Samsung i Apple zyskują udział w przychodach ze smartfonów, gdy chińscy rywale pozostają w tyle, ET BrandEquity
![Samsung i Apple zyskują udział w przychodach ze smartfonów, gdy chińscy rywale pozostają w tyle, ET BrandEquity](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/03/1678693346_samsung-and-apple-gain-smartphone-revenue-share-as-chinese-rivals-lag-770x470.jpg)
![<p>Samsung (źródło: iStock)</p>](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/03/Samsung-i-Apple-zyskuja-udzial-w-przychodach-ze-smartfonow-gdy.cms.jpeg)
Przychody ze smartfonów w Indiach dla Samsunga i Apple wzrosły odpowiednio o 14% i 27% w stosunku do roku kalendarzowego 2022 do łącznej wartości ponad 14 miliardów dolarów, głównie dzięki portfelowi segmentu premium.
Wzrost dwóch globalnych gigantów zrekompensował spadki chińskich marek telefonów, takich jak Xiaomi i Vivo, w branży, która zakończyła się w zeszłym roku stałym wzrostem przychodów na poziomie 38 miliardów dolarów, pomimo spadku dostaw o 9 proc.
Sklepy stacjonarne generowały większość przychodów firmy, która ostatnio odzyskała pierwsze miejsce nawet pod względem wolumenu.
iPhone 13 był najlepiej sprzedającym się smartfonem firmy w 2022 r., napędzany apetytem konsumentów na smartfony z wyższej półki oraz silną ekspansją Apple w wielkopowierzchniowych sklepach detalicznych i świątecznych rabatach.
IDC India powiedział, że przychody Apple przekroczyły 8,5 miliarda dolarów w 2022 roku, z czego 75% pochodziło z iPhone’ów, 22% z komputerów osobistych i 3% z urządzeń do noszenia.
Najlepsze chińskie marki Xiaomi, Według Counterpoint przychody Vivo i Oppo spadły odpowiednio do ponad 5 miliardów dolarów, ponad 5,5 miliarda dolarów i ponad 3 miliardów dolarów w 2022 roku. Udział Xiaomi w rynku przychodów spadł w ubiegłym roku do 14% z 18% w 2021 r., podczas gdy Vivo spadł do 15% z 16%, a Oppo pozostało na niezmienionym poziomie 9%.
E-maile ET do firm zajmujących się smartfonami pozostały bez odpowiedzi w niedzielę w czasie prasy.
Według IDC, Samsung i Apple pokrywają 81% wolumenów segmentu premium (powyżej 40 000 Rs), który w zeszłym roku wzrósł o 55%. Segment poniżej 25 000 Rs – w którym chińskie marki telefonów mają silną pozycję – spadł o 15% w 2022 r., powiedział śledzący rynek.
Analitycy stwierdzili, że był to jeden z głównych powodów, dla których chińskie marki telefonów ogłaszają premiery w segmencie premium.
Szybka analiza premier wskazuje, że firmy produkujące smartfony starają się budować narrację wokół swoich produktów poprzez współpracę z kultowymi markami lub wprowadzając wysokiej klasy komponenty, aby smartfony były bardziej atrakcyjne.
Gdy klienci wybierają się na duże zakupy, sklepy stacjonarne odnotowują wzrost zysków.
Sprzedawcy offline, z którymi rozmawiał ET, powiedzieli, że chociaż marże pozostają mniej więcej takie same, muszą sprzedawać ich mniej i zarabiać więcej, nawet jeśli liczba odwiedzin w sklepach spadła z powodu mniejszych premier.
„Marże zysku w branży smartfonów wahają się od 5 do 15%, w zależności od celów wyznaczonych detalistom” — powiedział Manish Khatri, partner w sieci sprzedaży detalicznej telefonów Mahesh Telecom. „Jeśli sprzedawcy detaliczni są w stanie sprzedawać droższe telefony z wyższej półki, szybciej realizują cele i uzyskują więcej zachęt”.
Khatri powiedział jednak, że popyt na smartfony z wyższej półki jest cykliczny.
Faisal Kawoosa, założyciel i główny analityk firmy Techarc zajmującej się badaniami rynku technologicznego, również powiedział, że w 2023 roku segment premium nie będzie rósł tak bardzo jak w ubiegłym roku. „Większość potencjału segmentu luksusowego została już wykorzystana w ostatnim. lub dwa lata, a użytkownicy będą trzymać się swoich zakupów przez co najmniej dwa lata” – powiedział.