu.

z Cupertino Według Counterpoint, górna linia Apple ze sprzedaży iPhone’a wyniosła w zeszłym roku ponad 6 miliardów dolarów, zdobywając 18% udziału w przychodach – co oznacza skok o 4 punkty procentowe w stosunku do 2021 roku.

iPhone 13 był najlepiej sprzedającym się smartfonem firmy w 2022 r., napędzany apetytem konsumentów na smartfony z wyższej półki oraz silną ekspansją Apple w wielkopowierzchniowych sklepach detalicznych i świątecznych rabatach.

Warto przeczytać!  5 najlepszych pistoletów maszynowych w The Division 2

IDC India powiedział, że przychody Apple przekroczyły 8,5 miliarda dolarów w 2022 roku, z czego 75% pochodziło z iPhone’ów, 22% z komputerów osobistych i 3% z urządzeń do noszenia.

Najlepsze chińskie marki Xiaomi, Według Counterpoint przychody Vivo i Oppo spadły odpowiednio do ponad 5 miliardów dolarów, ponad 5,5 miliarda dolarów i ponad 3 miliardów dolarów w 2022 roku. Udział Xiaomi w rynku przychodów spadł w ubiegłym roku do 14% z 18% w 2021 r., podczas gdy Vivo spadł do 15% z 16%, a Oppo pozostało na niezmienionym poziomie 9%.

E-maile ET do firm zajmujących się smartfonami pozostały bez odpowiedzi w niedzielę w czasie prasy.

Według IDC, Samsung i Apple pokrywają 81% wolumenów segmentu premium (powyżej 40 000 Rs), który w zeszłym roku wzrósł o 55%. Segment poniżej 25 000 Rs – w którym chińskie marki telefonów mają silną pozycję – spadł o 15% w 2022 r., powiedział śledzący rynek.

Counterpoint Research szacuje, że całkowite przychody ze smartfonów wzrosną o 5% w 2023 r., napędzany popytem na telefony 5G. Segment premium może wzrosnąć o 30%, aby zdobyć 13% rynku (z 10% obecnie), co przełoży się na wyższe przychody dla branży, powiedział.

Warto przeczytać!  Premiera Samsunga Galaxy F14 5G w górę: oczekiwana cena w Indiach, jak oglądać premierę, specyfikacje i więcej

Analitycy stwierdzili, że był to jeden z głównych powodów, dla których chińskie marki telefonów ogłaszają premiery w segmencie premium.

Szybka analiza premier wskazuje, że firmy produkujące smartfony starają się budować narrację wokół swoich produktów poprzez współpracę z kultowymi markami lub wprowadzając wysokiej klasy komponenty, aby smartfony były bardziej atrakcyjne.

Navkendar Singh z IDC India powiedział, że firmy zdają sobie sprawę, że ludzie rzadziej aktualizują swoje smartfony, więc stara się dać im przekonujący powód, aby to zrobili, nawet jeśli wiąże się to z wyższą ceną.

Gdy klienci wybierają się na duże zakupy, sklepy stacjonarne odnotowują wzrost zysków.

Sprzedawcy offline, z którymi rozmawiał ET, powiedzieli, że chociaż marże pozostają mniej więcej takie same, muszą sprzedawać ich mniej i zarabiać więcej, nawet jeśli liczba odwiedzin w sklepach spadła z powodu mniejszych premier.

„Marże zysku w branży smartfonów wahają się od 5 do 15%, w zależności od celów wyznaczonych detalistom” — powiedział Manish Khatri, partner w sieci sprzedaży detalicznej telefonów Mahesh Telecom. „Jeśli sprzedawcy detaliczni są w stanie sprzedawać droższe telefony z wyższej półki, szybciej realizują cele i uzyskują więcej zachęt”.

Warto przeczytać!  5 najważniejszych zmian w aktualizacji Minecraft 1.20 Trails & Tales

Khatri powiedział jednak, że popyt na smartfony z wyższej półki jest cykliczny.

Faisal Kawoosa, założyciel i główny analityk firmy Techarc zajmującej się badaniami rynku technologicznego, również powiedział, że w 2023 roku segment premium nie będzie rósł tak bardzo jak w ubiegłym roku. „Większość potencjału segmentu luksusowego została już wykorzystana w ostatnim. lub dwa lata, a użytkownicy będą trzymać się swoich zakupów przez co najmniej dwa lata” – powiedział.

Apple wprowadza zmiany po tym, jak jego wiceprezes odpowiedzialny za Indie, Bliski Wschód, Morze Śródziemne, Europę Wschodnią i Afrykę — Hugues Asseman — niedawno przeszedł na emeryturę. Wraz z jego odejściem producent iPhone’ów promuje swojego szefa Indii, który podlegał Assemanowi. Ten dyrektor, Ashish Chowdhary, będzie teraz podlegał bezpośrednio Michaelowi Fengerowi, szefowi sprzedaży produktów Apple.

  • Opublikowano 13 marca 2023 o 11:00 IST

Dołącz do społeczności 2M+ profesjonalistów z branży

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje i analizy.


Źródło