Technologia

Samsung i Apple zyskują udział w przychodach ze smartfonów, gdy chińscy rywale pozostają w tyle, Telecom News, ET Telecom

  • 13 marca, 2023
  • 4 min read
Samsung i Apple zyskują udział w przychodach ze smartfonów, gdy chińscy rywale pozostają w tyle, Telecom News, ET Telecom


New Delhi: Przychody Samsunga i Apple ze smartfonów w Indiach wzrosły odpowiednio o 14% i 27% w stosunku do roku kalendarzowego 2022 do łącznej wartości ponad 14 miliardów dolarów, głównie dzięki portfelowi segmentu premium.

Wzrost dwóch globalnych gigantów zrekompensował spadki chińskich marek telefonów, takich jak Xiaomi i Vivo, w branży, która zakończyła się w zeszłym roku stałym wzrostem przychodów na poziomie 38 miliardów dolarów, pomimo spadku dostaw o 9 proc.

Lider rynku Samsung zarobił w zeszłym roku ponad 8 miliardów dolarów przychodów ze smartfonów, co daje mu 22% udziału w rynku – wzrost o 3 punkty procentowe w stosunku do roku – ponieważ korzystał z portfolio obejmującego wszystkie przedziały cenowe, ale z segmentem premium będącym głównym motorem napędowym, według danych dostarczonych przez Counterpoint Research.

Sklepy stacjonarne generowały większość przychodów firmy, która ostatnio odzyskała pierwsze miejsce nawet pod względem wolumenu.

Według Counterpoint, górna linia Apple z Cupertino ze sprzedaży iPhone’a wyniosła w ubiegłym roku ponad 6 miliardów dolarów, zdobywając 18% udziału w przychodach – to skok o 4 punkty procentowe w stosunku do 2021 roku.

Warto przeczytać!  Po Netfliksie YouTube rezygnuje z wydawania dedykowanej aplikacji dla Vision Pro

iPhone 13 był najlepiej sprzedającym się smartfonem firmy w 2022 r., napędzany apetytem konsumentów na smartfony z wyższej półki oraz silną ekspansją Apple w wielkopowierzchniowych sklepach detalicznych i świątecznych rabatach.

IDC India powiedział, że przychody Apple przekroczyły 8,5 miliarda dolarów w 2022 roku, z czego 75% pochodziło z iPhone’ów, 22% z komputerów osobistych i 3% z urządzeń do noszenia.

Według Counterpoint, czołowe chińskie marki Xiaomi, Vivo i Oppo odnotowały spadek przychodów odpowiednio do ponad 5 miliardów dolarów, ponad 5,5 miliarda dolarów i ponad 3 miliardów dolarów w 2022 roku. Udział Xiaomi w rynku przychodów spadł w ubiegłym roku do 14% z 18% w 2021 roku, podczas gdy Vivo spadł do 15% z 16%, a Oppo pozostał na niezmienionym poziomie 9%.

E-maile ET do firm zajmujących się smartfonami pozostały bez odpowiedzi w niedzielę w czasie prasy.

Według IDC, Samsung i Apple pokrywają 81% wolumenów segmentu premium (powyżej 40 000 Rs), który w zeszłym roku wzrósł o 55%. Segment poniżej 25 000 Rs – w którym chińskie marki telefonów mają silną pozycję – spadł o 15% w 2022 r., powiedział śledzący rynek.

Warto przeczytać!  Czy drukowanie żywności 3D może pomóc ulepszyć naszą dietę?

Counterpoint Research szacuje, że całkowite przychody ze smartfonów wzrosną o 5% w 2023 r., napędzany popytem na telefony 5G. Segment premium może wzrosnąć o 30%, aby zdobyć 13% rynku (z 10% obecnie), co przełoży się na wyższe przychody dla branży, powiedział.

Analitycy stwierdzili, że był to jeden z głównych powodów, dla których chińskie marki telefonów ogłaszają premiery w segmencie premium.

Szybka analiza premier wskazuje, że firmy produkujące smartfony starają się budować narrację wokół swoich produktów poprzez współpracę z kultowymi markami lub wprowadzając wysokiej klasy komponenty, aby smartfony były bardziej atrakcyjne.

Navkendar Singh z IDC India powiedział, że firmy zdają sobie sprawę, że ludzie rzadziej aktualizują swoje smartfony, więc stara się dać im przekonujący powód, aby to zrobili, nawet jeśli wiąże się to z wyższą ceną.

Gdy klienci wybierają się na duże zakupy, sklepy stacjonarne odnotowują wzrost zysków.

Sprzedawcy offline, z którymi rozmawiał ET, powiedzieli, że chociaż marże pozostają mniej więcej takie same, muszą sprzedawać ich mniej i zarabiać więcej, nawet jeśli liczba odwiedzin w sklepach spadła z powodu mniejszych premier.

Warto przeczytać!  Wyciekła specyfikacja iPhone'a 16 Pro: nowy raport ujawnia jaśniejszy wyświetlacz, szybszy układ i wiele więcej

„Marże zysku w branży smartfonów wahają się od 5 do 15%, w zależności od celów wyznaczonych detalistom” — powiedział Manish Khatri, partner w sieci sprzedaży detalicznej telefonów Mahesh Telecom. „Jeśli sprzedawcy detaliczni są w stanie sprzedawać droższe telefony z wyższej półki, szybciej realizują cele i uzyskują więcej zachęt”.

Khatri powiedział jednak, że popyt na smartfony z wyższej półki jest cykliczny.

Faisal Kawoosa, założyciel i główny analityk firmy Techarc zajmującej się badaniami rynku technologicznego, również powiedział, że w 2023 roku segment premium nie będzie rósł tak bardzo jak w ubiegłym roku. „Większość potencjału segmentu luksusowego została już wykorzystana w ostatnim. lub dwa lata, a użytkownicy będą trzymać się swoich zakupów przez co najmniej dwa lata” – powiedział.


Źródło